اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیکزاد: افزایش قیمت مسکن مهار شد



 

 

مسکن

 

 

 وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به روند مطلوب ساخت مسکن مهر در کشور گفت: با تدابیر صورت گرفته روند افزایش قیمت مسکن کنترل شده است.

علی نیکزاد شب سه شنبه در جلسه شورای مسکن استان کرمان که در سالن مرکز مدیریت دولتی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دولت در اجرا و تکمیل طرحهای مسکن مهر در سرار کشور مصمم است و اجرای این طرحها از حمایت کامل دولت برخوردار است.

وی ادامه داد: طرح مسکن مهر در کشور موجب رونق ساخت و ساز در بخش مسکن شده است و قیمت مسکن نیز مهار شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: هم اکنون 22 هزار و 500 مسکن مهر در استان کرمان وجود دارد و برای رفع موانع برای ایجاد زیر ساختهای این واحدها در بخش آب و برق اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت تمام توان خود را برای حل مشکل مسکن مردم بکار برده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که دولت در این بخش اختصاص داده است هیچ مشکلی در زمینه مسکن مهر حل نشدنی نیست.

وی گفت: خط اعتباری مسکن مهر با هفت هزار میلیارد تومان همچنان فعال است و متقاضیان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وزیر مسکن و شهرسازی اضافه کرد: تاکنون بیش از نیمی از این اعتبار هزینه شده است و بقیه این بودجه نیز اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین از اعطای تسهیلات ویژه به ساخت و ساز در بم خبر داد و گفت: تسهیلات مطابق قیمت تمام شده روز پرداخت خواهد شد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
برداشتی از مناظره تلویزیونی: تامین مسکن و مهار قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت وام 20 میلیونی مسکن



 

بررسی‌ها در بازار غیرقانونی خرید و فروش وام مسكن نشان از افزایش قیمت وام 20 میلیون تومانی و كاهش قیمت اوراق دارد.

به گزارش ایسنا، به‌نظر می‌رسد با پایان فصل نقل و انتقالات، بازار داغ اجاره از رونق افتاده و اكنون تمایل به خرید خانه بیشتر شده است.

بر این اساس وام 20 میلیونی بانك مسكن توسط مراكز فروش وام با قیمتی بین دو میلیون و 300 تا دو میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و از دارندگان این وام حدود دو میلیون و 200 هزار تومان خریداری می‌شود.

همچنین مراكز فروش وام مسكن، تسهیلات 18 میلیون تومانی را كه زمانی از پرطرفدارترین تسهیلات به‌شمار می‌رفت با قیمت دو میلیون تومان به فروش رسانده و از دارندگان با قیمتی حدود یك میلیون و 800 هزار تومان خریداری می‌كنند.

بر این اساس، اوراق امتیاز تسهیلات مسكن با كاهش قیمت روبه‌رو شده است به طوری كه هر یك میلیون تومان در بورس با قیمتی حدود 150 هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت حدود 174 هزار تومان عرضه می‌شود.

در این بازار تسهیلات دیگری نیز به فروش می‌رسد؛ به عنوان مثال تسهیلات تا سقف 70 میلیون تومان بانك‌های خصوصی كه مدت بازپرداخت آن‌ها پنج سال است.

از دیگر انواع تسهیلات می‌توان به تسهیلات مسكن جوانان و بانك مهر نیز اشاره كرد..... / تحلیل : عصر ایران