اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگرانی‌ دولت از مشکلات مربوط به پارازیت


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نگرانی‌های دولت در رابطه با مشکلات مربوط به امواج پارازیت گفت: امیدواریم به این مساله هرچه زودتر رسیدگی شود.

ایسنا: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نگرانی‌های دولت در رابطه با مشکلات مربوط به امواج پارازیت گفت: امیدواریم به این مساله هرچه زودتر رسیدگی شود.

معصومه ابتکار شامگاه امروز در جمع خبرنگاران زنجان با بیان این مطلب اظهار کرد: همه موارد باید در چارچوب و مطابق با استانداردها، ضوابط و مقررات باشد و اگر امواج و پارازیت‌ها از این سه مقوله خارج شوند مخاطره‌آمیز است و آنجاست که نگرانی‌ها به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: دولت نگرانی خود درخصوص امواج را اعلام کرده و امیدواریم به همه این موارد رسیدگی شود.

وی در رابطه با مباحث مرتبط با آلودگی بنزین‌های تولیدشده در ایران نیز گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه در رابطه با منشاء بنزین اظهار نظر نمی‌کند بلکه مسئولیت ما بررسی استانداردهای مدنظر است که سازمان اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: در یک مقطع زمانی شاهد این بودیم که بنزین‌های تولید شده در کشور مشکلاتی را داشت که وزارت نفت طی چند ماه گذشته به خوبی وارد عمل شده و پالایشگاه‌های کشور تولید بنزین یورو 4 را آغاز کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد تشویش اذهان عمومی در رابطه با آلودگی بنزین اظهار کرد: تشویش اذهان زمانی بود که مردم احساس می‌کردند که مشکلی وجود دارد ولی مسئولان توجهی به آن نمی‌کردند در حالی‌که در دولت تدبیر و امید این موضوع رسیدگی شد.

ابتکار در ادامه با اشاره به آلودگی هوا تصریح کرد: تنها یک سازمان مسئولیت بهبود وضعیت هوا را ندارد و باید همه ارگان‌ها وارد این حوزه شوند تا بتوانیم شاهد هوایی سالم باشیم.

این مقام مسئول تاکید کردکه در رابطه با موضوع گرد و غبار اقدامات خوبی انجام شده است و سعی کرده‌ایم استان به استان مراکز گرد و غبار را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: در همین رابطه طی روزهای گذشته مذاکرات خوبی با وزیر آب کشور عراق انجام شده و وی قول‌های لازم در رابطه با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه را به ایران داده است و باید عنوان کرد دلیل تاخیر به وجود آمده در این رابطه ناپایداری‌های کشور عراق بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در این جلسه به موضوع استقلال عمل این سازمان اشاره کرد و گفت: هیج مصلحتی بالاتر از قانون و حفظ سلامتی مردم نیست و سازمان هیچ‌گاه نه تطمیع می‌شود و نه تهدید.

وی افزود: سعی کرده‌ایم سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات خود را در رابطه با اجرای قوانین به درستی انجام دهد تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

ابتکار همچنین در پاسخ به سوال وضعیت دریاچه ارومیه گفت: موضوع مربوط به دریاچه ارومیه مثل برنامه‌های بلندمدت دولت بوده و اعتبارات خوبی در این رابطه تصویب شده است به طوری که 750 میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت از تالاب‌ها، بازسازی آبراهه‌ها، آموزش کشاورزان به تصویب رسیده است و امیدواریم با بارندگی هایی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم مشکلات دریاچه ارومیه برطرف شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه نیاز به زمان و آموزش دارد؛ چرا که معتقدیم الگوهای کشاورزی باید سازگار با محیط زیست تغییر کرده و کشاورزان در این رابطه آموزش ببینند.

وی همچنین در رابطه با وضعیت محیط‌بانان کشور گفت: تعداد محیط‌بانان از استانداردهای جهانی کمتر است و نیاز به تقویت این حوزه داریم.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که سعی شده است با برگزاری دوره‌های آموزشی و تثبیت وضعیت شرایط محیط بانان بهبود یابد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از تجهیزات بهتر برای پایش مناطق حفاظت شده و استفاده از فناوری‌های نوین همچون پهپادها جهت حفاظت از مناطق مدنظر دولت است.

