اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوعروس 15 ساله دچار شوک روانی شد



اخبار حوادث - نوعروس 15 ساله دچار شوک روانی شد

نوعروس 15 ساله كه به تازگی از طناب ‌دار نجات یافته است در شرایط سخت روحی به سر می‌برد و قرار است به دلیل ابتلا به بیماری روانی به زودی در بخش روانی بیمارستانی در اصفهان بستری شود.

پزشكان در معاینه اولیه شوك ناشی از مراسم اعدام را علت اصلی مشكلات روانی فرزانه اعلام كرده‌اند. به گزارش خبرنگار ما، مادر فرزانه در خصوص آخرین وضعیت دخترش گفت: «دو روز قبل به ملاقاتش رفتم. حالش خیلی بد بود. دو نفر زیر بغلش را گرفته بودند. او نمی‌توانست روی پایش بایستد. به زحمت چند دقیقه با من صحبت كرد. مدام به یكجا خیره می‌شد وگریه می‌كرد. او به خاطر مراسم اجرای حكم هنوز شوكه بود. هیچ‌وقت ندیده بودم كه فرزانه آنقدر ترسیده باشد. دخترم می‌گفت قاتل نیست.»

این زن ادامه داد: «یكشنبه بدترین روز زندگی فرزانه بود. او گفت: انفرادی تاریك و ترسناك بود. ساعت 7 صبح سراغم آمدند و گفتند موقع اجرای حكم است. پاهایم توان حركت نداشت و از سلولم تا پای چوبه‌دار را روی برف‌ها چهار دست و پا رفتم. روی پای پدر شوهرم افتادم و به او التماس كردم اما قبول نكرد.

به من گفتند روی چهار پایه بایست. بعد طناب‌دار را دور گردنم انداختند. فقط گریه 1و التماس می‌كردم. داد می‌زدم كه من قاتل نیستم و بی‌گناهم. پدرشوهرم بالاخره دلش به حالم سوخت و گفت اگر قاتل نیستی یك ماه وقت داری قاتل را رسوا كنی.»

مادر فرزانه درباره مشكلات روحی- روانی دخترش نیز گفت: «امروز (چهارشنبه) صبح از زندان با من تماس گرفتند و گفتند وضعیتش بدتر از قبل شده و شرایطش طوری است كه نمی‌تواند در زندان بماند. مددكار زندان از من خواست زودتر با دكترش صحبت كنم و كارهای لازم را برای بستری شدنش در بیمارستان انجام دهم. مددكار زندان گفت دیگر حتی آرام‌بخش‌های قوی هم نمی‌تواند به دخترم اثر كند و او مشكلات روانی زیادی پیدا كرده است. آن‌طور كه گفتند این وضعیت به دلیل شوك ناشی از مراسم اعدام است. حالا قرار است در صورت موافقت مسوولان قضایی دخترم در بخش روانی بیمارستان بستری شود.»

مشكلات روحی نوعروس 15 ساله در حالی است كه او دو روز قبل در شكواییه‌یی مردی به نام «الف» را به عنوان قاتل شوهرش معرفی كرد. او حتی دلایلی را نیز برای بیگناهی خودش و گناهكار بودن «الف» اعلام كرد. با این حال مادر فرزانه به خبرنگار ما گفت كه مقامات قضایی برخورد سردی با این شكواییه كرده‌اند.

مادر فرزانه در این باره گفت: «شكواییه را به دادستانی اصفهان بردم اما در آنجا برخورد خوبی با ما نشد. به من گفتند دخترت می‌خواست همان اول اعتراف نكند و حالا كه اعتراف كرده باید مجازات شود. به آنها التماس كردم و گفتم دخترم بی‌گناه است. وقتی آنها التماس‌ها و پافشاری‌ام را دیدند گفتند وكیل‌تان بیاید و شكایت كند.»

در همین حال عبدالصمد خرمشاهی، وكیل مدافع فرزانه درباره آخرین وضعیت موكلش گفت: صبح چهارشنبه فرزانه با من تماس گرفت. وضعیت روحی‌اش اصلا خوب نبود. او گریه می‌كرد و می‌گفت بی‌گناه است. خرمشاهی ادامه داد: فرزانه گفت تنهایم نگذارید.

دیگر نمی‌توانم این شرایط را تحمل كنم. بنا به گفته خرمشاهی، فرزانه كه متهم است شوهرش را به قتل رسانده، كمتر از یك ماه فرصت دارد تا بی‌گناهی‌اش را اثبات كند. در غیر این صورت قصاص خواهد شد.

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
شوک.مرگ بچه توسط پدر روانی!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تراژدی تلخ مرگ نوعروس 15 ساله



نوعروس 15 ساله در آتش بخاری نفتی خانه پدری‌اش سوخت و قربانی سرنوشت تلخ شد.

