اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیک‌فر به فینال پرتاب وزنه المپیک نرسید


مرحله مقدماتی رقابت‌های پرتاب وزنه المپیک در رشته دوومیدانی با رقابت 40 پرتابگر در دو گروه A و B آغاز شد و امین نیک‌فر از ایران با رکورد 18 متر و 62 سانتی متر نتوانست فینالیست شود. مرحله مقدماتی رقابت‌های پرتاب وزنه المپیک در رشته دوومیدانی با رقابت 40 پرتابگر در دو گروه A و B آغاز شد و امین نیک‌فر از ایران با رکورد 18 متر و 62 سانتی متر نتوانست فینالیست شود.

به گزارش ایسنا طبق آیین نامه‌ی رقابت‌ها، هر ورزشکاری که در یکی از سه پرتاب مرحله مقدماتی موفق به ثبت رکورد 20 متر و 65 سانتی متر شود، جواز حضور در مرحله‌ی بعد را پیدا می‌کند. در صورتی که کمتر از 12 نفر موفق به رسیدن به این رکورد شوند، بهترین رکوردها راهی فینال خواهند شد.

نیک‌فر در حالی حدنصاب 18 متر و 62 سانتی متر را در پرتاب‌ اول ثبت کرد که رکورد شخصی‌اش 20 متر و 5 سانتی متر بود. وی در پرتاب‌های دوم و سوم خطا کرد تا با همین رکورد به کارش پایان دهد.

در فینال رقابت‌ها نیز 12 پرتابگر، هر یک سه پرتاب انجام خواهد داد. هشت نفر برتر سه پرتاب اضافی نیز خواهند داشت.

ورزشگاه محل برگزاری رقابت‌های دوومیدانی، مملو از تماشاگران است و صندلی خالی در این استادیوم 80 هزار نفری به چشم نمی‌خورد.


ویدیو مرتبط :
حادثه برای وزنه بردار در مسابقات وزنه برداری المپیک....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسوی به فینال پرتاب چکش نرسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

موسوی به فینال پرتاب چکش نرسید

دوومیدانی کار المپیکی ایران در رشته پرتاب چکش از رسیدن به فینال بازی‌های المپیک 2012 لندن بازماند.

کاوه موسوی با ثبت رکورد 72 متر و 70 سانتی متر در رقابت‌های مرحله مقدماتی پرتاب چکش از رسیدن به فینال دوازده نفره رقابت‌ها باز ماند.

موسوی که در بازی‌های آسیایی گوانگجو با کسب نشان نقره شگفتی‌ساز شده بود، در پرتاب نخست هشت متر زیر رکورد شخصی‌اش پرتاب کرد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

در پرتاب دوم 71 متر و 42 سانتی متر پرتاب کرد، اما عملکرد سایر پرتابگران آنقدر درخشان بود که موسوی باز هم شانسی برای فینالیست شدن نداشت.

چکش موسوی در بار سوم هم فقط 72 متر و 70 سانتی متر پرواز کرد تا پرتابگر ایران در این ماده در راه‌یابی به جمع دوازده فینالیست رقابت‌ها ناکام بماند.

رقابت‌های پرتاب چکش با حضور 41 پرتابگر در دو گروه اول و دوم برگزار شد. موسوی در گروه دوم قرار داشت و نتوانست رکورد شخصی‌اش (75 متر و 26 سانتی متر) را تکرار کند. رکورد جهان در این ماده 86 متر و 74 سانتی متر و رکورد المپیک 84 متر و 80 سانتی متر است.

در رقابت‌های المپیک هر پرتابگری که به رکورد 78 می‌رسید جواز حضور در فینال را به دست می‌آورد که با توجه به این که کمتر از 12 ورزشکار به این رکورد رسیدند، چند نفر با رکورد پایین‌تر راهی فینال شدند.

پیش از این نیک‌فر دیگر پرتابگر ایران در ماده پرتاب وزنه از راه‌یابی به فینال باز مانده بود./ورزش3