وی در رابطه با وضعیت زیست محیطی استان زنجان نیز تصریح کرد: در رابطه با اعلام آلودگی‌هایی که عنوان می‌شود نیاز به مطالعه مستمر دارد، نمی‌توان تنها به یک سری مطالعات مقطعی اکتفا کرد و انتظار داریم در استان شرایط به گونه ای فراهم شود که محیط طبیعی و انسانی در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با آلایندگی برخی صنایع بزرگ در استان گفت: یکی از مسئولیت‌های قانونی سازمان حفاظت محیط زیست پایش مستمر فعالیت‌های صنعتی است و صنایع بزرگ باید خوداظهاری انجام دهند و ادارات کل نسبت به پایش مستمر باد، هوا، خاک و پسماندهای همه واحدها اقدام کنند.


ویدیو مرتبط :
نگرانی استاد عباسی از مشکلات وبحران های نسل آینده.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: دولت تلاش می کند مشکلات تحریم را از راه عزتمندانه حل کند/ظریف: 1+5 نگرانی‌های ایران را برطرف کند



حسن روحانی,محمد جواد ظریف

روحانی: دولت تلاش می کند مشکلات تحریم را از راه عزتمندانه حل کند

روحانی با تاکید بر اینکه تبیین این مشکلات به معنای آن نیست که نمی‌شود آنها را حل و فصل کرد، گفت: همه تلاش دولت این است که این مشکلات تحریم را از راه حل‌های عزتمندانه حل و فصل کند و اگر می‌خواستیم غیر از این باشد خیلی سریع‌تر و بدون این همه رفت و آمد و مذاکره، کار تمام می‌شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود ریشه در بی تدبیری دارد، افزود: البته دولت به دنبال این است که در برنامه‌ریزی‌ها برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند. بنده و مجموعه دولت به این نتیجه رسیدم که باید از اقتصاد کلان شروع کنیم و از ورود بخشی و موضعی به اقتصاد پرهیز کنیم.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، در دیدار مجمع نمایندگان خراسان رضوی، مشهد را شهری استثنایی توصیف کرد و گفت: مشهدالرضا با همه شهرهای دیگر کشور تفاوت دارد؛ چرا که حرم مطهر امام رضا(ع) در آنجا قرار دارد و افتخاری از این بالاتر در کشورمان نداریم؛ همه رحمت‌های الهی از ناحیه بارگاه ملکوتی امام هشتم به کشور می‌وزد و هر چه داریم از آنجاست.
 
روحانی اظهار داشت: اگرچه لطف همه ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام عصر(عج) همواره شامل حال ملت ایران بوده است اما معتقدم آنکه همیشه لطفش ما را نجات داده امام هشتم بوده و واقعا هر کاری برای مشهدالرضا و زائرین امام انجام دهیم باز هم کم است.
 
وی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین بودجه عمرانی گفت: علی رغم مشکلات تامین بودجه جاری کشور دولت تلاش دارد تا حد ممکن بودجه عمرانی کشور را تامین کند تا فعالیت‌های عمرانی اجرایی شود.
 
رئیس جمهور راه حل اساسی رفع مشکلات اقتصادی را تلاش برای ارتقای منابع درآمدی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تحریم در حال حاضر مشکلی اثرگذار است و گلوگاه‌هایی ایجاد کرده که با وجود سختی عبور از آنها، تلاش داریم گرفتار آن نشویم، اگرچه غیرممکن نیست.
 
روحانی با تاکید بر اینکه تبیین این مشکلات به معنای آن نیست که نمی‌شود آنها را حل و فصل کرد، گفت: همه تلاش دولت این است که این مشکلات تحریم را از راه حل‌های عزتمندانه حل و فصل کند و اگر می‌خواستیم غیر از این باشد خیلی سریع‌تر و بدون این همه رفت و آمد و مذاکره، کار تمام می‌شد.
 
رئیس جمهور اضافه کرد: همه این جلسات و بحث‌ها برای این است که بتوانیم حقوق‌ ملت‌مان را حفظ کنیم و اگر قید عزتمندانه برای توافق و حل مشکلات مهم نباشد خیلی ساده و در یک جلسه می‌شود کار را تمام کرد.
 
روحانی تصریح کرد: طبیعی است که به این ترتیب رسیدن به توافق و حل و فصل مشکلات زمان‌بر می‌شود و البته امیدوارم تا پایان امسال بتوانیم اولین گام را در حل مشکلات برداریم.
 
