اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نگاهی به بازار خرید و فروش وام مسكن



 

 

 

بررسی‌ها در بازار نشان از افزایش ناچیز قیمت خرید و فروش وام مسكن و ثبات قیمت اوراق نسبت به ماه گذشته دارد.

به گزارش ایسنا، تسهیلات 18 میلیون تومانی خرید مسكن كه تا چندی پیش پرطرفدارترین تسهیلات خرید مسكن بود و اكنون جای خود را به تسهیلات 20 میلیونی داده است این روزها با قیمتی حدود یك میلیون و 950 هزار تومان تا دو میلیون و صد هزار تومان در بازار غیرقانونی به فروش می‌رسد.

بر این اساس در صورتی كه مراكز فروش اقدام به تهیه گواهی ضمانت كنند قیمت وام از 200 تا 400 هزار تومان افزایش می‌یابد.

به علاوه دارندگان وام 18 میلیون تومانی می‌توانند وام خود را در صورت عدم ارائه گواهی ضمانت با قیمتی معادل یك میلیون و 800 هزار تومان به فروش برسانند و در صورت ارائه گواهی ضمانت قیمت 200 هزار تومان بالاتر می‌رود.

بر اساس این گزارش، مراكز اندكی در بازار تسهیلات20 میلیون تومانی بانك مسكن را در اختیار دارند و یكی از این مراكز قیمت این وام را دو میلیون و 200 هزار تومان اعلام كرد.

همچنین هر برگ اوراق یك میلیون تومانی حق تقدم بانك مسكن در بورس با قیمتی حدود 165 هزار تومان و در بازار آزاد حدود 180 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا همچنان تنوع تسهیلات خرید مسكن در بازار زیاد و سقف تسهیلات موجود در بازار افزایش یافته است و به نظر می‌رسد به دلیل ناكافی بودن تسهیلات 18 میلیون تومانی خرید مسكن، استقبال از این تسهیلات مناسب باشد.

بر این اساس متقاضیان خرید تسهیلات و همچنین تهیه گواهی ضمانت باید بسیار مراقب باشند تا توسط سودجویان مورد سوءاستفاده قرار نگیرند چراكه طی هفته‌های اخیر شنیده شده كه برخی از این مراكز اقدام به كلاهبرداری می‌كنند..... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
نگاهی به بازار سیاه فروش جغد!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی بازار خرید و فروش وام مسكن؛كاهش اندك قیمت وام و افزایش نرخ اوراق



 

فروش وام‌‌‌‌مسکن , مسکن

 

بررسی ها در بازار خرید و فروش وام مسكن نشان از كاهش اندك قیمت فروش وام مسكن و افزایش قیمت اوراق دارد.

به گزارش خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تقاضای بالای مسكن و فقدان توان كافی برای خرید این كالای ضروری موجب شده دولت مجوز پرداخت تسهیلات را برای كمك به خریداران صادر كند. اما دریافت این تسهیلات نیاز به سپرده گذاری دارد كه بسیاری توان انجام آن را ندارند و این امر باعث ایجاد بازار غیرقانونی خرید و فروش وام های مسكن شده است كه در برخی موارد متقاضیان را مورد سوءاستفاده قرار می دهد.

در این بازار غیر قانونی تسهیلات ۲۰ و ۱۸ میلیون تومانی به ترتیب با قیمتی حدود دو میلیون و ۵۰۰ و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

بر اساس این گزارش، وام های ۲۰ و ۱۸ میلیونی توسط مراكز خرید وام با قیمتی حدود دو میلیون و ۳۰۰ و یك میلیون و ۸۵۰ هزار تومان از دارندگان خریداری می شود.

همچنین هر یك میلیون تومان اوراق امتیاز تسهیلات مسكن كه به دلیل به نام شدن ملك جذابیت بیشتری دارد در بورس با قیمتی حدود ۱۵۶ هزار و در بازار آزاد ۱۸۵ هزار تومان به فروش می رسد..... /   خبرگزارى ایسنا