اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نيروهاي مسلح پاسدار حق و عدالت بوده



 

 

نيروهاي مسلح پاسدار حق و عدالت بوده

 

آيت‌الله صادق لاريجاني:

نيروهاي مسلح پاسدار حق و عدالت بوده و در اين راه هيچ خللي نپذيرند


قوه قضاييه پشتيبان نيروهاي مسلح است/ نيروهاي مسلح رابط دستگاه قضايي به شمار مي‌آيند/اميدوارم در پي توجهات امام زمان (عج) و افاضات ولي فقيه، انقلاب ايران به انقلاب حضرت مهدي (عج) متصل شود.

ایلنا: رييس قوه قضاييه گفت: از نيروهاي مسلح انتظار داريم كه همواره پاسدار حق و عدالت بوده و در اين راه هيچ خللي نپذيرند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني در دومين روز از سفر خود به استان همدان در صبحگاه نيروهاي مشترك مسلح استان همدان، انقلاب اسلامي را نوري در ظلمت دانست و گفت: انقلاب اسلامي ايران پديده‌اي الهي بود كه به دست مومنان و معمار بزرگ انقلاب اسلامي با اهداف الهي به پيروزي رسيد.
رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه اين نعمت بزرگ بدون پايمردي بزرگان و مجاهدان و مومنان ميسر نبود، ادامه داد: استقامت بر فضل الهي دشوار‌تر از پديدآوردن آن است. استقامت بر نعمت بزرگ انقلاب اسلامي نياز به مجاهدت بسيار دارد. چرا كه پعد از تحقق انقلاب، تمامي كفر در مقابل اسلام صف كشيد و كشورهايي كه از پديد آمدن اين نور الهي براي خود خطري تصور مي‌كردند، تلاش كردند حصاري به اطراف اين نور بكشند حال آنكه هيچگاه نور الهي محدود نمي‌شود.
وي ادامه داد: تازماني كه مومنان با نيت‌هاي الهي و توجه به قرب الهي گام بردارند ما مطمئن به نتيجه هستيم. چرا كه خداوند هيچگاه وعده‌هاي خود را خلاف نخواهد ساخت. وعده‌هاي الهي همواره تحقق‌پذير هستند و استقامت بر اين امر همواره به نتيجه خواهد رسيد. انتظار داريم كه شما فرزندان برومند كه همواره پاسدار حق و عدالت بوده و در اين مسير هيچ خللي را نپذيريد.
آيت الله لاريجاني اظهار داشت: انقلاب اسلامي بيش از پيش نياز به مجاهدت مجاهدان، تلاش تلاشگران و گام برداشتن در راه عقيده دارد و فرق ما با كساني كه ايمان ندارند مانند كسي است كه از نعمت ولي و پشتيباني بي‌بهره است.
رئيس دفتر قضا خاطرنشان كرد: در اين فضايي كه همه دشمنان، ‌كفار و معاندان در پي خاموش كردن نور الهي هستند، مجاهدت و دفاع شما از مرزهاي اسلامي يك واجب شرعي است و شما را با قصد قربت الهي در مسير اين نور قرار خواهد داد.
وي ابراز اميدواري كرد: كه در پي توجهات امام زمان (عج) و افاضات ولي فقيه انقلاب جمهوري اسلامي ايران به انقلاب حضرت مهدي عج متصل شود.
لاريجاني با بيان اينكه قوه قضاييه پشتيبان نيروهاي مسلح است، گفت: نيروهاي مسلح رابط دستگاه قضايي به شمار مي‌آيند و ما نيز در همه احوال پشتيبان آنها هستيم. شايد هيچ وقت اين گونه نبود كه نيروهاي مسلح به اين اندازه خود را از مردم دانسته و مردم نيز آنها را برادران مجاهد خود بداند.
رئيس قوه قضاييه در پايان، تلاش نيروهاي مسلح در دفاع از مرزهاي كشور را موجب پيشرفت و سربلندي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
انتظار عدالت و عدالت درسازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه ستادکل نیروهای مسلح برای روز پاسدار


ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با تبریک فرارسیدن میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، سپاه را شجره طیبه‌ انقلاب اسلامی و پاسداران را آیات الهام بخش مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران و یادآور شجاعت‌های آنان در هشت سال دفاع مقدس دانست.

