اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیکبخت: به رختکن پرسپولیس می روم


علیرضا واحدی نیکبخت پس از مدت ها یک بار دیگر در بازی پرسپولیس به میدان خواهد رفت، اما این بار با پیراهن پیکان و به عنوان حریف سرخپوشان.

تماشا: علیرضا واحدی نیکبخت پس از مدت ها یک بار دیگر در بازی پرسپولیس به میدان خواهد رفت، اما این بار با پیراهن پیکان و به عنوان حریف سرخپوشان. هافبک چپ پای سابق پرسپولیس درباره این بازی و رویارویی با بازیکنان که در کنار هم قهرمانی لیگ برتر را هم تجربه کردند به سایت گل می گوید:

«هرچند این بازی دوستانه است، اما فکر می کنم تیم ما یک محک خوب و بسیار جدی برای پرسپولیس خواهد بود که خودش را آماده لیگ قهرمانان آسیا می کند. نکته مهم این است که هر دو تیم فوتبال بازی می کنند و همین موضوع جذابیت و زیبایی این دیدار را بیشتر خواهد کرد.



من بعد از جدایی از پرسپولیس با پیراهن صبا مقابل این تیم بازی کردم و حالا هم این مسابقه یک تجدید دیدار است. به هر حال اینکه من بعضی از دوستانم را بعد از چندسال می بینم جالب است و خوشحالم که مقابل پرسپولیس بازی می کنم».

نیکبخت تاکید می کند که از دیدن دوباره مصطفی دنیزلی هم خوشحال است:

«من خاطرات خوبی با این مربی دارم و خوشحالم که او را می بینم. درست است که پرسپولیس با دنیزلی جام نگرفت. اما آن زمان فوتبال بسیار خوبی را به نمایش می گذاشتیم. من در آن سال ها خیلی چیزها از دنیزلی یاد گرفتم و قبل از بازی حتما به سمت او خواهم رفت. من حتی به رختکن پرسپولیس می روم تا با بعضی از دوستانم دیدار دوباره ای داشته باشم».


ویدیو مرتبط :
رختکن تیم پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیکبخت: عقب بازگردیم به پرسپولیس نمی‌روم


بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: من اصالتاً استقلالی هستم و اگر به گذشته بازگردم به پرسپولیس نمی‌روم.

خبرگزاری فارس: بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: من اصالتاً استقلالی هستم و اگر به گذشته بازگردم به پرسپولیس نمی‌روم.

 علیرضا نیکبخت واحدی در خصوص آغاز زندگی فوتبالی‌اش اظهار داشت: پدرم شدیدا مخالف بود که من به سمت فوتبال بروم. او مغازه پوشاک داشت که این شیک‌پوشی من هم به شغل پدرم برمی‌گردد، البته معتقدم شیک‌پوشی جرم نیست.

وی افزود: من در ابتدا اصلاً فوتبال بازی نمی‌کردم. ورزش اول من والیبال بود اما محمد اعظم که فکر می‌کنم باید به جهت تأثیرگذاری‌اش در زندگی‌ام از او تشکر کنم من را وارد فوتبال کرد. در زندگی مدیون خیلی‌ها هستم اشتباهاتی هم انجام داده‌ام که هیچ‌کس را مقصر نمی‌دانم جز خودم را. اگر کسی بخواهد اشتباهاتش را گردن کسی دیگر بیندازد خیانت کرده است. بزرگترین مشکلم این بود که چوب غرورم را خوردم و شاید به روش دیگری باید رفتار می‌کردم.

بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد:‌ در زمان نوجوانی با پیشنهادی به مبلغ 12 میلیون از سوی باشگاه ابومسلم روبه‌رو شدم که البته این مبلغ برای باشگاهم بود و 4 میلیون به خودم رسید. محمد اعظم تلاش زیادی برای من کرد. او برادر بزرگ من بود و تمام فوتبالم مدیون او هستم.

نیکبخت‌ واحدی در خصوص سیلی که از اعظم به خاطر دوستی با برخی افراد ناباب خورده، یادآور شد: من از این سیلی‌ها از اعظم زیاد خوردم همین مسائل هم باعث پیشرفت من شد در آن زمان خیلی شیطنت می‌کردم و او با این رفتارش باعث پیشرفت من شد.

