اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نکونام و دژاگه در بین برترین های آسیا


سایت بلیچر ریپورت جواد نکونام و اشکان دژاگه را در بین 20 بازیکن برتر فوتبال آسیا قرار داد.

اوج: سایت بلیچر ریپورت جواد نکونام و اشکان دژاگه را در بین 20 بازیکن برتر فوتبال آسیا قرار داد.

کاپیتان تیم ملی ایران در 33 سالگی یکی از مهم ترین هافبکهای فوتبال آسیا محسوب می شود.

نکونام بعد از سالها بازی کردن در لالیگا نهایتا از اوساسونا جدا شد. او یکی از دلایل اصلی حفظ این تیم در لالیگا بود که نقش اساسی در خط هافبک این تیم داشت.

کاپیتان تیم ملی ایران حالا می تواند به همراه تیمش در جام جهانی برزیل حضور داشته باشد.

او یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 بود که در مرحله گروهی حذف شد و امیدوار است که این بار بتواند، نتایج تیم ملی در آن تورنمنت را جبران کند.

دژاگه هم اگر چه شانس زیادی برای بازی کردن در ترکیب اصلی تیم فولام پیدا نمی کند اما او توانسته خودش را به عنوان یکی از بازیکنان با ارزش و موثر این تیم ثابت کند.

ورود او به فولام با مصدومیت اشکان در تمرینات ولفسبورگ همزمان شد و او برای تطبیق با فوتبال انگلیس نیاز به زمان داشت.

استعداد او در کنار توانایی ها و سرعتی که مهار آن کار بسیار سختی است باعث شد که به تدریج اشکان در لیگ برتر جا بیفتد.

او که یکی از نفرات تیم ملی در جام جهانی برزیل خواهد بود، گویا مورد توجه باشگاه لیورپول هم بوده. خبری که قطعا هواداران فولام علاقه ای به تحقق آن ندارند و البته خود دژاگه هم گفته که از فولام جدا نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
برترین بازیکن فوتبال2015 آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دژاگه: مردم کشورم را با محبت دیدم ؛ حرف های نکونام و کریمی به من کمک کرد



بازیکن تیم ملی ایران , فدراسیون فوتبال , اشکان دژآگه

 

بازیکن تیم ملی ایران و باشگاه وولفسبورگ آلمان گفت از اینکه به تیم ملی کشورش دعوت شده افتخار می کند و خوشحال است که این بار توانسته بیاید و در تیم ملی حضور یابد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اشکان دژآگه گفت: «حدود 11 سال بود که به ایران نیامده بودم و پس از این مدت مردم کشورم را همچنان خونگرم، با محبت و با احساس دیدم که من را دوست دارند و احترام می گذارند که این برایم بسیار با ارزش است.»

وی درباره برخورد بازیکنان تیم ملی با وی نیز اظهار داشت: «رفتار آنها خیلی خوب و محبت آمیز بود. البته من و نکونام از آلمان با هم به تهران آمدیم و در مسیر، او با من بسیار صحبت کرد و تقریبا شرایط تیم ملی را برای من روشن ساخت و گفت که بازیکنان محترم و خوبی عضو تیم ملی هستند. همچنین علی کریمی نیز پس از ورود به ایران درباره مسایل گوناگون با من حرف زد که اینها باعث شد زودتر با محیط تیم ملی ایران خو بگیرم.»

دژآگه افزود: «استقبال آقای کی روش هم از من بسیار خوب بود و البته باید بگویم که ایشان در آمدن من به تیم ملی ایران بسیار موثر بود زیرا پیش از این در تماس هایی، انتظاراتش از من را گفته بود و با حرف هایش این احساس را در من به وجود آورد که می توانم به تیم ملی ایران کمک کنم. این برای من خیلی مهم است که با مربی قبل از آمدن به تیم حرف بزنم.»

وی مردم را دعوت کرد که برای بازی به قطر حتما به ورزشگاه آزادی بیایند و گفت: «به نظر او در بازی های خانگی مهم است که تماشاگر زیاد باشد و تیم ملی را برای برد تشویق کنند.»

اشکان دژآگه در مورد تیم ملی و رفتن به جام جهانی 2014 گفت: «من تا جایی که فرصت کنم بازی های تیم ملی ایران را دنبال می کنم. تا آنجا که دیده ام، ایران بازیکنان جوان و شایسته ای دارد که اگر همه به معنای واقعی یک تیم باشیم و برای شادی مردم در میدان فوتبال بجنگیم، شانس فراوانی برای رسیدن به جام جهانی داریم. البته در مرحله بعد حریفان سخت تری پیش روی مااست اما نباید بترسیم و البته نباید حریفان را دست کم بگیریم.»

وی در پایان گفت: «اگر برای مرحله بعد هم به تیم ملی ایران دعوت شوم با اشتیاق تمام می آیم زیرا می خواهم به تیم کشورم برای رسیدن به جام جهانی کمک کنم.»