اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی بابت ورود کرونا از طریق حجاج



اخبار,اخبار اجتماعی, ویروس کرونا


 اخبار اجتماعی -  نگرانی بابت ورود کرونا از طریق حجاج

رئیس اداره مراقبت‌های مرزی مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نگران ورود حجاج و ابتلای آنها به ویروس کرونا هستیم. در سفرهای عمره نیز ۵ مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است.

 محمود سروش در حاشیه همایش بیماری‌های نوپدید و تنفسی در رابطه با وضعیت بیماری ابولا در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: تمام کشورها باید نسبت به این ویروس در حالت آماده‌باش باشند و فقط ایران نیست که باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند بلکه یک رخداد بهداشتی است و باید همه کشورها مسئولیت خود را ایفا کنند.

وی افزود: وضعیت این نوع ویروس در مدیترانه شرقی خوب است و موردی از ابتلا گزارش نشده است. اکنون بیشتر شیوع ویروس کرونا مطرح است و نگرانی موجود از ورود حجاج ایرانی است هر چند که مداخلات لازم را انجام داده‌ایم.

سروش گفت: البته در سفرهای عمره 5 مورد از ابتلا به این ویروس را داشته‌ایم که در کرمان مشاهده شده است و این ابتلا به دلیل عدم مداخله پزشکی ما بوده است.

رئیس اداره مراقبت مرکز بیماری‌های واگیر گفت: تنها توصیه ما برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خودمراقبتی است و نمی‌خواهیم ایجاد وحشت کنیم.

وی همچنین در مورد ویروس آنفلوانزا نیز گفت: در سال جدید موردی از این ویروس گزارش نشده است.

همچنین صدف علیپور ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شاید بیماری‌های ویروسی برای ما ساده باشند اما در برخی گروه‌ها سندرم حاد تنفسی ایجاد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه ویروس ابولا از آفریقا خارج شده و به صورت محدودی در کشورهای غربی شایع شده است به همین دلیل اولین گام برای پیشگیری از شیوع این ویروس آموزش کادر درمانی است.


 اخبار اجتماعی -  فارس
 


ویدیو مرتبط :
هشدار ویروس کرونا با ورود حجاج به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی امریکا از ورود نظامی ایران به بحران سوریه



پیشنهادهایی که اوباما به روسیه داده است

نگرانی امریکا از ورود نظامی ایران به بحران سوریه

منابع دیپلماتیک معتقدند که به هیچ وجه نه به مصلحت روسیه و نه به مصلحت ایران است که بخواهند به شیوه نظامی وارد بحران سوریه شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دیپلماسی ایرانی: بر اساس اطلاعات دیپلماتیکی که از کاخ سفید به دست آمده، باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا عزم خود را جزم کرده است که در دور دوم ریاست جمهوری خود به هر قیمتی شده به بحران سوریه پایان دهد و برای این کار قصد دارد از همه ابزارها استفاده کرده و با همه هم پیمانانش همکاری و هماهنگی لازم را به عمل آورد.

چرا که به این باور رسیده است که تداوم این وضعیت به این ترتیب خطرات بسیاری چه از لحاظ سیاسی چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ اقتصادی برای کل منطقه به دنبال خواهد داشت به خصوص که شمار پناهندگان سوری نیز در حال افزایش است و تامین همه کمک ها به آنها کاری بسیار سخت و طاقت فرسا شده است.   

برای همین ایالات متحده امریکا تلاش می کند تا روسیه را به یک راه حل سیاسی قانع کند و قصد دارد تا مسکو را راضی کند تا یک حکومت انتقالی که همه صلاحیت ها به آن منتقل شود را به رسمیت بشناسد. به خصوص این که روسیه نیز به این باور رسیده است که بیش از این نمی تواند بر روی بقای اسد حساب کند و اصلاحات تا زمانی که چنین وضعیتی حاکم باشد، امکان پذیر نخواهد بود، به خصوص که اپوزسیون نیز توانسته است پیشرفت های در خور توجهی را به روی زمین کسب کند.

