اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوشاد عالمیان لژیونر می شود؟


باشگاه پینگ پنگ آلمان که در بوندس لیگا حضور دارد عالمیان را می خواهد، او هنوز تصمیم نگرفته. مربی اش می گوید ماندن در ایران به ضرر نوشاد است.

تماشا: باشگاه پینگ پنگ آلمان که در بوندس لیگا حضور دارد عالمیان را می خواهد، او هنوز تصمیم نگرفته. مربی اش می گوید ماندن در ایران به ضرر نوشاد است.

آلمانی ها نابغه پینگ پنگ ایران را می خواهند. نوشاد عالمیان که پارسال هم از چند کشور اروپایی پیشنهاد داشت، امسال هم مشتری اروپایی دارد اما مثل پارسال هنوز تصمیمش را برای رفتن از ایران نگرفته است اما این بار شرایط فرق کرده است. نفرات خوب و شناخته شده ای در این تیم آلمانی بازی می کنند. ماندن در ایران به صلاح نوشاد نیست و باید با بازی و زندگی در خارج از ایران و دور از خانواده خودش را سازگار کند.

آلمان، پرتغال، فرانسه و دانمارک کشورهایی بودند که پارسال برای جذب نوشاد پیشنهاد داده بودند اما او برای رفتن از ایران تمایلی نشان نداد و ترجیح داد بعد از المپیک و تجربه اندوزی بیشتر لژیونر شود. به جز اینها، دوری از خانواده یکی از دلایل مهمی بود که باعث شد نوشاد روی پیشنهادهای خارجی اش فکر نکند.

حالا پس از بازی های خوبش در المپیک و فینال پورتورهای جهانی که بیشتر از یک ماه گذشته در چین برگزار شد و به نایب قهرمانی او در رده امیدها منجر شد، نوشاد مورد توجه خارجی ها قرار گرفته است. این بار آلمانی ها مصرانه خواهان او هستند.

نوشاد عالمیان لژیونر می شود؟

مسئولان تیم اولسن هازن آلمان که یک تیم لیگ برتری در بوندس لیگا هم محسوب می شود، از همین حالا می خواهند ترکیب تیمشان را برای لیگ سال آینده ببندند اما نوشاد هنوز برای رفتن از ایران کاملا راضی نشده است. پیمان حسنی کارشناس پینگ پنگ و مربی چند سال گذشته نوشاد در تیم پتروشیمی ماهشهر از پیشنهاد جدی آلمانی ها و اینکه دیگر صلاح نیست او در ایران بماند، به تماشا می گوید: «تنها مشکل این است که هنوز نوشاد عالمیان برای رفتن به آلمان و بازی در بوندس لیگا تصمیم آخر را نگرفته است. اگر او به رفتن از ایران راضی شود، لژیونر شدنش قطعی است.»

حسنی می گوید: «پیشنهاد تیم اولسن هازن جدی است. یک ماه و نیم پیش ایمیل شان به فدراسیون و خود من برای لیگ 2014-2013 آلمان آمد. نوشاد الان در بانک دی و لیگ ایرن بازی می کند. اگر او راضی شود سال آینده به آلمان می رود. داریم با نوشاد صحبت می کنیم که راضی اش کنیم. پارسال هم او پیشنهاد خارجی داشت اما راضی نشد که از ایران برود. مشکل خروجی هم داشت اما الان شرایط فرق می کند.»

حسنی ماندن در ایران را به نفع نوشاد نمی داند و می گوید اگر به تیم خارجی نرود تبعات خوشی در انتظارش نخواهد بود: «در ایران برای بازیکنی در سطح نوشاد مشکلاتی وجود دارد. فدراسیون نمی تواند امکانات مورد نیاز او را در اختیارش بگذارد. مشکلات اقتصادی حالا بیشتر هم شده است. اینجا حریف تمرینی خوب برای او نیست. نوشاد بماند ضرر می کند.

شما ببینید او در جام فجر نتیجه خوبی نگرفت و باخت. همین حالا او که در رنکینگ جهانی نفر 40 بود، با این باخت 14 پله سقوط کرده و به رده 54 رسیده است. این یکی از پیامدهای ماندن در ایران است. نوشاد به آلمان نرود این روند شکست ها ادامه خواهد داشت. هر جایی خارج از ایران بازی کند سطح مسابقاتش بالاتر از لیگ ماست. حریف تمرینی خوب هم دارد و با آمادگی بالا می تواند در مسابقات بین المللی شرکت کند.»

