اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیمه اول امسال مردم چقدر پول گاز می‌دهند؟



اخبار ایران,قیمت گاز,افزایش قیمت گاز,قیمت گاز91,اخبار اقتصادی,تعرفه گاز91

 

نیمه اول امسال مردم چقدر پول گاز می‌دهند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با نزدیك‌شدن فصل گرم سال، بار دیگر تعرفه‌ گاز در بخش خانگی ذهن مشتركان را به خود مشغول كرده و این سوال را ایجاد می‌كند كه آیا با نزدیك شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها قبوض گازی كه از اردیبهشت‌ماه به دست مشتركان می‌رسد نسبت به سال گذشته سنگین‌تر خواهند بود؟

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، پس از اجرایی‌شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها سال به دو فصل سرد و گرم تقسیم شد تا بدین ترتیب گازبهای مشتركان براساس اقلیم جغرافیایی، میزان مصرف و فصلی كه در آن قرار دارند، محاسبه شود.

حال با نزدیك شدن زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نزدیك‌شدن فصل گرم سال 91 این سوال كه در فصل گرم امسال گاز بهای مشتركان چگونه محاسبه می‌شود، ذهن بسیاری از مشتركان گاز را به خود مشغول كرده و تاكنون قیمت‌های جدید این بخش توسط مسوولان اعلام نشده است.

در سال گذشته، طی هفت ماه گرم سال گذشته در تمام اقلیم‌های در نظر گرفته شده میانگین بهای هر مترمكعب از گاز برای مشتركان خانگی حدود 92 تومان محاسبه شد و در فصل سرد سال هم این رقم بر اساس اقلیم های تعریف شده به طور میانگین به حدود 70 تومان كاهش یافت.

بهار سال 90 تعرفه گاز در بخش خانگی 8.5 درصد افزایش داشت و با وجودی كه افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی تا سقف 20 درصد مجاز دانسته شده بود، در بخش گاز خانگی این افزایش تنها در حد 8.5 درصد بود و بدین ترتیب قبوض فصل گرم سال با افزایشی 8.5 درصدی و قبض های روزهای سرد سال همانند سال 89 محاسبه شدند.حال باید منتظر ماند تا براساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها مشخص شود كه در بهار 91 قیمت گاز كشور چگونه خواهد بود.

در سال گذشته به غیر از بخش خانگی قیمت گاز مصرفی در سایر بخش ها بدین شرح بود: گاز نیروگاهی 80 تومان، صنعتی 70 تومان، گاز مراكز دولتی و تجاری 100 تومان، گاز بخش‌های كشاورزی و دامپروری 60 تومان و سایر مصارف 60 تومان ./انتخاب


ویدیو مرتبط :
چقدر پول داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز پشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی چک‌پول‌های یکصد هزار تومانی از نیمه دوم آبان



 

 

دبیرکل بانک مرکزی از آغاز پشت نویسی چک پول‌های یکصد هزار تومانی از پانزدهم آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'محمود احمدی' افزود: بعد از این مرحله پشت نویسی چک پول های 50 هزار تومانی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان آنکه تاکنون حدود 50 میلیون قطعه اسکناس 10 هزار تومانی منتشر شده است، گفت: بانک‌ها مجاز به استفاده از این اسکناس‌ها در دستگاه‌های خودپرداز خود هستند و منعی برای بهره‌گیری از آنها در این دستگاه‌ها وجود ندارد.

احمدی درباره خرید و فروش وام‌های پرداختی شبکه بانکی در بازار، گفت: این پدیده همانند سایر موارد غیرمجاز که در روزنامه‌ها تبلیغ می‌شود می‌باشد و این در حالی است که بانک مرکزی از گذشته بر روی برخورد با آن تمرکز کرده است.

وی درباره عملیاتی شدن چک پول‌های 200 هزار تومانی در بازار نیز گفت: این چک پول‌ها در حال حاضر برای عرضه آماده و قرار است پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در صورت نیاز توزیع شود.

دبیرکل بانک مرکزی درباره اتخاذ تدابیر لازم برای پرداخت یارانه نقدی مرتبط با قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، گفت:‌ برهمین اساس قرار است از زمان اعلام دولت، ‌شبکه بانکی کشور و شعب کشیک تا آخر وقت اداری نسبت به پرداخت یارانه‌ نقدی تعیین شده اقدام کنند.

احمدی ادامه داد: این امر برای کاهش میزان حضور مردم در شعب بانک‌ها صورت می‌گیرد.

اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی چاپ نمی‌شود

دبیرکل بانک مرکزی گفت: هرچند چاپ اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی در دستور کار بانک مرکزی قرار ندارد اما حوزه طراحی اسکناس این بانک آمادگی کامل را برای چاپ این اسکناس‌ها دارد.

احمدی اظهار داشت: با وجودی که تلاش می‌کنیم تا اجازه ورود چک پول‌های 200 هزار تومانی به بازار را دریافت نمائیم اما هنوز این اجازه را دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: چک پول‌های موجود در بازار 50 و 100 هزار تومانی است و ما قصد داریم به مرور که اسکناس‌های 10 هزار تومانی را وارد بازار کنیم، به همان مقدار 50 هزار تومانی را از بازار خارج نمائیم.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون اجازه ورود 200 هزار تومانی به بازار صادر نشده، گفت: اسکناس 10 هزار تومانی وجه نقد رایج در کشور است، این در حالی است که پشت نویسی چک پول‌های 50 و 100 هزار تومانی نیز در آینده شروع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد طبق سیاست بانک مرکزی قصد نداریم که تکیه مبادلات مردم را بر وجه نقد قرار دهیم، به همین دلیل در زمان حاضر استفاده از 200 هزار تومانی کنار گذاشته شده است...../تحلیل:عصرایران