اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوشتن از رنگ پوست اوباما دردسرساز شد


روپرت مرداک، غول رسانه‌ای به دنبال موجی از واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی از توییتی که در آن به طور ضمنی گفته بود، باراک اوباما، «واقعا یک رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست» نیست، عذرخواهی کرد.

خبرآنلاین: روپرت مرداک، غول رسانه‌ای به دنبال موجی از واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی از توییتی که در آن به طور ضمنی گفته بود، باراک اوباما، «واقعا یک رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست» نیست، عذرخواهی کرد.

مرداک در این توییت که در آن از بن کارسن، یکی از نامزدهای جمهورخواهان برای انتخابات سال ۲۰۱۶ ستایش کرده بود، نوشته بود: «بن و کندی (همسر او) کارسن عالی هستند. وقتش نیست یک رئیس‌جمهوری واقعی سیاه‌پوست بر سر کار آید که بتواند به شکاف نژادی برسد؟»

برخی  از کاربران توییتر پس از این توییت، مرداک را به نژادپرستی متهم کردند و گفتند که او چطور می‌تواند در مورد سیاه‌پوست بودن یا نبودن کسی، قضاوت کند؟

 مرداک گفته است که منظورش از این توییت، اهانت نبوده و او، آقای اوباما و آقای کارسن را افرادی جذاب توصیف کرده است.

بن کارسن، یکی از نامزدهای جمهوریخواهان، ماه پیش، پس از آن که گفت یک مسلمان نباید رئیس‌جمهوری آمریکا شود، مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت. او گفته بود که اسلام با قانون اساسی آمریکا تطابق ندارد.

مرداک در توییتر خود همچنین مطلبی از مجله نیویورک را برای خواندن پیشنهاد داده بود که در آن به «ناامیدی جامعه اقلیت» از باراک اوباما اشاره شده بود.

روپرت مرداک ۸۴ ساله مالک شرکت رسانه‌ای نیوز کورپوریشن است. این شرکت صاحب شبکه خبری فاکس، روزنامه‌های نیویورک پست و وال استریت ژورنال در آمریکا، شبکه خبری اسکای و روزنامه‌های سان و تایمز در بریتانیا است. او یکی از بانفوذترین افراد در جهان به شمار می‌رود.

مرداک پیشتر نیز از بن کارسن ۶۳ ساله که یک جراح مغز و اعصاب بازنشسته است، ستایش کرده بود. کارسن یکی از ۱۵ جمهوریخواهی است که برای کسب نامزدی این حزب برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند.

مرداک چند روز پیش توییت کرده بود: «همه کارشناسان بن کارسن را دست‌کم می‌گیرند اما مردم، افتادگی او را ستایش می‌کنند و به پیام‌های چندوجهی او گوش می‌دهند.»

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری خود رویه‌ای محتاطانه در قبال مسایل نژادی در پیش گرفته است.

مجله نیویورک این هفته در مطلبی نظر چند نفر از جامعه آفریقایی-آمریکایی را در مورد او پرسید و آن‌ها گفتند که آقای اوباما باید برای حل مسائل و مشکلات مربوط به نژاد در آمریکا کار بیشتری می‌کرد.


ویدیو مرتبط :
اصول رنگ کردن ابرو بر اساس رنگ پوست صورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت تغییر رنگ پوست در بارداری چیست؟




 

تغییر رنگ پوست در بارداری

 

تیره شدن پوست در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و موقتی است زیرا تولید ملانین در پوست زنان در این دوران افزایش پیدا می ‌كند.

 

یکی از متخصصان پوست و مو گفت: بارداری دوره‌ای از تغییرات هورمونی و متابولیكی برای زنان محسوب می ‌شود و علائمی كه در پوست زنان در این دوران مشاهده می ‌شود، معمولاً موقتی است.در این دوران تغییرات متعددی در پوست زنان به وجود می ‌آید.

 

ضایعات و تغییرات پوستی در طول بارداری فوق العاده شایع هستند و به علت شرایط خاص روحی و روانی زنان باردار، این تغییرات می ‌تواند باعث بروز نگرانی ‌هایی شود كه مربوط به زیبایی ظاهری آن ها بعد از دوران بارداری شود.


تمام تغییرات پوستی در دوران بارداری از اهمیت یكسانی برخوردار نیستند. برخی از ضایعات شایع هستند و تقریباً در تمام زنان باردار مشاهده می‌ شود و برخی ضایعات به دوران بارداری اختصاص دارد و بعد از زایمان از بین می ‌رود.


بارداری می‌ تواند، برخی از بیماری‌ های پوستی كه فرد قبلاً به آن مبتلا بوده را تشدید یا كاهش دهد. به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش تولید ملانین از سلول ‌های ملانین ساز، پوست زنان در فاصله هفته‌ های اول تا نیمه بارداری تیره می‌ شود.


تغییرات هورمونی باعث تیره تر شدن پوست زنان باردار می ‌شود كه به آن ماسك حاملگی یا ملاسما گفته می ‌شود.


مناطقی از بدن كه به طور طبیعی تیره تر هستند، بیشتر دچار این فرآیند می ‌شوند و تیرگی در برخی از نواحی بدن به خصوص نوك سینه ‌ها و هاله حاشیه آن و اندام تناسلی بیشتر دیده می ‌شود و همچنین گاهی این تغییرات در زیر بغل و كشاله ران‌ ها نیز دیده می ‌شود كه این تغییرات بعد از دوران بارداری از بین می ‌روند.

 

ماسك حاملگی یا ملاسما در بیشتر زنان باردار به خصوص در زنانی كه پوست تیره دارند، دیده می ‌شود.


این ماسك یا تیرگی در نواحی مختلف صورت نیز ظاهر می‌ شود كه بیشتر در لب بالا، گونه‌ ها، چانه، پیشانی و روی بینی دیده می ‌شود و به دنبال تماس با آفتاب شدت می ‌یابد.


به زنان باردار توصیه می ‌شود كه كمتر در معرض آفتاب قرار گیرند و از كرم‌ های ضد آفتاب استفاده كنند.