اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوعروس و مادرش قربانی اسیدپاشی


در پی اسیدپاشی به مادر و دختر ایلامی، عمو و زن عموی این خانواده به عنوان عاملان حادثه دستگیر شدند و خواستگار سابق دختر آسیب‌دیده نیز در جریان این حادثه تحت تعقیب قرار گرفت.

در پی اسیدپاشی به مادر و دختر ایلامی، عمو و زن عموی این خانواده به عنوان عاملان حادثه دستگیر شدند و خواستگار سابق دختر آسیب‌دیده نیز در جریان این حادثه تحت تعقیب قرار گرفت.

دختر جوان قرار بود چند روز دیگر جشن عروسی‌اش را برگزار کند و به خانه بخت برود که قربانی انتقامی کور شد.

بامداد 18 تیرماه سال‌جاری و در پی وقوع یک حادثه اسیدپاشی، ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه ـ خیابان مفتح شهرستان سرابله ـ و تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند یک مادر و دختر پس از حمله با اسید آسیب‌ دیده‌اند و از سوی عموی خانواده و چند نفر از همسایه‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

ماموران پس از بازرسی محل حادثه موضوع را به بازپرس کشیک دادسرای ایلام خبر دادند و با تشکیل پرونده قضایی در این باره برای رازگشایی از این حادثه در بیمارستان حضور یافتند و با انتقال عموی خانواده به پلیس آگاهی، تحقیق از وی آغاز شد. 

انکار متهم 
عموی خانواده در بازجویی گفت: شب حادثه با شنیدن صدای کمک‌خواهی همسر برادرم ـ زیور ـ و دختر 19 ساله‌اش وارد خانه آنها در طبقه فوقانی شدم. آن دو بدحال کناری افتاده بودند. هنگام انتقال آنها به بیمارستان دست‌های من و همسرم بر اثر اسیدی که روی مادر و دختر پاشیده شده بود، دچار سوختگی شد. همسرم هم به بیمارستان آمد و اکنون به خانه یکی از اقوام رفته است.

در پی اظهارات مرد میانسال، گزارشی از بیمارستان در اختیار پلیس قرار گرفت مبنی بر این که مادر و دختر آسیب‌دیده از مرگ نجات یافته‌اند. با حضور ماموران در بیمارستان، تحقیق از این مادر و دختر آغاز شد.

نوعروس از روز حادثه گفت 
دختر جوان به پلیس گفت: پدرم فوت کرده و 4 سال است با مادر در طبقه فوقانی خانه عمویم زندگی می‌کردیم. از چندی پیش برادرزن عمویم به من ابراز علاقه می‌کرد و چند باری هم به خواستگاری‌ام آمد، اما من علاقه‌ای به او نداشتم و هر بار به خواسته‌اش پاسخ منفی می‌دادم. 

جوان خواستگار و خانواده عمویم بارها من و مادرم را تهدید کردند و می‌خواستند تا به این وصلت رضایت دهم. دخترعمویم شاهد این اختلاف‌ها و تهدیدها بود. چندی بعد مردی به خواستگاری‌ام آمد و عقد کردیم. قرار بود به زودی مراسم جشن عروسی‌مان برگزار شود که این حادثه رخ داد.

اسیدپاشی به قصد انتقام 
نوعروس با اشاره به ماجرای اسیدپاشی گفت: قرار بود مادرم به خانه دیگری نقل مکان کند و در حال جمع‌آوری اثاثیه‌اش بودم. آن شب من و مادرم در یکی از اتاق‌ها خوابیدیم و نیمه شب با احساس سوزش شدید در سر و صورتمان از خواب بیدار شدیم. در همین موقع به سختی کلید چراغ اتاق را روشن کردم. عمو و زن عمویم کمی دورتر از ما ایستاده بودند و یک سطل در دست داشتند.

با فریادهای کمک‌خواهی ما که از ناحیه چشم، صورت و دست‌ها دچار سوختگی شده بودیم، آن دو سطل را به کناری انداختند و از ما می‌خواستند به آنها نزدیک نشویم. همسایه‌ها با شنیدن صدای کمک‌خواهی‌مان به کمکمان آمدند و در این موقع عمویم به همسایه‌ها ملحق شد و همراه آنها ما را به بیمارستان منتقل کرد. عمویم و همسرش با خواستگار سابقم در اسیدپاشی به من و مادرم همدست بوده‌اند. در پی اظهارات وی، مادر آسیب‌دیده نیز بازجویی شد و گفته‌های فرزندش را تایید کرد.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. ماموران به جست‌وجو برای یافتن زن عموی شاکی پرداختند و او چند روز پیش دستگیر شد، اما در بازجویی‌های پلیسی هر گونه همدستی در اسیدپاشی به این مادر و دختر را انکار کرد.

