اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیویورک تایمز: آمریکا به تعهداتش عمل کند


یک روزنامه آمریکایی نوشت: ورود ایران به تجارت جهانی به نفع آمریکا نیز هست چون ایران با این عمل به تعهدات هسته ای خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری مهر: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره توافق هسته ای ایران با آمریکا و قدرت های جهانی ادعای مقامات ایران در عدم تحقق منافع اقتصادی این کشور را تایید می کند.

ولی اله سیف رئیس بانک مرکزی ایران به نمایندگی از مقامات ایران از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست برای ورود ایران به تجارت جهانی و دسترسی به بازارهای مالی زمینه لازم را فراهم کنند.

نیویورک تایمز در ادامه یادداشت خود به مفاد برجام و توافق هسته ای اشاره می کند که طبق آن قرار بود تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته شود.

به نوشته این روزنامه ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی برای برقراری ارتباط اقتصادی اعلام آمادگی کرده اند و در این میان تنها آمریکاست که هنوز به وعده های خود عمل نکرده است.

البته آمریکا ۵۰ میلیارد دلار از دارایی های ایران را آزاد کرده است و اجازه صادرات نفت خام را به این کشور داده است. روزنامه آمریکایی صحبت های مقامات این کشور علیه برنامه موشکی ایران و حمایت ایران از تروریسم را تکرار و باقی ماندن تحریم ها را به خاطر این موارد ارزیابی می کند.

در نهایت اینکه روزنامه نیویورک تایمز خطاب به مقامات آمریکایی دسترسی ایران به تجارت جهانی می تواند نقش این کشور در ایجاد ثبات و امنیت درمنطقه خاورمیانه را پررنگ تر کند.

نیویورک تایمز نوشت آمریکا بهتر است به تعهداتش در قبال ایران عمل کند و این قضیه به نفع منافع آمریکا نیز هست چون ایران با این عمل به تعهدات هسته ای خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر مارکو روبیو و مارک کرک دو سناتور جمهوری خواه لایحه ای به کنگره پیشنهاد کرده اند که ورود ایران به گردش دلار را منع می کند.

پیش از این وزارت خزانه داری آمریکا گفته بود در حال بررسی موضوع ورود ایران به تجارت جهانی است.


ویدیو مرتبط :
نیویورک تایمز تحت حملات هکرهای چینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیویورک تایمز: پیشنهاد آمریکا برای استعفای فوری مبارک



 

 

 پیشنهاد آمریکا برای استعفای فوری مبارک

 

عصر ایران - روزنامه نیویورک تایمز  به نقل از مقامات ارشد در واشنگتن و دیپلمات های کشورهای عربینوشت: دولت آمریکا با مسئولین مصری پیشنهاد استعفای فوری مبارک را بررسی می کند.

 

براساس این پیشنهاد مبارک قدرت را به دولت موقت به ریاست عمر سلیمان معاون فعلی رئیس جمهور مصر واگذار می کند و ارتش نیز از این روند حمایت خواهد کرد.

 

در این پیشنهاد پیش بینی شده دولت موقت گروه های مخالف از جمله اخوان المسلمین را در برخواهد گرفت تا زمینه برگزاری انتخابات آزاد و به دور از تقلب را در ماه سپتامبر آینده فراهم کند.

 

در همین حال امروز جمعه از سوی مخالفان به عنوان روز "رفتن" مبارک نامگذاری شده و انتظار می رود دوباره تظاهرات میلیونی مخالفان در میدان تحریر در مرکز قاهره برگزار شود.

 

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام برجسته در دولت آمریکا اضافه کرد: این موضوع یکی از چند راه حلی است که مقامات آمریکا و مصر در حال بررسی آن هستند. رایزنی برای استعفای مبارک به صورت مستقیم با وی صورت نمی گیرد بلکه دیگر مقامات ارشد مصری را شامل می شود.

 

مبارک : می خواهم بروم

 

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در مصاحبه با کریستین امان پور خبرنگار شبکه "ای بی سی نیوز" آمریکا در قاهره که دیروز پنجشنبه بخش هایی از آن منتشر شد گفت: می خواهم کناره گیری کنم اما نمی توانم.

 

این شبکه تلوزیونی همچنین گزارش داد که جمال فرزند حسنی مبارک نیز هم اکنون به همراه پدرش در کاخ ریاست جمهوری مصر است.

 

مبارک اضافه کرد: کاسه صبرم لبریز شده و خواهان استعفا و کناره گیری هستم.

 

او افزود: این نگرانی را دارم که اگر کناره گیری کنم هرج و مرج مصر را فرابگیرد. اگر هم اکنون استعفا دهم اخوان المسلمین قدرت را در دست خواهد گرفت.

 

مبارک درباره توصیه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال فوری قدرت در مصر نیز گفت: اوباما فرهنگ مصری ها را نمی شناسد. اگر هم اکنون کناره گیری کنم هرج و مرج مصر را فرا می گیرد.

 

رئیس جمهور مصر همچنین حزب اخوان المسلمین را مسئول بروز خشونت های میدان تحریر قاهره دانست./عصرایران