اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوری همدانی: حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام



 

نوری همدانی: حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام

 

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر دریافت مبالغی از برخی منابع، تصریح کرد: بنده حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام.

به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در درس خارج خود ضمن قدردانی از پیگیری طلاب افزود: مردم حق دارند که این گونه سؤال‌ها را پرسیده و جواب بشنوند؛ به طور کلی هر وقت ابهاماتی پیش می‌آید، باید مطرح و پرسیده شود تا شایعاتی پخش نشده و عده‌ای به آن دامن نزنند.

وی در ادامه با تفسیر خطبه 171 نهج‌البلاغه مربوط به جنگ جمل گفت: جبهه‌های حق علیه باطل همواره وجود داشته و به عبارتی تاریخ در حال تکرار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عده‌ای از انسان‌ها در طول تاریخ به خاطر هوی و هوس و غریزه نفسانی دچار طمع شده و به مبارزه با حق و حقیقت برخواسته‌اند و این جدال‌ها باعث شده تا جبهه‌ باطل همواره در مقابل جبهه‌حق قرار گیرد.

نوری همدانی نقش تاریخ را در فرهنگ بشری بسیار مؤثر ارزیابی کرد و با اشاره به جنگ جمل اظهار كرد: باید ارزیابی و ریشه‌یابی این گونه جدال‌ها، از آنها عبرت گرفت، تا اگر در آینده حادثه‌ای مشابه‌ای روی داد، انسان آگاهی‌های لازم را برای برخورد با آن داشته باشد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سفر نوری همدانی به باکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر آیت‌الله نوری‌همدانی درباره دریافت یارانه


آیت‌الله نوری‌همدانی نظر خود را در پاسخ به پرسش جمعی از مقلدین درباره دریافت یارانه در مرحله دوم اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: متن سوال و پاسخ این مرجع تقلید به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی نوری همدانی دام عزه

سلام علیکم

با توجه به تاکیدات دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر بفرمایید: آیا دریافت یارانه نقدی برای کسانی که دارای تمکن مالی بوده و نیازمند به استفاده از این مبلغ نیستند، جایز است؟

جمعی از مقلدین و متدینین

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

این قبیل اموال که در تحت اختیار دولت محترم قرار دارد بیت‌المال است و لازم است که مسئولین محترم حکومت اسلامی بیت المال را در راه تامین احتیاجات ملت مصروف نمایند منتها، احتیاجات باید دسته‌بندی شود و اولویت‌بندی‌ها بر اساس الاهم فالاهم مورد توجه کامل قرار بگیرد و با توفیق خداوند مصروف شود و از این راه خدمت رسانی‌ها انجام بگیرد، بنابراین چون معیار و ملاک صرف بیت المال در راه تامین نیازمندی‌ها است لذا کسانی که احتیاج ندارند نباید بگیرند.»