اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیروی انتظامی: سرقت زیاد شده است


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بعد از انتخابات 92 در جامعه ما کسی احساس سرخوردگی و بازنده بودن نکرد، گفت: امروز وحدت خوبی میان سران قوا و مسئولان کشور حاکم است و آرامش اقتصادی که از قبل از انتخابات آغاز شده بود در کشور حاکم شده است.

خبرگزاری فارس: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با وزیر کشور به بیان عملکرد نیروی انتظامی پرداخت.

او با بیان اینکه بعد از انتخابات 92 در جامعه ما کسی احساس سرخوردگی و بازنده بودن نکرد، گفت: امروز وحدت خوبی میان سران قوا و مسئولان کشور حاکم است و آرامش اقتصادی که از قبل از انتخابات آغاز شده بود در کشور حاکم شده است.

عملکرد نیروی انتظامی

او در مورد عملکرد نیروی انتظامی گفت: متأسفانه در 2 سال اخیر ما رشد سرقت در کشور را شاهد بودیم که از ابتدای خرداد ما این رقم متوقف شد و خوشبختانه از ابتدای ماه محرم شاهد کاهش سرقت‌ها در کشور بودیم.

او مشکلات اقتصادی را بزرگترین عامل رشد سرقت در کشور عنوان کرد و گفت: نوسانات اقتصادی در بازار سبب می‌شود که انواع جرم و سرقت بوجود آید.

آمار جرایم

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه شفافیت آماری نیروی انتظامی 15 درصد اصلاح شده است، گفت: در حوزه سرقت آمار ما صحیح نیست چراکه خیلی‌ها سرقت خود را گزارش نمی‌کنند و یا بعد از گزارش آن را پیگیری نمی‌کنند.

به گفته احمدی‌مقدم، برخی فرماندهان برای پایین آوردن آمار خود در حوزه‌های مختلف مانند تجاوز به عنف، این مشکلات را با نام سرقت گزارش می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه آمار جرایم کشور را اینگونه اعلام کرد که سرقت از طلافروشی‌ها 18 درصد، سرقت از بانک 56 درصد، تجاوز به عنف 7 درصد، آدم‌ربایی 3 درصد، قتل 2 درصد و مفاسد اخلاقی و اجتماعی 11 درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه مجموع دستگیری‌ها در کشور 3 درصد کاهش نشان می‌دهد، گفت: امسال 390 تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در کشور کشف شده که این نشان از افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر دارد. همینطور کشف سلاح غیر مجاز نیز 10 درصد افزایش داشته است.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه به دلیل نظارت‌های نیروی انتظامی بر مرزها ورود مشروبات الکلی به کشور 44 درصد کاهش داشته است از کاهش 5 درصدی تجمعات غیر مجاز در کشور نیز خبر داد و گفت: طی 9 ماه گذشته 44 میلیون برگ جریمه برای رانندگان صادر شده است.

او به انهدام 256 کارگاه تولید شیشه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه سرقت‌ها در کشور 26 درصد افزایش یافته اما کشف سرقت نیز 28 درصد افزایش را نشان می‌دهد که بنابراین گزارش 62 درصد سرقت‌ها کشف می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
سرقت با یونیفرم نیروی انتظامی در شهر اراک ‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرقت مسلحانه با لباس نیروی انتظامی



سرقت مسلحانه با لباس نیروی انتظامی

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از متلاشی شدن باند سارقین مسلح جاده کازرون که با پوشیدن لباس نیروی انتظامی اقدام به سرقت مسلحانه می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ مسعود حیدری گفت: سارقین مسلح چند روز پیش در جاده کازرون به شیراز با یک دستگاه خودرو، تابلو ایست، اسلحه کلاش و لباس نیروی انتظامی یک دستگاه تریلی را متوقف کرده و پس از بستن دست و پای راننده، خودرو را به محلی دیگر منتقل کردند.

وی تصریح کرد: سارقین پس از سرقت 14 دستگاه کولر گازی ازتریلی متواری شدند که ما پس از اطلاع تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی خود را به منطقه اعزام کردیم.رئیس پلیس آگاهی استان فارس تاکید کرد: با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی سارقین شدیم و پس از انجام کارهای سریع عملیاتی دو نفر سارق شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حیدری افزود: از این گروه دوقبضه کلاش و یک قبضه کلت کمری کشف شد.رئیس پلیس آگاهی استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به دستگیری اعضای یک باند سرقت به عنف در شیراز، گفت: در پی اطلاعات به دست آمده گروهی با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به زورگیری از نوجوانان و جوانان می‌کردند که پس از اطلاع مراحل اطلاعات و شناسایی انجام گردید و موفق به دستگیری سارقین شدیم.

وی ادامه داد: این باند تاکنون به انجام 30 سرقت اعتراف کردند و ما نیز 21 نفر از مالباختگان را شناسایی کردیم./ابتکار