اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی یک مرجع تقلید از آمار کاهش جمعیت


آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «جمعیت با استعداد، لایق و باهوش سرمایه اصلی کشور است» گفت: متاسفانه آمارهایی به نقل از مطبوعات داده می‌شود که نگران کننده است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «جمعیت با استعداد، لایق و باهوش سرمایه اصلی کشور است» گفت: متاسفانه آمارهایی به نقل از مطبوعات داده می‌شود که نگران کننده است.

این مرجع تقلید در دیدار مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت؛ ضمن ابراز خرسندی از آمارها و فعالیت‌های ارائه شده در این جلسه درخصوص افزایش جمعیت، اظهار کرد: متاسفانه آمارهایی به نقل از مطبوعات داده می‌شود که نگران کننده است.

وی افزود: یکی از آمارهایی که بارها گفته شده این است که 35 درصد از خانواده‌ها تک فرزند می‌باشند، آمار دیگری که ارائه می‌شود بالا رفتن سن و پیرو آن افزایش ابتلا به سرطان، افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج که همه نگران کننده است.

به نقل از حوزه نیوز، مکارم‌شیرازی گفت: اگر قانونی در این خصوص در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود جبهه‌گیری‌های صحیح در مقابل آن انجام نمی‌شود و مخالفت‌هایی که انجام می‌شود، به گونه‌ای نباشد که تصور شود دولت موافق کنترل جمعیت است، باید این ذهنیت‌ها اصلاح شود.

وی ضمن اشاره به این مطلب که استفاده از وسایل کنترل جمعیت فقط وقتی استفاده شود که جان مادر یا فرزند در خطر باشد، بیان کرد: درخصوص سقط جنین زیر چهار ماهگی هم این مطلب وجود دارد ولی این موضوع، موارد خاص و استثنایی مساله است ولی اینکه این مساله را آزاد کنیم مساله دیگری است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بخش مهم، فرهنگ سازی است، ولی در کنار این فرهنگ سازی هم باید فکری کرد و شما با شفافیت اعلام کنید به شکل مطلق مساله کنترل به طور آزاد در تشکیلات نظام بهداشت و درمان وجود ندارد و فقط جنبه درمانی برای بیماران است.

مکارم‌شیرازی افزود: همچنین اعلام کنید ما با مجازات طبیبانی که بی مورد و داوطلبانه عقیم می‌کنند مخالف نیستیم، بگویید مجازات را تبدیل به مجازات مناسبی کنیم و ما طرفدار این هستیم که خانواده‌هایی که تک فرزند هستند باید از تک فرزندی در بیایند و جوانانی که در آستانه ازدواج هستند، ازدواج کنند اینها را شفاف اعلام کنید تا سوء تفاهمات برطرف شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما چون علاقه مند به پیشرفت کشور و دولت هستیم شفاف مسائل را گفتیم شما هم شفاف بفرمایید تا به جای مشترکی برسیم؛ امیدوارم که ان شاءالله در برنامه‌هایتان موفق و پایدار باشید.


ویدیو مرتبط :
نگرانی روس ها از کاهش رشد اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهار نگرانی شدید دو مرجع تقلید از گرانی، تورم و مفاسد فرهنگی در کشور



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اظهار نگرانی شدید دو مرجع تقلید از گرانی، تورم و مفاسد فرهنگی در کشور

دو مرجع تقلید شیعیان ضمن انتقاد از وجود گرانی، تورم و مفاسد فرهنگی در کشور از اجرای بعضی از برنامه‌های خلاف شرع و جشنواره‌هایی که با ارزش‌های انقلاب اسلامی مخالف است شدیداً ابراز نگرانی کردند.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی با حضور در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو مرجع عالیقدر درباره مسائل مهم جهان اسلام به ویژه تحرّکات جدیدی که در کشورهای منطقه به وسیله دشمنان اسلام اتفاق افتاده است و نیز وظیفه مسلمانان در مقابل توطئه‌های آنان و حفظ یکپارچگی و اتحاد مسلمانان به گفتگو پرداختند.

در ادامه، آیات عظام صافی گلپایگانی و نوری همدانی نسبت به وضعیت اقتصادی و عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی شدید و تورّم در کشور ابراز نگرانی و از این‌که قشر ضعیف جامعه در فشار و ناراحتی هستند ابراز تأسف فراوان نمودند و از مسئولان خواستند که هر چه زودتر نسبت به وضعیت پیش آمده در مملکت چاره‌اندیشی نمایند.

این دو مرجع تقلید با توجه به این‌که دهه فجر انقلاب،‌ دهه پیروزی اسلام و حاکمیت دین و احکام متعالی اسلام است از اجرای بعضی از برنامه‌های خلاف شرع و جشنواره‌هایی که با ارزش‌های انقلاب اسلامی مخالف است شدیداً ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مهر، در پایان این دیدار ابراز امیدواری شد که با تدبیر صحیح و درایت کامل، مشکلات برطرف شود و اصول اولیه انقلاب اسلامی که با خون پاک شهیدان آبیاری شده است همچنان محفوظ بماند./مهر