وی در مورد اینکه آیا پیش از روزی که به استقلال بپیوندد با مسئولان پرسپولیس صحبت کرده بود، گفت: علی پروین‌ بازی‌های من را در تیم امید می‌دید در روزی که ما (ابومسلم) با استقلال بازی داشتیم توانستیم 2 بر یک شاگردان مرحوم ناصر حجازی را شکست دهیم که البته آنها با بازیکنان ذخیره خود آمده بودند پس از آن بازی پروین به من پیغام داد و صحبت‌های اولیه را انجام دادیم اما 24 ساعت بعد با استقلال قرارداد بستم.

وی در مورد اینکه قرارداد استقلال چشم‌گیرتر بود، تصریح کرد: من با ابومسلم قرارداد داشتم و براساس آن بیشتر پول به باشگاه می‌رسید 20 میلیون تفاوت رضایت‌نامه این دو باشگاه بود.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه یکی از دوستان نزدیک او با قاطعیت اعلام کرده که نیکبخت پرسپولیسی است، خاطرنشان کرد: من در هر تیمی که بازی کردم تمام تلاش خود را انجام داده‌ام به رنگ کاری نداشته‌ام. 7 سال در استقلال بهترین خاطرات را داشته‌ام و سال 85 که از این تیم جدا شدم به خاطر مشکلاتی بود. همواره تلاش کردم که پول حلال به خانه ببرم من استقلالی هستم؛ اما با دو تیم خاطرات خوبی داشته‌ام.

نیکبخت واحدی در مورد اینکه اولین حقوق فوتبالی‌اش را برای خرید موبایل هزینه کرده یادآور شد: من اولین حقوقی که از ابومسلم گرفتم یک میلیون و 400 هزار تومان بود و پس از آن موبایلی به قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان خریدم آن هم از موبایل‌هایی بود که به کمر آویزان می‌کردم اولین ماشین من هم رنو بود که مشترکاً با ارسطو محمدی استفاده می‌کردیم.

وی در مورد اینکه در چند سال اخیر زمانی که می‌خواهند بازیکنان را نصحیت کنند، می‌گویند به سرنوشت مجاهد خذیراوی و نیکبخت واحدی دچار نشوید و آیا این موضوع او را اذیت نمی‌کند، تأکید کرد: من دوست ندارم به گذشته بازگردم در این چند سال واقعاً سختی زیادی تحمل کرده‌ام. من و مجاهد در آن زمان دو سه پیشنهاد داشتیم که متأسفانه خذیراوی با مصدومیت و پس از آن با حاشیه روبه‌رو شد. واقعاً تأسف می‌خورم که او اینقدر راحت فوتبالش نابود شد. فوتبال من هم به گونه‌ای نابود شد اما نه در آن حد. من نمی‌گویم شخص دیگری مقصر به وجود آمدن مشکلاتم بود اما می‌توانستند به من کمک کنند اتفاقات بیرون فوتبال نباید وارد فوتبال شود.

وی در مورد حواشی که پس از حضورش در یک محفل نامتعارف صورت گرفت، گفت: من می‌دانستم به کجا می‌روم شاید پس از 10 دقیقه حضورم هم آن اتفاق افتاد. متأسفانه اتفاق بدی که رخ می‌دهد این است که براساس ظاهر آدم‌ها قضاوت می‌کنند. نمی‌توان جلوی این موضوع را هم گرفت همین قضاوت‌ کردن‌ها فوتبال من را نابود کرد یکی باید جلوی این موضوع را بگیرد. خیلی از افراد دیگر بودند که گناهشان بیشتر بود می‌توانستند با یک جریمه برخورد کنند.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا رقم‌های میلیاردی باعث بروز این حواشی نشده، افزود: من تا قبل از اینکه به الوصل بپیوندم 15، 20 میلیون از استقلال می‌گرفتم. هیچ نوع رقم نجومی در کار نبود پس از اینکه از الوصل برگشتم تقریباً رقم چشمگیری گرفتم به اندازه آن هم خدمت کردم اینکه یک بازیکن سوار ماشین مدل بالایی شود نباید اطرافیان را ناراحت کند. شاید در آن زمان سوار ماشین پلاک گذر موقت می‌شدم اما به اینکه بچه شهرستانی بودم و با تلاش به جایی رسیدم افتخار می‌کنم. معتقدم قبل از این اتفاقات باید خدا جنبه به آدم بدهد که فکر می‌کنم من این جنبه را داشتم چون 10 سال در سطح اول فوتبال بازی کردم.