حسنی درباره شرایط مالی آلمانی ها هم توضیح می دهد: «پارسال که آلمانی ها او را می خواستند برای یک فصل 7 ماهه 30 هزار یورو با همه امکانات را پیشنهاد داده بودند. امسال شرایط فرق می کند. نوشاد امسال رنکینگش خیلی بالاتر از پارسال است. هنوز درباره مسائل مالی صحبت نشده اما خیلی بهتر از پارسال می شود. اگر نوشاد برای رفتن از ایران راضی شود، سال آینده تابستان در شروع فصل جدید بوندس لیگا باید تیم اولسن هازن آلمان را همراهی کند.»

گفته می شود شاید نیما برادر نوشاد هم در این سفر او را همراهی کند. پیمان حسنی می گوید: «این تیم آلمانی سطحش خیلی بالاتر از بازی نیماست. آلمانی ها نوشاد را می خواهند. شاید در یک دسته پایین تر همین تیم آلمانی تیم دیگری داشته باشد یا اینکه در نزدیکی شهری که نوشاد می خواهد برود، تیمی نیما را بخواهد و آنها نزدیک هم باشند وگرنه رفتن نیما به این سادگی ها فراهم نمی شود. شاید هم نوشاد مجبور شود تنهایی به آلمان برود.»

پدر نوشاد: به احتمال 80 درصد پسرم به آلمان می رود

به جز مربی سابق نوشاد در تیم پتروشیمی، پدر او هم لژیونر شدن را به نفع نوشاد و پینگ پنگ ایران می داند. رحمت الله عالمیان، پدر نوشاد احتمال رفتن پسرش را تا 80 درصد می داند. او به ایسنا می گوید: «صحبت هایی را در حاشیه مسابقات کاپ فجر با یک باشگاه آلمانی داشتیم و تا حدودی هم به توافق رسیده ایم و احتمال حضور نوشاد در این تیم زیاد است.»

پدر نوشاد از نفرات سرشناس این تیم آلمانی می گوید: «تیم اولسن هازن آلمان از بازیکنان سرشناس پینگ پنگ بهره می برد. بازیکنانی همچون لی یو سومین از کره که قهرمان المپیک 2004 بود در این تیم هستند که موقعیت بسیار خوبی برای نوشاد است. من بسیار مصر هستم که فرزندانم برای پیشرفتشان به آلمان بروند و تجربه اندوزی کنند. به احتمال 80 درصد نوشاد به بوندس لیگا خواهد رفت. اگر قرار باشد نوشاد به آلمان برود، سال آینده می رود.»

نوشاد تا پایان لیگ برتر ایران با تیم بانک دی قرارداد دارد. لیگ آلمان هم اردیبهشت ماه و تا قبل از مسابقات جهانی تمام می شود. لیگ برتر سال آینده مرداد و شهریور ماه در آلمان شروع می شود. اگر نوشاد به رفتن از ایران راضی شود او در این زمان باید به آلمان سفر کند.


ویدیو مرتبط :
نوشاد عالمیان وبرادرش نیما عالمیان جام فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشاد عالمیان نخستین پینگ پنگ‌باز پیروز ایران در تاریخ المپیك



نوشاد عالمیان نخستین پینگ پنگ‌باز پیروز ایران در تاریخ المپیك

نوشاد عالمیان با برتری مقابل حریف استرالیایی خود نخستین پیروزی پینگ پنگ ایران در تاریخ المپیك را به دست آورد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رقابت‌های پینگ پنگ المپیك در بخش مردان شنبه شب آغاز شد كه نوشاد عالمیان پینگ پنگ باز ایران در بخش مردان در نخستین دیدار خود در مقابل جاستین هان حریف استرالیایی اما چینی الاصل، به میدان رفت و بدون از دست دادن ست در 4 ست پیاپی به برتری رسید.

عالمیان در این دیدار كه تنها بیست دقیقه به طول انجامید با نتایج 11-5، 11-7، 11-8، 13-11به راحتی به برتری رسید.

پینگ پنگ باز المپیكی ایران با این پیروزی به دور دوم راه یافت./ایسنا