اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوزاد گرفتار شده در سیفون سنگ دستشویی نجات یافت



نوزاد گرفتار شده یک مادر باردار در سیفون سنگ توالت منزلی واقع در شهر «بادرود» از سوی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان نجات یافت. طبق اطلاع بیمارستان بادرود حال مادر رضایت‌بخش است اما احتمال مرگ کودک منتفی نیست.

 

به گزارش انتخاب؛ ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه‌ روز شنبه اعلام شد که مادر بارداری در دستشویی منزلی در «بادرود» زایمان کرده و فرزندش در مجرای سیفون سنگ دستشویی گرفتار شده است.

 

بلافاصله یک واحد امداد از پایگاه «بادرود» به محل حادثه اعزام شد و کار‌شناسان اورژانس پس از کنترل شرایط دریافتند که نوزاد این زن ۴۲ ساله که ماه هفتم بارداری خود را پشت سر می‌گذاشت،

 

از رحم مادر خارج و سر او در داخل سیفون توالت گرفتار شده است.

 

کار‌شناسان پرستاری حاضر در محل پس از مشاهدهٔ وضعیت موجود، شرایط جسمی مادر را با انجام اقدامات درمانی اولیه کنترل کردند.

 

از آنجا که نوزاد در این موقعیت تنها از طریق بند ناف امکان تنفس داشت و چنانچه بند ناف او از مادر جدا می‌شد احتمال زنده ماندنش ممکن نبود، بسرعت با استفاده از یک چکش و به آرامی، سیفون توالت شکسته و سر نوزاد‌‌ رها شد.

 

این نوزاد پسر که از ناحیهٔ دست و پا مقداری دچار کبودی شده بود، پس از درمان اولیه با وضع مناسب توسط آمبولانس به بخش نوزادان بیمارستان «فاطمیه‌ی» بادرود منتقل شد.

 

همچنین مادر نوزاد که ششمین بارداری خود را پشت سر گذاشت، برای اقدامات درمانی به بخش مامایی بیمارستان مذکور اعزام گردید.

 

«محمد احمدی» و «محمدعلی عسگریان» تکنسین‌های حاضر در این ماموریت موفقیت‌آمیز بودند که توانستند با تلاش تحسین‌برانگیز خود، جان مادر و نوزاد را از مرگ حتمی نجات دهند.

 

خانم دکتر «طباطبایی» پزشک کشیک بیمارستان «فاطمیه بادرود» که از نزدیک مادر و فرزند را معاینه نمود بود، به تارنمای روزنامه کاشان گفت: برای تکمیل درمان و مراقبت‌های ویژه، مادر و فرزند به بیمارستانی در شهرستان «نطنز» اعزام شده‌اند. وی حال مادر را رضایت‌بخش اعلام کرد

 

اما گفت که احتمال فوت کودک به علت اختلالات بوجود آمده منتفی نیست.... / پایگاه خبری تحلیلی انتخاب


ویدیو مرتبط :
نوزاد تازه به دنیا اومده از لوله فاضلاب نجات یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوزاد ۱۴ ماهه سالم از زیر آوار نجات یافت(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,حوادث روز

رئیس سازمان امداد و نجات از تلاش تیم امداد و نجات بیرجند و تیم عملیاتی «آنست» که در پوشش امدادی حادثه تخریب یک واحد مسکونی بر اثر انفجار گاز، نوزاد ۱۴ ماهه را نجات دادند، قدردانی کرد.

 در متن پیام تقدیر دکتر ناصر چرخساز آمده است: حضور به موقع و موثر تیم‌های جستجو و نجات این بار نیز برگ زرین دیگری از فداکاری، ایثار و تلاش مجدانه و مخلصانه در راه انجام خدمت و وظیفه برجای گذاشت،حضور در ماموریت های دشوار این موضوع را ثابت کرد تا پای جان برای ادای سوگند امدادگری که همانا کمک و یاری به هموطنان است، تلاش داشته اید و بی شک این تلاش از دید خداوند پنهان نخواهد ماند.

اینجانب لازم می‌دانم مراتب قدردانی و تشکر خود را از تلاش‌های مخلصانه و بی‌شائبه شما عزیزان را در حضور به‌ موقع و اجرای عملیات جستجو و نجات و یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان اعلام می‌نمایم وتوفیقات روز افزون شما دلاور مردان را در خدمت به مردم شریف ایران و اهداف والای جمعیت هلال احمر از خداوند متعال خواستارم.

 اخبار حوادث  - خبرگزاری دانشجو