روسیه در حال حاضر به این جهت گام گذاشته است ولی مورد اختلافی این است که جانشین این نظام و حکومت بدیل آن چه حکومتی خواهد بود. مسکو اصرار دارد که نظامی در راس امور سوریه باشد که از حقوق اقلیت ها حمایت کند و مطمئن شود که در این کشور معتدلین به قدرت خواهند رسید.

روسیه اعلام کرده که حاضر است هر پیشنهادی که این موارد را شامل شود به طور جدی مورد بررسی قرار دهد به شرطی که این توافق تضمین این مساله را نیز بدهد که پس از سقوط حکومت در میان مخالفان اختلافی به وجود نخواهد آمد. روسیه در حال حاضر بسیار شک دارد که ائتلاف مخالفی که اخیرا تشکیل شده است بتواند یکپارچگی خود را حفظ کند، برای همین نگران است که اسلام گرایان رادیکال از این اختلاف ها بهره برداری کرده و به قدرت برسند، روسیه برای اثبات نگرانی خود دائما مصر، تونس و لیبی را مثال می زند.

اگر ایالات متحده با روسیه در این زمینه حداقل به صورت ابتدایی به توافق برسند، اختلافات میان آنها دیگر فقط بر سر جزئیات می ماند، یعنی این که رئیس حکومت انتقالی چه کسی باشد و وزرا از میان چه کسانی انتخاب شوند و قانون اساسی جدید بر اساس چه چارچوبی تدوین شود.

بر اساس اطلاعات واصله همچنین اوباما در دور دوم ریاست جمهوری خود پیشنهادهایی را مطرح کرده و در اختیار روسیه خواهد گذاشت و از مسکو خواهد خواست که آنها را مورد بررسی قرار دهد که شامل موارد زیر می شوند:

اولا: راه حل سیاسی از تشکیل حکومت انتقالی آغاز شود که تمامی صلاحیت ها به آن انتقال یابد که بدین ترتیب حکومت پرزیدنت اسد پایان می یابد و توافق می شود که وی تحت نظارت به هر مکانی که می خواهد سفر کند و از سوریه خارج شود.

ثانیا: یا این که حمایت نظامی غیر مستقیم از مخالفان سوریه را آغاز کند و آنها را با سلاح های پیشرفته مجهز کند تا بدین ترتیب میدان را خود در اختیار بگیرند.

ثالثا: یا این که تدابیر نظامی ضروری به خصوص در کشورهای همسایه به ویژه ترکیه اتخاذ شود تا از عواقب سقوط نظام اسد مراقبت شود که اگر بنا باشد هر کدام از کشورهای هم پیمان سوریه مثل ایران وارد میدان شوند جنگی بسیار گسترده سراسر منطقه را خواهد گرفت، استقرار موشک های پاتریوت در راستای همین سیاست بوده است.  

منابع دیپلماتیک معتقدند که به هیچ وجه نه به مصلحت روسیه و نه به مصلحت ایران است که بخواهند به شیوه نظامی وارد بحران سوریه شوند به خصوص که تا کنون سوریه نیز ویران شده است و نظام حاکم دیگر چیزی در اختیار ندارد که بخواهد بر آن حکومت کند.

اکنون سوالی که مطرح است این است که: موضع روسیه و ایران در برابر راه هل هایی که برای بحران سوریه پیشنهاد شده است، چیست. خصوصا اگر بازتاب های بحران سوریه بر سیاست، امنیت و اقتصاد کشورهای پیرامون آن تاثیر بگذارد.

به خصوص که برآوردها حاکی از آن است که از این وضعیت بیش از همه اسلام گرایان تندرو استفاده خواهند کرد و جلوی هر گونه نفوذ معتدلین را خواهند گرفت و این مساله ای است که نه تنها باعث نگرانی روسیه است بلکه ایران را نیز نگران کرده است. آیا قرار است به زودی با روسیه و به دنبال آن ایران برای پایان دادن به بحران سوریه توافق حاصل شود یا این که این بار نیز روسیه و ایران مخالفت خواهند کرد و امریکا و هم پیمانانش به دنبال راه حل دیگری خواهند رفت؟/ایران دیپلماسی