اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوشیدن قهوه برای چشم ها مفید است


نتایج تازه ترین مطالعات دانشمندان آمریکایی و کره ای نشان می دهد نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز برای چشم ها مفید است.در واقع قهوه حاوی اسید کلروژنیک یا ACG ، یک آنتی اکسیدان قوی است که از تحلیل شبکیه چشم پیشگیری می کند.

واحد مرکزی خبر: به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ، نتایج تازه ترین تحقیقات علمی دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا که در مجله « شیمی کشاورزی و صنایع غذایی » منتشر شده است ، نشان می دهد نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز از بیماری های چشمی مربوط به بالا رفتن سن
پیشگیری می کند.

محققان تاثیر اسید کلروژنیک یا آ.ث.ژ. را که یک آنتی اکسیدان قوی موجود در قهوه است ، بر روی قوه بینایی بررسی کردند و دریافتند که این آنتی اکسیدان از تحلیل شبکیه چشم در موش ها جلوگیری می کند.

این دانشمندان در این مطالعه دریافتند موش هایی که با نیتریک اکسید (که استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد ایجاد می کند) درمان شده بودند ، دچار آسیب شبکیه شدند. اما در موش‌هایی که برای درمانشان از اسید کلروژنیک استفاده شده بود ، این آسیب مشاهده نشد.

هولیم جانگ ، محقق دپارتمان علوم تغذیه دانشگاه کرنل آمریکا و از مسئولان این مطالعه ، گفت : « شبکیه ، لایه نازکی از بافت داخلی چشم است که میلیون‌ها سلول حساس به نور و دیگر سلول‌های عصبی در آن وجود دارند که اطلاعات بینایی را دریافت می کنند. این سلول ها به طور گروهی اطلاعات بینایی را از طریق عصب بینایی به مغز ارسال می کنند.

 شبکیه یکی از فعال ترین بافت‌های بدن از لحاظ متابولیسمی است و برای آنکه دچار آسیب نشود ، به سطح بالایی از اکسیژن نیاز دارد. در نتیجه ، این بافت در برابر برخی بیماری های ناشی از استرس اکسیداتیو ، از جمله دژنراسیون ماکولا (تخریب لکه زرد) مربوط به بالا رفتن سن ، رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم که همه اینها می تواند موجب نابینایی جزئی یا کامل شود ، حساس است.

هر چند که نتایج این تحقیق دلگرم کننده است ، اما دانشمندان می گویند هنوز مشخص نیست که آیا نوشیدن قهوه به طور مستقیم آ.ث.ژ را به شبکیه چشم به ارمغان می آورد یا خیر. هولیم جانگ گفت : « باید تحقیقات گسترده تری در مورد رابطه بین قهوه و سلامت شبکیه چشم صورت گیرد.»


ویدیو مرتبط :
آیا نوشیدن قهوه مفید است یا مضر؟ - قهوه برای چه کسانی مضر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدن آب قبل از غذا مفید است



 

 

 

نوشیدن آب قبل از غذا مفید است

 

 

نوشیدن آب قبل از غذا به كم كردن وزن كمك می كند.

محققان ویرجینیا در مطالعات خود ۴۸ فرد بالغ را در طی ۱۲ هفته مورد بررسی قرار دادند و آن ها را به دو گروه تقسیم كردند.

این دانشمندان اعلام كردند: افراد كه در طی روز ۳ بار قبل از غذا ۲ لیوان آب بنوشند، ۵ پوند (بیش از ۲ كیلوگرم) وزن كم می كنند.

محققان اعلام كردند نوشیدن آب به انسان حالت سیری می دهد و از آن جا كه آب كالری ندارد، نوشیدن زیاد آب قبل از غذا می تواند فرد را دچار مشكلات سلامتی كند.

نتایج این تحقیقات كه روی افراد ۵۵ تا ۷۵ ساله انجام شده در نشست ملی جامعه شیمی آمریكایی بوستون ارائه شده است.

سرپرست این تحقیقات گفت: افراد برای كم كردن وزن بهتر از آب بنوشند و مصرف نوشیدنی های قنددارد با كالری بالا را كم كنند.

در گروه اول این تحقیقات افراد دو لیوان آب بدون كالری را قبل از غذا می نوشیدند و گروه دوم ۲ لیوان آب با كالری كم را قبل از غذا مصرف می كردند.

بعد از طی ۱۲ هفته افرادی كه آب بدون كالری را مصرف می كرند ۱۵.۵ پوند (بیش از ۷ كیلوگرم) وزن كم كردند و افراد دیگر حدود ۱۱ پوند (۴.۹۹ كیلوگرم) وزن كم كرده اند...../تحلیل:فارس