اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوشابه های مرگبار؛ از شایعه تا واقعیت


مدیركل نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، اخبار مرگ افراد به دلیل استفاده از فرآورده های خوراكی مانند نوشابه های گازدار را رد كرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیركل نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، اخبار مرگ افراد به دلیل استفاده از فرآورده های خوراكی مانند نوشابه های گازدار را رد كرد.

 بهروز جنت افزود: استفاده از محصولات دارای نشان سازمان غذا و دارو، هیچ مشكلی ایجاد نمی كند.

وی، این موضوع را با اشاره به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مانند مرگ افراد به دلیل استفاده از فرآورده هایی همچون نوشیدنی های گازدار و فرآورده های گوشتی عنوان كرد و اینكه در این شایعات عنوان شده است، فرآورده های یاد شده دارای ویروس ناشناخته ای هستند.

جنت اظهاركرد: با اندكی دقت در متون انتشار یافته در فضای مجازی به آسانی روشن می شود كه عمده مطالب مطرح شده در این باره غیر علمی و غیر واقعی است و در بسیاری موارد به قصد تخریب شركت های رقیب، صورت می گیرد.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو به مردم توصیه كرد تا به اخبار با منابع نامعتبر، اعتماد نكنند و از آن مهم تر این گونه شایعات و خبرهای مشكوك را انتشار ندهند.

مدیركل نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، ادامه داد: نظارت های دقیق و كارشناسانه در سه سطح مسئولان فنی كارخانه ها، بازرسان سازمان غذا و معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور و طرح نظارت بر سطح عرضه، موسوم به PMS به صورت مستمر و منسجم در حال انجام است.

جنت خاطرنشان كرد: مردم مطمئن باشند در صورت استفاده از محصولات دارای نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو، هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نمی كند.

وی همچنین از نیروی انتظامی خواست برای پیشگیری از انتشار چنین اخبار كذبی از طریق پلیس فتا اقدامات لازم را در جهت شناسایی مشوش كننده اذهان مردم انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
از شایعه تا واقعیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعطیلی شنبه، شایعه یا واقعیت؟



 

 

 

 

 

استانداری تهران می گویند تا این لحظه، برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه آینده مطرح نیست، ولی شایعه ای وجود دارد که برخی روزهای هفته آینده ممکن است تعطیل اعلام شود.

مقامات استانداری تهران می گویند تا این لحظه، برنامه ای برای تعطیلی روز شنبه آینده مطرح نیست.

به گفته شفیق، مدیر روابط عمومی، تا لحظه تهیه این خبر در بعدازظهر روز سه شنبه، اطلاعیه ای از استانداری تهران برای تعطیلی روز شنبه منتشر نشده است، ولی ستاد مدیریت بحران استانداری طی اطلاعیه هایی از مردم خواسته از تردد بی مورد در سطح تهران، خودداری کنند تا هوا آلوده تر نشود.

علوی منش، از مسئولین استانداری یکی دیگر از مخاطبان این سئوال بود که آیا کشور در روز شنبه تعطیل است یا نه؟ او در پاسخ به خبرآنلاین گفت: تا این لحظه، خبر موثقی درباره تعطیلی تهران یا سایر نقاط کشور منتشر نشده است، ولی احتمال هر گونه تغییری در برنامه وجود دارد.

خبر احتمال افزایش تعطیلات در هفته آینده در حالی منتشر می شود که مجلس، سه روز پیش با ارائه نامه ای به شورای نگهبان از تعطیلات نابهنگام کشور در روزهای گرم سال، بین تعطیلین و اعیاد، انتقاد کرده بود و آن را مصداق "تعطیلات بدون مجوز و غیر قانونی" دانسته بود.

با این وجود، قرائنی وجود دارد که احتمال تعطیلات در روزهای آینده را تشدید می کند، از جمله، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر، با بیان اینکه آلودگی هوا در تهران به وضعیت هشدار رسیده، گفت: متاسفانه هفته آینده نیز در تهران بارندگی نداریم و برای بار دیگر این آلودگی افزایش یافته و وضعیت کنونی تشدید می شود.

گفتنی است اعلام ناگهانی تعطیلی در روز چهارشنبه باعث شدشایعه ای در برخی محافل نقل شود که در آن از تعطیلی روز شنبه آینده خبر داده شده بود.