اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیسان تهدید شد: اگر از ایران خارج نشوید، قرداد میلیاردی تان با نیویورک لغو می شود



نیسان تهدید شد: اگر از ایران خارج نشوید، قرداد میلیاردی تان با نیویورک لغو می شود

یک مقام ضدایرانی شهر نیویورک در گفتگو با تایمز اسرائیل گفت: "پورش" و "هیوندای" به سرعت متوجه شدند که باید از ایران خارج شوند، اما نمی دانم که چرا نیسان زیاد طولش می دهد و فعالیت خود در ایران را متوقف نمی کند.

 

 نیسان,تحریم نیسان,اخبار,اخبار تحریم های ایران,

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوایل ماه جاری، شهر نیویورک شاهد حضور تاکسی های جدیدی بود که مطابق با چالش های خیابان های "منهتن" توسط شرکت نیسان ساخته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از تایمز اسرائیل، این قرارداد 1 میلیارد دلاری در معرض تهدید قرار گرفته است چراکه بیل دی بلاسیو،، "مدافع عموم" شهر نیویورک این شرکت را تهدید به لغو آن کرده است.

"مدافع عمومی" سازمانی مستقل در امریکا است که بر شهرداری نظارت دارد و از نظر اعتبار و قدرت تنها یک درجه از شهرداری پایین تر است.

 

دیل بلاسیو، رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال 2000 و عضو سابق شورای شهر نیویورک، با استفاده از قدرت این سازمان از شهردار نیویورک مایکل بلومبرگ به دلیل عدم فشار به نیسان انتقاد کرده است.

سازمان او با راه اندازی گروه "ایران واچ لیست" که با گروه های ایران 180 و اتحاد علیه ایران هسته ای همکاری دارد به دنبال فشار بر روی 13 خودورو ساز بزرگ دنبا برای توقف فعالیت اقتصادی در ایران هستند.

به نوشته ی این نشریه صهیونیستی، هم اکنون "پورش" و "هیوانداری" از بازار ایران خارج شده اند. اما خودروهای نیسان، فیات، ولوو، میتسو بیشی، مزدا و تویوتا هنوز در خیابان های تهران دیده می شود.

 

این قرار داد میلیار دلاری هم اکنون تحت خطر قرار گرفته است. "بلاسیو" نیسان را تهدید نموده است که یا از ایران خارج شود و یا قرارداد این شرکت خودروسازی با نیویورک در خطر لغو شدن قرار می گیرد.

این مقام ضدایرانی شهر نیویورک در گفتگو با تایمز اسرائیل گفت: "پورش" و "هیوندای" به سرعت متوجه شدند که باید از ایران خارج شوند، اما نمی دانم که چرا نیسان زیاد طولش می دهد و فعالیت خود در ایران را متوقف نمی کند.

گفتنی است، وی یکی از گزینه های مقام شهرداری نیویورک در سال 2013 است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
نیسان در در ایران و خارج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اذربایجان: می خواستیم قرداد لغو روداید با ترکیه ببندیم، ایران فشار آورد و نگذاشت!



 

 

اذربایجان: می خواستیم قرداد لغو روداید با ترکیه ببندیم، ایران فشار آورد و نگذاشت!

 

اذربایجان: می خواستیم قرداد لغو روداید با ترکیه ببندیم، ایران فشار آورد و نگذاشت!/اگر ویزا را برای ایرانیان برداریم، انها همجوم می اورند!

روزنامه زمان چاپ ترکیه نوشت: یک مقام ارشد اذربایجان گفت که ترکیه در سال 2009 پیشنهاد لغو روادید داد اما این پیشنهاد با فشار ایران مواجه شده بود. به همین دلیل در اخرین دقیقه بر اثر فشار ایران، این توافقنامه بین باکو و انکارا لغو شد.

علی حسن اف رئیس اداره ادراه سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری اذربایجان به گروهی از خبرنگاران ترک در باکو گفت که ایران تهدید کرد که اگر ادربایجان توافقنامه ای که با ترکیه برای لغو روادید انجام می دهد با ایران نداشته باشد، این کشور به قطع کردن تنها راه ارتباطی بین اذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان اقدام می کند.

وی گفت: ما در مورد لغو ویزا برای ترک ها نگرانی نداریم.

وی افزود: ایران قویا به توافقنامه لغو روادید بین اذربایجان و ترکیه اعتراض کرد . انها تهدید کردند که راهی که اذربایجان را به نخجوان متصل می سازد را مسدود می کنند.

در حال حاضر ارتباط حمل و نقلی نخجوان با اذربایجان تنها از طریق سرزمین ایران امکان پذیر است به این دلیل که ارمنستان قره باغ را اشغال کرده است.

انتقال گاز از سوی اذربایجان به نخجوان و تجارت با این کشور تنها از راه ایران صورت می گیرد.

وی می گوید: اگر بخواهیم ویزا را برداریم ما مجبور هستیم که بطور همزمان این قانون را هم برای ایران و هم برای ترکیه به انجام برسانیم. اما من فکر نمی کنم که دولت اذربایجان اماده لغو روداید با دو کشور به صورت همزمان است.

حسن اف افزود: نگرانی بیشتر به خاطر مرز ایران است به این دلیل که قاچاق سنگین مواد مخدر از مرز ایران صورت می گیرد.

این مقام ارشد دولت اذربایجان گفت: منافع ملی اذربایجان اجازه ی سیاست "مرز باز" را با یک همسایه بزرگی مثل ایران نمی دهد.

حسن اف گفت: بی ثباتی سیاسی در ایران ممکن است باعث هجوم پناهجویان به اذربایجان شود. همانطور که می دانید کشور ما کشوری کوچک است و ما هم باید به فکر امنیت ملی خودمان باشیم....../تحلیل:انتخاب