اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیویورک تایمز : "مشایی افغانستان" آدم ایران است



 

 

نیویورک تایمز :

 

داستان عجیب چمدان های پر از پول!

نیویورک تایمز : "مشایی افغانستان" آدم ایران است

طبق گفته یک مقام افغان که در آن موقع در هواپیما حضور داشت سفیر ایران کیسه پلاستیکی متورمی از بسته های اسکناس یورو را به داودزی داد. یک مقام دیگر افغان که او نیز در هواپیما حضور داشت تایید کرده است که آن روز داودزی کیسه ای را که از سفیر ایران دریافت کرده بود به خانه اش برد.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا با انتشار گزارشی از نوع خاص رابطه بین حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان و " عمر داودزی " رییس دفتر کرزای مدعی شد که داودزی از عوامل نزدیک به حکومت ایران در کابینه کرزای است که از ایران به طور مداوم پول دریافت می کند.

به گزارش عصر ایران در این گزارش ادعا شده که سفیر ایران در افغانستان پول های اهدایی ایران را در اختیار داودزی قرار می دهد و این پولها در راه خریدسیاستمداران افغان ، پرداخت به شورشیان طالبان و سنگ اندازی در ماموریت ناتو در افغانستان صرف می شود.

نیویورک تایمز در این گزارش می نویسد : " در اوایل سال جاری( میلادی) آقای احمدی نژاد به دعوت کرزای به افغانستان آمد و سخنرانی پرحرارتی در انتقاد از آمریکا در کابل ایراد کرد . وقتی احمدی نژاد به کابل آمد با دو چمدان پر پول بود که یکی از آنها تقدیم داودزی و دیگری به کاخ ریاست جمهوری افغانستان تقدیم شد.

در این گزارش به نقل از دیپلمات ها و مقام های افغان که نخواسته اند نامی از آنها برده شود می نویسد که تقریبا در دولت افغانستان همه می دانند که داودزی " آدم ایران " است و از این کشور پول می گیرد و بخشی از این پول ها را در اختیار کرزای قرار می دهد.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه روابط داودزی با ایران به روابط دولت کرزای با آمرکا تاثیر منفی می گذارد ، می افزاید : "یک مقام ناتو با عدم اظهار نظر صریح درباره صحت موضوع دریافت پول داودزی از ایران می گوید که حکومت   ایران برای افزایش نفوذ سیاسی خود در افغانستان و نیز ضایع کردن ماموریت آمریکا و ناتو در افغانستان تلاش می کند.

نیویورک تایمز می نویسد : " در  بعد از ظهر یکی از روزهای اواخر ماه آگوست هنگامی که هواپیمای خصوصی رییس جمهوری افغانستان روی باند فرودگاه تهران آماده پرواز به سمت کابل بود هواپیما به دلیل دیر رسیدن یک مسافر مدتی تاخیر داشت و آن مسافر فدا حسین مالکی سفیر ایران در کابل یود.

این گزارش می افزاید : " مسافر تاخیری بالاخره رسید و هنگامی که وارد کابین شد یک راست در مقابل صندلی عمر داودزی رییس دفتر کرزای و یکی از نزدیک ترین و معتمدترین مشاوران او نشست . طبق گفته یک مقام افغان که  در آن موقع در هواپیما حضور داشت سفیر ایران کیسه پلاستیکی متورمی از بسته های اسکناس یورو را به داودزی داد. یک مقام دیگر افغان که او نیز در هواپیما حضور داشت تایید کرده است که آن روز داودزی کیسه ای را که از سفیر ایران دریافت کرده بود به خانه اش برد.

نیویورک تایمز در ادامه به نقل از یک مقام دیگر افغان می نویسد : این پول های ایران است و همه ما این را می دانیم.

در ادامه این گزارش آمده :" این پول های پرداختی ایران که بالغ بر میلیونها دلار می شود ، یک منبع مالی بی حساب و کتاب است که برای خرید سیاستمداران و نمایندگان پارلمان افغانستان ، رهبران فبیله ای این کشور و حتی برخی فرماندهان طالبان از سوی کرزای هزینه می شود.

یک مقام غربی در افغانستان می گوید : ماموریت داودزی پیشبرد منافع ایران در این کشور است.

در ادامه این گزارش به نقل از نزدیکان کرزای و داودزی موضوع دریافت پول رییس دفتر کرزای از دولت ایران  تکذیب می شود و تکذیب پرداخت پول از جانب سخنگوی سفیر ایران نیز به مطلب سنجاق می شود.

سخنگوی سفیر ایران در کابل به نیویورک تایمز می گوید که این ادعاهای بی پایه و اساس صرفا شایعه سازی و دروغ پراکنی غرب و رسانه های آنها است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیویورک تایمز: موشک باران اسرائیل توسط ایران تقریبا قطعی است



حملات واکنشی ایران , خلیج فارس , مقامات آمریکایی

 

روزنامه نیویورک تایمز از تهیه گزارشی درباره برآورد واکنش ایران به حمله نظامی اسرائیل توسط شماری از مقامات کنونی و سابق آمریکا خبر داد.

در این گزارش آمده است: مقامات آمریکایی می گویند معتقدند تهران موشک هایی را به سمت اسرائیل شلیک خواهد کرد و حملاتی را علیه نیروهای نظامی و غیرنظامی آمریکا در خارج از این کشور، انجام خواهد داد.

این سخنان توسط مقامات سابق و کنونی آمریکا مطرح شده است که در انجام برآورد چگونگی واکنش ایران به حملات اسرائیل مشارکت داشته اند.

آنها گفته اند: واکنش موشکی ایران به اسرائیل، تقریبا قطعی است اما تهران به احتمال زیاد، تلاش می کند در واکنش به حمله اسرائیل ، بهانه ای برای حمله گسترده آمریکا به ایران ندهد.

"جیمز کارتوایت" ژنرال بازنشسته آمریکایی که معاونت فرماندهی کل ارتش آمریکا را در کارنامه خود دارد نیز گفته است: ایرانی ها در افزایش تنش ها ، کاملا متبحرند. هدف حملات واکنشی ایران ، زیرساخت های نفتی در خلیج فارس و نیروهای آمریکایی در افغانستان خواهد بود.

یک مقام نظامی سابق اسرائیل هم گفت که ایران با توجه به توانمندی هایش، واکنش خواهد داد ولی خاورمیانه را به آتش نخواهد کشید.

در همین حال کاخ سفید نیز اعلام کرد هنوز برای موفقیت سیاست آمریکا در مقابل ایران، زمان وجود دارد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید آمریکا گفت : همچنان در مقابل سیاست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بکارگیری دیپلماسی و افزایش تحریم ها برای مقابله با برنامه هسته ای ایران، زمان وجود دارد .../عصرایران