اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوزادان به دنیا نیامده 1000 میلیارد تومان دولت را بدهکار کردند



 

نوزادان به دنیا نیامده 1000 میلیارد تومان دولت را بدهکار کردند بر همین اساس می توان گفت که طرح هدیه در سال اول اجرای خود با کسری بودجه هزار میلیارد تومانی مواجه است و همین امر ادامه اجرای این طرح را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

آخرین نیوز: با احتساب میزان بودجه تخصصی دولت در طرح هدیه ا میلیون تومانی به نوزادان و شمار متولدین احتمالی سال 1389 می توان گفت که دولت از هم اکنون برای این طرح هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.


به گفته معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور 565 هزار و 597 نوزاد در پنج ماهه اول سال جاری متولد و تمام این نوزادان برای دریافت هدیه یک میلیونی دولت به بانک ملی معرفی شدند.این درحالی است که در قانون بودجه امسال 500 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.


در سال گذشته بیش از یک میلیون و 300 هزار نوزاد در کشور متولد و به جمعیت کشور افزوده شدند آنطوری که معاون حقوقی و سجلی سازمان ثبت احوال کشور در رادیو پیش بینی کرد امسال همین کمک یک میلیونی این آمار را به بیش از یک و نیم میلیون نفر خواهد رساند.


بر همین اساس می توان گفت که طرح هدیه در سال اول اجرای خود با کسری بودجه هزار میلیارد تومانی مواجه است و همین امر ادامه اجرای این طرح را در هاله ای از ابهام قرار داده است.


گفتنی است طرح موضوع واریز یک میلیون تومان از سوی رییس جمهور با واکنش‌های متفاوتی از سوی اقتصاددانان و نمایندگان مجلس مواجه شد. بسیاری از نمایندگان با انتقاد از دولت به خاطر تامین نکردن اعتبار پروژه‌های زیرساختی کشور، چگونگی تامین اعتبار این طرح را زیر سوال بردند.../آخرین نیوز


ویدیو مرتبط :
کی روش یک میلیارد تومان مالیات بدهکار است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا بعضی نوزادان چاق به دنیا می آیند؟



 

 

نوزاد چاق

 

 

افراد بالای ۲۵ سال با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و اضافه وزن بیش از سایرین در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری و تولد کودک چاق قرار داشته و کودک آنها نیز در آینده با احتمال بیشتری در معرض چاقی قرار دارد.

 

این نوع دیابت در سه ماهه دوم بارداری و پس از آن و یا در بعضی موارد از هفته ۲۰ بارداری بروز می‌کند. گلوکز بالای موجود در خون مادر وارد جفت شده و گلوکز بالایی را وارد خون کودک می‌کند.

 

این امر باعث می‌شود تا لوزالمعده کودک فعالیت بیشتری داشته و برای تنظیم این قند اضافه که باعث تولید انرژی زیادی می‌شود، انسولین بیشتری ترشح کند. بخشی از این انرژی صرف رشد کودک شده و اضافه آن در بدن کودک به شکل چربی ذخیره می‌شود و در نتیجه کودک هنگام تولد دارای اضافه وزن خواهد بود.

 

این کودکان با مشکلات متعدد سلامت مانند پائین بودن سطح قند خون هنگام تولد، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی، مشکلات قلبی و نواقص ستون فقرات قرار دارند. از این رو انجام آزمایشات لازم بطور مرتب برای تشخیص دیابت دوران بارداری ضروری است .این تست معمولاً بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری و در افرادی که در معرض ابتلا به این نوع دیابت قرار دارند زودتر از آن انجام می‌شود.