این دختر پلدختری 11 روز با مرگ دست و پنجه نرم کرد تا اینکه برای همیشه چشم‌های گریانش را بست.


صبح سوم اسفندماه سال 93 وقتی مادر خانواده پلدختری در خرم‌آباد همراه تازه دامادش در حیاط خانه بود ناگهان صدای فریادهای جانسوز دختر وحشتزده را از داخل اتاق شنید.


«شکوفه» نوعروس 15 ساله مرتب فریاد سوختم سوختم سر داده بود و از پنجره‌ها می‌شد نور آتش را دید. جز بخاری نفتی چیزی داخل اتاق وجود نداشت، مادر و داماد هراسان خود را به شکوفه رساندند و وی را در حال سوختن دیدند؛ صحنه‌ای وحشتناک پیش‌رویشان به تصویر کشیده شده بود، نوعروس به اطراف می‌دوید و شعله‌ها هر لحظه بیشتر زبانه می‌کشید. مادر و تازه داماد دستپاچه شده بودند تا اینکه با از دست دادن زمان به فکر چاره‌جویی افتادند.


وقتی شعله‌های آتش شکوفه با آب و انداختن پتو به رویش خاموش شد، این دختر ناله‌کنان کف اتاق افتاد و مادر جیغ‌‌زنان از دامادش و همسایه‌ها کمک خواست.


ماتم در محله این نوعروس سایه انداخته بود و پدر شکوفه که در جریان حادثه قرار گرفته بود خود را به خانه رساند و ناباورانه به صحنه مرگ آرزوهایش خیره شد.


ساعتی نگذشته بود که شکوفه در بیمارستان عشایری تحت مداوا قرار گرفت و پزشکان اعلام کردند به‌خاطر شدت سوختگی ناشی از  نفت بخاری این نوعروس باید به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران انتقال یابد.


یک روز بعد، دختر نوجوان که با وجود تزریق مسکن‌های قوی از درد به خود می‌پیچید در بخش ویژه بیمارستان مطهری تهران بستری شد تا پزشکان و کادر متخصص وی را از مرگ تلخ نجات دهند.


11 روز بعد
نوعروس پلدختری شبانه‌روز و در حالی که پدرش نگران و سرگردان مراکز پزشکی و دارویی بود تحت نظر قرار گرفته شد اما امیدها هر روز کمرنگ‌تر می‌شد.


یازدهمین روز بود شکوفه دیگر ناله نکرد، این دختر نوجوان به ایستگاه آخر رسیده بود و برای همیشه خاموش شد.


بغض‌های پدرانه
پدر شکوفه نمی‌خواهد باور کند دیگر خنده‌های دختر شیرینش را نخواهد دید و در بهار خانه‌شان شکوفه‌ای نخواهد داشت.


پدر این نوعروس به شوک گفت: شکوفه دومین بچه‌ام بود، دختری باهوش و درسخوان که در حال گذراندن کلاس اول دبیرستان بود.


وی افزود: چند ماه پیش وقتی پسر آشنایی به خواستگاری دخترم آمد او پذیرفت و با هم نامزد کردند، همیشه آرزو داشتم دخترم را در لباس عروسی ببینم. خاطرات خیلی خوبی با شکوفه دارم، دختری مؤدب که همیشه به من و مادرش کمک می‌کرد و احترام می‌گذاشت.


پدر با گریه ادامه داد: روز حادثه من در خانه نبودم، وقتی همسرم زنگ زد و گفت چه بلایی سر شکوفه آمده است ساعت 6 عصر بود که خودم را سراسیمه به خانه رساندم، همسرم مدام می‌گفت که شکوفه‌ام در آتش سوخت.


سریع دخترم را به بیمارستان عشایری خرم‌آباد رساندم، آنجا بود که شنیدم دخترم 60 درصد سوخته است و چون در این بیمارستان تجهیزات کافی وجود ندارد باید شکوفه را به تهران انتقال دهم. پذیرفتم و بعد از 11 روز سیاهپوش به روستایمان برگشتم. خیلی دلم شکسته، همه آرزوهایم را برباد رفته می‌بینم. وقتی چشم‌هایم را می‌بندم نه تنها چهره شکوفه را می‌بینم بلکه صدای مهربانش را می‌شنوم، جسدش را هم با قطار می‌برم تا در روستایمان به خاک بسپاریم.


پدر این نوعروس درخصوص حادثه گفت: «انگار دخترم در حال مرتب کردن اتاق بود که لباسش به بخاری گیر می‌کند و با واژگون شدن بخاری نفتی، لباس‌هایش آتش گرفته و تا مادرش و دامادمان او را خاموش کنند کار از کار گذشته بود.»


بنابر این گزارش، روز 14 اسفندماه سال‌ 93 بود که شکوفه در بیمارستان سوختگی شهید مطهری به کام مرگ فرو رفت.

اخبار حوادث - روزنامه ایران