نیکبخت واحدی در مورد اینکه دوست داشته در تیتر اول روزنامه‌ها باشد، گفت: چه کسی دوست ندارد در تیتر اول باشد. من لباس غیرمتعارف هیچگاه نپوشیدم ادعا هم نمی‌کنم که 30، 40 میلیون پول لباس می‌دهم اما همیشه شیک‌پوش بوده‌ام. نفرینی که می‌کنم این است که هرکسی بتواند یک روز جای بازیکن قرار بگیرد و زندگی کند.

وی در مورد دزدی که ماشینش را به سرقت برده بود، گفت: من کلید ماشین را به دوستم دادم و او هم کلید را به سرایدار داده بود؛ اما پس از گذشت زمان دیدیم که خبری از ماشین نشد او بنز را برده بود و به جای آن آزرایی گذاشته بود که انواع و اقسام خلاف‌ها درون آن بود خدا را شکر که با آن ماشین من را نگرفتند.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چرا بازیکنان فوتبال سوار ماشین‌های مدل بالا می‌شوند، عنوان کرد: شاید این تفریحی برای بازیکنان است من در بچگی آرزو داشتم که بهترین ماشین‌ها را سوار شوم زمانی هم که این پول به دستم آمد به بعدش فکر نکردم که چه کارهایی می‌کنم.

نیکبخت واحدی در مورد کُری‌هایی که در زمان بازی‌اش با رضا شاهرودی می‌خوانده گفت: من مخلص او هستم. نمی‌دانم چرا هر اتفاقی که هست برای چپ‌پاهای ایران رخ می‌دهد. آرزویم این بود که در سال 98 کنار چنین بازیکنانی باشم هیچ وقت هم خود را با او مقایسه نمی‌کنم به نظرم بهترین تیم ملی سال 98 بود.

وی در مورد اینکه زندگی حرفه‌ای‌اش چگونه است، تأکید کرد: نمی‌خواهم بگویم که هرشب ساعت 8 شب می‌خوابم اما به خاطر ندارم که تا ساعت 12 ظهر هم خوابیده باشم.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در مورد علت نرفتنش به اسپانیا گفت: اتلتیکو مادرید قرارداد بسیاری خوبی به من پیشنهاد داد و من با آنها تمرین هم کردم در آن زمان 20 سال سن داشتم و اولیایی تازه مدیرعامل استقلال شده بود یک روز او به باشگاه اتلتیکو مادرید فکسی زد و اعلام کرد که 80 درصد قرارداد باید به باشگاه برسد 20 درصد به خود بازیکن. در آن زمان قراردادم مبلغ یک میلیون و 140 هزار یورو بود. نمی‌دانم شاید از روی جوانی و لجبازی تصمیم گرفتم که بازگردم. از این اتفاقات در زندگی‌ام زیاد داشته‌ام.

بازیکن استقلال در خصوص پیشنهاد باشگاه فنرپاغچه تأکید کرد: در آن زمان هم فکسی از سوی باشگاه به استقلال آمد که باید بازیکن را بیمه کنید من هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و شاید به خاطر مدیریت غلطی که داشتم بدون اطلاع به ابراهیم طالبی که در آن زمان با من به ترکیه آمده بود شبانه به تهران بازگشتم. او باورش نمی‌شد که من چنین کاری را کرده‌ام زیرا همان روز کارت من صادر شده بود و می‌توانستم بازی کنم. در سال 77 و اولین حضورم در استقلال هم از باشگاه مونشن‌گلادباخ پیشنهاد داشتم اما دیدم نمی‌توانم در آنجا زندگی کنم نه زبان بلد بودم و نه با فرهنگ آنجا آشنا بودم.

وی در خصوص اینکه در سال 85 چه اتفاقی رخ داد که از استقلال جدا شد و به پرسپولیس رفت، گفت: من در آن سال در اوج دوران فوتبالی‌ام بودم. پس از قهرمانی ما منتظر تماس مسئولان برای تمدید قرارداد بودم پس از مدتی به ما اعلام کردند که با مقدار خیلی پایین‌تر با من قرارداد می‌بندند شاید در آن سال‌ها شیطنت داشتم اما با مربی درگیر نشدم اگر با قطبی هم مشکلاتی داشتم درگیری مستقیم نداشتیم و آن مسائل غیرمستقیم بود.