خبرگزاری ایسنا: اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از این بیانیه تصریح کرد: تدبیر راهبردی و اقدام سرنوشت ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بیانگر هوشمندی و افق بلند دید آن حضرت از تحولات، خطرات و تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی، با گذشت 36 سال اهمیت و فلسفه خود را به گونه‌ای مضاعف نشان می‌دهد به گونه‌ای که همچنان می‌توان کلام نورانی آن عزیز سفر کرده را فریاد زد که "اگر سپاه نبود کشور هم نبود".

این بیانیه افزوده است: نامگذاری خجسته میلاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان روز پاسدار علاوه بر آنکه ترجمان پیوند مستحکم پاسداران انقلاب اسلامی با عاشورای در کربلا و پیمان جاودانه آنان با فرهنگ و ارزش‌های نهضت حسینی است بر آمادگی همه جانبه، مستمر و هوشمندانه سپاه برای دفاع عاشورایی از آرمان‌ها و دستاوردهای سترگ انقلاب و منافع و مصالح ایران اسلامی دلالت دارد.

این بیانیه در ادامه با برشماری قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصربفرد سپاه که در صحنه‌ی واقعیت، این نهاد را فراتر از یک سازمان نظامی متعارف به مجموعه‌ای با ویژگی‌های منحصربفرد و الگویی نوین از یک نیروی مردمی و انقلابی تبدیل کرده است، می‌افزاید: مزیت‌های تعیین کننده سپاه به ویژه پذیرش نقش‌های سترگ در حوزه دست‌یابی به دانش و فن‌آوری‌های دفاعی روز و مدیریت و همت جهادی در عرصه‌های فرا نظامی پس از 8 سال دفاع مقدس بویژه در صحنه‌ی سازندگی، محرومیت‌زدایی و بومی سازی قطار پیشرفت کشور این نهاد کارآمد و تاثیرگذار را مایه‌ی مباهات ملت ایران و ناکامی دشمنان قرار داده است.

این بیانیه تصریح کرده است: از دریچه انصاف و عدالت می‌توان قاطعانه شهادت داد حضور مشتاقانه، عاشقانه و شجاعانه سپاه در میدان‌های سخت و متنوع دفاع غیرمحافظه‌کارانه از انقلاب و سرگذشتی که برای پاسداران عزیز در این راستا رقم خورده است واقعیتی است که بیشتر به یک افسانه شباهت دارد اما فرزندان ملت ایران در این سازمان انقلابی و مکتبی به مانند یاران سید الشهداء در عاشورا، تمامی هستی خود را همواره در مصاف با دشمنان به میدان مبارزه و مقابله آورده‌اند.

این بیانیه جسارت پیشتازانه در اندیشیدن و اقدام را از رموز موفقیت‌های پیش رونده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قلمداد و با تاکید بر استمرار همه جانبه و دائمی بالندگی و پویایی این نهاد در مسیر پیشرفت در کمیت و کیفیت آورده است: مردمی بودن سپاه و اتصال آن به اقیانوس بیکران ملت ایران در کنار وحدت، هماهنگی و هم افزایی دیرین بین این سازمان با ارتش جمهوری اسلامی و نیز سایر نیروهای مسلح؛ شبکه دفاعی کشور را آسیب ناپذیر و در طریق اقتدار، صلابت و استحکام روز افزون قرارداده و موجب ارتقای روز افزون قدرت بازدارندگی آن شده است.

این بیانیه در پایان با تکریم و تعظیم نسبت به مقام شامخ شهیدان و حماسه سازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تبریک سوم شعبان، سالروز میلاد حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار و نیز ولادت با سعادت امام حسین (ع)- آحاد ملت بصیر ولایت‌مدار ایران بویژه خیل عظیم پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معظم آنان و همچنین تحسین پیشرفت‌های خیره کننده این نهاد مقدس و انقلابی در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوا فضا و شتاب بخشیدن به تحقق اهداف و راهبردهای دفاعی نظام تاکید کرده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران- بویژه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تجارب و توانمندی‌های راهبردی و سرنوشت‌ساز خود برخورداری از توان فزاینده دفاعی و ظرفیت‌های مدیریت جهادی و تحول گرا و به مدد هوشمندی و هوشیاری همه جانبه خود با تبعیت محض از فرامین و منویات ولی فقیه زمان مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آماده هرگونه جانفشانی بوده و به فضل خداوند اجازه نخواهد داد از خیمه گاه انقلاب از سوی جبهه معاندین نظام مورد تهدید و تعرض قرار گیرد.