روحانی تاکید کرد: حصول این مهم فقط با پشتیبانی و کمک همه یعنی مردم، مجلس و هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری امکان‌پذیر است و هر چه پشتوانه ما در داخل قوی‌تر شود در مذاکرات قدرت‌مندانه‌تر پیش می‌رویم.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات موجود ریشه در بی تدبیری دارد، افزود: البته دولت به دنبال این است که در برنامه‌ریزی‌ها برای حل این مشکل چاره‌اندیشی کند. بنده و مجموعه دولت به این نتیجه رسیدم که باید از اقتصاد کلان شروع کنیم و از ورود بخشی و موضعی به اقتصاد پرهیز کنیم.
 
روحانی مشکل دیگر کشور را کم‌آبی عنوان کرد و اظهار داشت: امسال به خاطر اینکه بارندگی‌ها خیلی دیر شروع شده به طور متوسط نسبت به سال‌های قبل نیز عقب هستیم؛ اگرچه کم آبی مشکلی اساسی و مربوط به همیشه تاریخ ایران است، اما استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی، ساخت سدهای بدون مطالعه و بی حساب و کتاب، باعث ایجاد مشکلات فعلی دریاچه ارومیه، زاینده رود و امثال آن است.
 
وی خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت موضوع کم آبی از معاون اول خواستم تا اولین جلسه شورای عالی آب را برگزار کند و فردا نیز جلسه دیگری به ریاست بنده تشکیل خواهد شد تا راهکارهای خرید آب از خارج، شیرین کردن و استفاده از آب دریاهای کشور یا ممانعت از خروج آب از مرزها مورد بررسی قرار گیرد.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حدود 90 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، گفت: باید با استفاده از راهکارهای علمی، روشهای بهره‌وری صحیح‌تر از آب در بخش کشاورزی عملیاتی و فراگیر شود و برای تامین منابع طرح‌های در حال اجرا در این بخش چاره‌ای اندیشیده شود.
 
روحانی به طرح تحول و توسعه شرق کشور نیز اشاره کرد و افزود: طرح اولیه تهیه شده برای این منظور مورد تایید دولت است؛ راه آهن مهمترین بخش از این طرح است که به لحاظ توسعه ، ارتقای امنیت و ایجاد ارتباطات بین‌المللی در منطقه شرق کشور موثر خواهد بود و به دلیل بزرگی و عظمت این طرح وزیر راه وشهرسازی شخصا پیگیر عملیاتی و اجرایی شدن آن است.
 
در این جلسه که دومین نشست از سلسله دیدارهای روحانی با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، خواف، قوچان، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر، چناران و طرقبه، گناباد، فریمان و درگز ضمن بیان مسایل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود، در نامه ای رئوس مشکلات مربوط به استان خراسان رضوی را به رئیس‌جمهور تقدیم کردند.
 

 

---------------------------------------------------------------
ظریف: 1+5 نگرانی‌های ایران را برطرف کند

ظریف با اشاره به روند مذاکرات هسته‌یی کشورمان با گروه EU3+3 (سه کشور اروپایی به اضافه 3) گفت: در این مرحله مهم این است که آن‌ها نگرانی‌های ملت ایران را برطرف کنند. ما به دنبال مذاکره جدی، هدفمند و در چارچوب جدول زمانی مشخص هستیم.

یوگسلاو وینید، معاون وزیر امور خارجه لهستان عصر روز دوشنبه در تهران با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی روابط دوجانبه بین ایران و لهستان، از گسترش همکاری‌های دوجانبه دو کشور در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال کرد.

ظریف با اشاره به روند مذاکرات هسته‌یی کشورمان با گروه EU3+3 (سه کشور اروپایی به اضافه 3) گفت: در این مرحله مهم این است که آن‌ها نگرانی‌های ملت ایران را برطرف کنند. ما به دنبال مذاکره جدی، هدفمند و در چارچوب جدول زمانی مشخص هستیم.

بوگسلاو وینید هم این دیدار با اشاره به روابط پانصد ساله ایران و لهستان، سفر آینده وزیر امور خارجه کشورش به تهران را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف دانست و نسبت به حصول نتایج مثبت در مذاکرات هسته‌یی ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار آخرین تحولات در سوریه و افغانستان و هم‌چنین خطرات گسترش افراط‌گرایی مورد بحث قرار گرفت.