زوج متهم با قرار قانونی روانه زندان شده‌اند. تحقیقات از آنها در حالی ادامه دارد که مادر و دختر آسیب‌دیده برای ادامه درمان به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال یافته‌اند.

بنابر این گزارش، خواستگار سابق نوعروس نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا با دستگیری وی، راز این اسیدپاشی دلخراش فاش شود.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
فیلم: قربانی اسیدپاشی گذشت کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدر نوعروس؛ قربانی تازه اسیدپاشی



مرد میانسال وقتی به نوعروس جوان سوءظن پیدا کرد، برای انتقام در اقدامی عجیب روی پدر او اسید پاشید

  عصر شانزدهم دی امسال صدای کمک‌خواهی مردی سکوت محله تقی‌آباد شهرستان رباط‌کریم را در هم شکست. اهالی سراسیمه از خانه‌هایشان خارج شده و مرد میانسالی را کنار مغازه دیدند که کمک می‌خواست و مرد دیگری نیز در حال فرار از محل بود. یکی از همسایه‌ها با اورژانس و پلیس تماس گرفت و دقایقی بعد ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی رباط کریم و امدادگران اورژانس در محل حادثه حضور یافتند.

ماموران به تحقیق از اهالی پرداختند که آنها گفتند مردی را دیده‌اند که سراسیمه از مغازه خارج و متواری شده و احتمال می‌دهند وی صاحب مغازه به نام حسن باشد. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، مردی هم که هدف اسید‌پاشی قرار گرفته بود، به بیمارستان منتقل شد .

در ادامه ماموران به تحقیق از قربانی این اسیدپاشی پرداختند که وی گفت: عامل اسیدپاشی از بستگانم است. او نسبت به رفتارهای دخترم که عروس برادرش بود، سوء‌ظن داشت و از این بابت همیشه من و اعضای خانواده‌ام را اذیت و تهدید می‌کرد. حتی مدتی پیش به دلیل مزاحمت‌های این مرد، از او شکایت کردیم که وی زندانی و چندی پیش آزاد شد .

قربانی اسیدپاشی اضافه کرد: روز حادثه مرد اسیدپاش با من تماس گرفت و خواست او را ببخشم و مدعی شد قصد دلجویی و عذرخواهی از مرا دارد. به گمان این‌که قصد جبران رفتارهای گذشته‌اش را دارد به او اعتماد کرده و به مغازه‌اش رفتم. دقایقی از حضورم نگذشته بود که با من شروع به مشاجره کرد و دعوایمان بالا گرفت. همان جا بودکه متوجه شدم گفته‌هایش دروغ است و دست از رفتارهایش برنداشته است. خواستم مغازه را ترک کنم که او با اسید به من حمله‌ور شد.

ماموران با اطلاعات به دست آمده از قربانی اسیدپاشی، به دستور بازپرس محسن پورساداتی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم، تحقیقات خود را برای دستگیری اسید‌پاش فراری آغاز کردند. کارآگاهان به خانه متهم اعزام شدند اما او آنجا را ترک کرده بود و اعضای خانواده‌اش از وی و این‌که چه بلایی سر فامیل خود آورده، اطلاع نداشتند. جستجو‌ها ادامه داشت تا این‌که ماموران پنج روز پس از وقوع این اسید‌پاشی، اطلاع یافتند متهم فراری در تماس‌های متعدد با خانواده مرد مصدوم، آنها را به اسیدپاشی و قتل تهدید کرده و احتمال به خطر افتادن جان آنها وجود دارد. ردیابی تماس‌ها نیز نشان داد، او از شهر تهران تماس می‌گیرد. ماموران با هماهنگی قضایی برای دستگیری وی به تهران اعزام شدند تا این‌که عصر یکشنبه اسیدپاش فراری را شناسایی و دستگیر کردند.

مرد میانسال با انتقال به پلیس آگاهی رباط کریم گفت: به رفتارهای عروس خانواده برادرم سوء‌ظن پیدا کرده بودم و به همین دلیل او و خانواده‌اش را تهدید می‌کردم. وقتی دیدم رفتارهای زن جوان تغییری نکرده، تصمیم گرفتم از این خانواده انتقام بگیرم. بنابراین به بهانه پایان دادن به اختلافم با این خانواده، پدرش را به مغازه‌ام کشاندم و او را با اسید سوزاندم. می‌خواستم روی نوعروس هم اسیدپاشی کنم که دستگیر شدم.

با اعتراف مرد اسیدپاش او با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم روانه زندان شد. این در حالی است که قربانی اسید‌پاشی همچنان در بیمارستان بستری است و به چشمانش آسیب جدی وارد شده و احتمال نابینایی وی وجود دارد.


  اخبار  حوادث  -  جام جم