وی ادامه داد: در آن زمان فکر می‌کردم نمی‌توانم به‌جز تیم‌های بزرگ جای دیگر بازی کنم شاید به این علت بود که در کانون توجه بودم. فکر می‌کردم فوتبال فقط در تیم‌های استقلال و پرسپولیس ختم می‌شود از تیم‌های خارجی هم پیشنهاد داشتم اما آلرژی خاصی برای حضور در آن کشورها داشتم شاید صحبت‌ها را بد به من منتقل کردند.

نیکبخت واحدی در مورد اینکه در این سال‌ها چه کسانی به او بیشتر کمک کرده‌اند، گفت: جا دارد از امیر قلعه‌نویی تشکر ویژه کنم مایلی کهن و فرهاد کاظمی هم کمک زیادی به من کردند. مایلی کهن تمام راهی را که باید می‌رفتنم جلوی پایم گذاشت در سال 85 می‌گفتند قلعه‌نویی باعث جدایی من شده که پس از گذشت زمان مشخص شد ربطی به او نداشته است.

وی در مورد عهد‌نامه‌ایی که بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منعقد شد که بازیکنی از یکدیگر نگیرند، یادآور شد: انصاری‌فرد در آن زمان مدیرعامل پرسپولیس بود و تاریخ قرارداد من را یک هفته قبل از این عهدنامه منتقل کرد در حالی که من پیش از آن صحبتی با آنها نداشتم.

بازیکن تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه اگر به گذشته باز گردد باز هم حاضر است به پرسپولیس برود، گفت: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد. شاید این موضوع درست نباشد که من بگویم اما من در آن زمان آقای استقلال بودم اگر شرایط و فکر الان را می‌داشتم خیلی فرق می‌کرد حاضر بودم که در استقلال بمانم.

وی در مورد اینکه آیا بازیکن محبوب و یا مشهوری است، گفت: به نظرم بازیکن محبوبی هستم زیرا بازیکن مشهور پس از یک سال جدایی فراموش می‌شود اما برای من چنین اتفاقی رخ نداد. قبول ندارم که استقلالی‌ها به من بی‌احترامی کردند شاید فقط در ورزشگاه‌ها این اتفاق رخ داد. بعضی‌ها شاید با من هم‌عقیده نیستند و فقط به فکر رنگ هستند.

وی در مورد اینکه چه زمانی ازدواج کرد، تصریح کرد: من 2 سال پیش ازدواج کردم و کاش این موضوع 7 ، 8 سال زودتر رخ می‌داد  به همه کسانی که به جایی می‌رسند سفارش می‌کنم که زودتر ازدواج کنند.

وی در مورد اینکه در جایی گفته بود شاید خودش هم گرگ شود، گفت: شاید اگر این مسائل بیشتر طول می‌کشید من هم مانند بعضی‌ها گرگ می‌شدم این دو سال به اندازه 10 سال برایم طول کشید هم‌اکنون حسرت آن روزها را می‌خورم. اخلاقم اینگونه نیست زمانی که به چاه می‌افتم دست بقیه را هم بگیرم و داخل چاه ببرم در فوتبال افراد زیادی هستند که به خاطر بودنشان به هر کاری دست می‌زنند اما من چنین آدمی نیستم شاید افراد کمی در ایران باشند که چنین اخلاقی داشته باشند همین مسئله هم هست که باعث می‌شود پیشرفت نکنی.

نیکبخت واحدی در مورد اینکه آیا علاقه‌‌ای به بازیگری دارد، گفت: استعدادی در این زمینه ندارم زمانی قرار بود در سریال طنز وقت اضافه بازی کنم اما خودم استقبال نکردم چون طنز بود معتقدم هرچیز حرفه‌اش را می‌طلبد نه اینکه بازیکن خواننده شود و یا بازیگر. نباید همه چیز را قاطی کنیم. متأسفانه هم‌اکنون چنین اتفاقی رخ داده است.

وی در مورد اینکه آیا از استقلال پیشنهاد دارد و در این تیم می‌ماند، گفت: هنوز صحبتی نکرده‌ام. آرزویم این است که فوتبالم را با استقلال تمام کنم به نظرم امسال بدترین سال فوتبال استقلال بود و اگر در این تیم بمانم تمام تلاش خود را انجام می‌دهم اگر نباشم برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.