اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی گروه بریکس از تهدید نظامی ایران



نگرانی گروه بریکس از تهدید نظامی ایران

در بیانیه پایانی نشست آن‌ها آمده است: «نسبت به تهدیدهای صورت گرفته برای اقدام نظامی و اعمال تحریم‌های یکجانبه نگران هستند.» گروه بریکس همچنین از سوریه خواست تا به کارکنان سازمان‌های بشردوستانه امکان دهد به همه نقاط این کشور دسترسی داشته باشند.

شفاف: رهبران پنج قدرت نوظهور اقتصادی در جهان، بریکس، نگرانی خود را از تهدیدهای نظامی علیه برنامه صلح آمیز اتمی ایران اعلام کردند.

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری ها، رهبران برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که در بندر دوربان آفریقای جنوبی گردهم آمده‌اند، دیشب  با صدور بیانیه‌ای درباره اقدام نظامی علیه ایران هشدار دادند.

آنها همچنین خواستار حل پرونده هسته ای ایران از طریق مذاکره شدند. 

در بیانیه پایانی نشست آن‌ها آمده است: «نسبت به تهدیدهای صورت گرفته برای اقدام نظامی و اعمال تحریم‌های یکجانبه نگران هستند.» گروه بریکس همچنین از سوریه خواست تا به کارکنان سازمان‌های بشردوستانه امکان دهد به همه نقاط این کشور دسترسی داشته باشند.

 

گروه بریکس,تهدیدهای نظامی علیه برنامه صلح آمیز اتمی ایرا,اخبار سیاسی

 

اقتصاد جهانی و تشکیل یک نهاد مالی جدید از موضوع‌های عمده مطرح شده در این بیانیه بود. به نوشته بیانیه بریکس، اعضای این گروه به طور اصولی برای تشکیل یک بانک توسعه به توافق رسیده‌اند.

جیکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در این باره گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم که برای تاسیس یک بانک توسعه جدید، زیر نظر اعضای بریکس، وارد مذاکرات رسمی شویم. این بانک براساس نیازهای زیربنایی ما تشکیل می‌شود که در پنج سال آینده نیاز به منابعی در حدود چهار و نیم تریلیون دلار دارد.» با این حال، بعضی از اختلاف‌ها مانند رقم سرمایه اولیه سهامداران مانع از نهایی شدن توافق در این باره شده است.

به گفته پراوین گوردان، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، این رقم ۵۰ میلیارد دلار تعیین شده است. هدف از تاسیس این بانک، مقابله با بانک جهانی است که زیر نفوذ آمریکا و اتحادیه اروپا اداره می‌شود.

گروه بریکس چهار سال پیش تاسیس شد و در صورت راه اندازی این بانک، این نهاد مالی نخستین سازمان وابسته به آن خواهد بود. حدود ۲۵ درصد از تولید اقتصادی جهان به کشورهای عضو گروه بریکس تعلق دارد و ۴۰ درصد جمعیت زمین در این پنج کشور زندگی می‌کنند./شفاف

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ ایران به تهدید نظامی اسراییل علیه ایران چه خواهد بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد



 

 

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

 

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را به دلیل فعالیت صلح آمیز هسته ای تحت فشار قرار داده اند و با نشان دادن ماهیت اصلی سیاست های خود یا ایران را به ترور مسئولان تهدید می کنند یا به حمله نظامی.

 

پس از آنکه پنجشنبه دو هفته گذشته در جلسه استماع کنگره آمریکا، برخی مسئولان بلندپایه از جمله فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا خواستار ترور مسئولان ایران شدند، روز گذشته شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.

در حالی که برخی رسانه ها و تحلیل گران از جمله روزنامه الحیات، علت کوبیدن بر طبل جنگ در اسرائیل را اقدامی از سوی سران این رژیم می دانند برای خروج از بحران داخلی و خارجی و شکستن انزوای خود، شیمون پرز روز گذشته مدعی شد چیزی هست که گرینه نظامی را در مقابل گزینه دیپلماتیک علیه ایران پیش می اندازد.

در سوی دیگر نیکلا سارکوزی در واکنش به این شایعات هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را رد و بر ادامه راهکارهای سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران تاکید کرد.

پرز در این سخنان تلویزیونی مدعی شد که ایران به سلاح هسته ای نزدیک می شود و اسرائیل در وقت باقی مانده باید به کشورهای مختلف مراجعه کند و از آنان بخواهد که به وعده خود و عدم اکتفا به تحریم ها عمل کنند.

پیش از این یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که سخن گفتن از جنگ به معنای اذعان به بی تاثیر بودن تحریم ها علیه ایران است و نباید از جنگ سخن گفت.

شیمون پرز در ادامه سخنان خود تلاش کرد وانمود کند که ایران تا ساخت سلاح هسته ای فاصله ای ندارد و بدین ترتیب سیاست ایران هراسی را بار دیگر تکرار کند. حال آنکه تمام گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران بر رد ادعاهای آمریکا و غرب مبنی بر انحراف برنامه هسته ای تاکید کرده و تاکنون هیچ نشانه ای دال بر این ادعا ارائه نشده است.

ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم، هفته گذشته در پی بالا گرفتن شایعات در این رژیم و محافل رسانه ای درباره تصمیم تل آویو برای اقدام علیه ایران تاکید کرد که وی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصدی برای این کار ندارند و در حقیقت دو نفر نمی توانند برای چنین کاری به تنهایی تصمیم گیری کنند..../خبرگزارى فارس