اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نکوداشت روز دانشجو با حضور ظریف


«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه بر نقد، نظارت و رسیدگی عالمانه و به دور از تعصبات جناحی و سیاسی بر عملکرد دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد.

ایرنا: رییس دستگاه دیپلماسی در آیین نکوداشت روز دانشجومراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو در دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه روز دانشجو را به عنوان نماد بزرگداشت و تکریم مقام دانشجو که مقام جویای علم ، آزاد اندیشی و آزاد نگری است ،گرامی داشت.

ظریف دانشجویان را مهمترین سرمایه کشور خواند که در پرتو آزادی منبعث از انقلاب اسلامی و با استعانت از ارواح طیبه شهدای جنبش دانشجوئی در حال تحصیل علم هستند.

وی دانشگاه را مرکز فکر و اندیشه دانست و تاکید کرد: دانشجوی ایرانی نباید صرفا استفاده کننده نظریات دیگران باشد .

وزیر امور خارجه اظهار داشت: ما نیاز داریم ضمن آگاهی از همه تفکرات و واقعیات جهان اطراف ، خودمان صاحب فکر ، اندیشه و تفکر باشیم.

وی بر لزوم تولید علم و نظریه پردازی در زمینه سیاست خارجی در داخل کشور تاکید کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اندیشه ورزی در محیط دانشگاهی به مفهوم مقابله با استبداد بود و در شرایط کنونی اندیشه ورزی به معنی جهاد آماده سازی کشور برای حضور در عرصه بین المللی و مقابله با بدخواهان کشور است.

ظریف همچنین لزوم مجهز شدن دانشجویان حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل به ابزار شناسایی محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران و پیش بینی آینده منطقه و جهان را خاطر نشان ساخت و اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی نیازمند محیط های دانشگاهی است، نقد ، نظارت و رسیدگی عالمانه و به دور از تعصبات جناحی و سیاسی بر عملکرد این دستگاه است.

وی تاکید کرد: دانشجویان و دانش پژوهان می توانند در این حوزه همواره ناظر و ناقد بوده و آنچه را در عرصه روابط خارجی اتفاق می افتد، منصفانه و مبتنی بر واقعیات نقد کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان آگاهی بخشی عمومی و تولید مطالب علمی قابل استفاده در محیط های داخلی و بین المللی را از دیگر وظایف دانشجویان حوزه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانست.

وی با بیان اینکه ما امروزه در حوزه روابط بین الملل حرف داریم ، تصریح کرد: ما باید حرفهای خود را که حرفهائی منطقی مبتنی بر دیدگاههای انقلابی است، بیان کنیم .

در پایان این مراسم نیز وزیر امور خارجه کشورمان با اهداء لوح تقدیر از تعدادی از دانشجویان نمونه دانشکده روابط بین الملل که در مقاطع بالاتر پذیرفته شده اند، قدردانی کرد.


ویدیو مرتبط :
ویدیو سخنرانی و بیانات رهبر درباره روز دانشجو و اهمیت جایگاه دانشجو !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: روز دانشجو با حضور عارف و همسرش


بزرگداشت روز دانشجو ظهر دیروز یکشنبه با حضور محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه بهشتی برگزار شد.