اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوروزی: به ملی پوشان عدسی می دهند!


تاسفم که بچه ها در اردو صبحانه ندارند بخورند. مگر پادگان نظامی است که به ملی پوش این مملکت عدسی می دهند! پول قرارداد جواد نکونام با استقلال به اندازه بودجه یک سال فدراسیونی است که این همه عرض و طول دارد. این همه کشتی گیر و مربی و داور و پیشکسوت دارد. با این شرایط کاری به کار کشتی ندارم.

 
 
 
 
 تماشا: امید نوروزی، قهرمان کشتی المپیک می گوید 3 پیشنهاد خارجی دارد و کافی است یکی از این پیشنهادها را قبول کند تا آنقدر پول به پایش بریزند که همه عمر بی نیاز از مال دنیا باشد.

 با این حال تاکید می کند که حتی به این پیشنهادات فکر هم نمی کند. قهرمان وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک آنقدر دلش پر است که در 26 سالگی می گوید: «از من که گذشت اما دلم برای آن جوان هایی می سوزد که من را الگو قرار داده اند و می خواهند پا در راهی بگذارند که من گذاشته ام.» او هفته پیش برای سومین بار به دلیل مشکلات مالی گفت که از کشتی می رود. این پیشنهادات و این خداحافظی ها بهانه گفت و گوی تماشا با او شد.

از امید نوروزی چه خبر؟

- سلامتی. امن و امان، هیچ خبری نیست.

از کشتی چه خبر، دلت تنگ نشده روی تشک بیایی؟

- دلم که تنگ شده. من عمرم را در این رشته گذاشته ام و لحظه لحظه اش برایم خاطره های تلخ و شیرین است.

پس چرا به اردوهای تیم ملی نمی آیی؟

- برای چه بیایم؟! فعلا کاری با کشتی ندارم.

نگو که این بار خداحافظی ات جدی است؟

- بحث خداحافظی نیست. اما من دینم را به کشتی ادا کرده ام و فعلا کاری با آن ندارم. هر وقت مسئولان ورزش ارزشم را دانستند برمی گردم. از طلای المپیک که بالاتر نداریم اما برخوردهایی با من شد که اصلا دوست ندارم به کشتی برگردم.

چه برخوردهایی شد؟


- اسم من را انداختند سر زبان مردم و جوری وانمود کردند که انگار شبانه روز دارند به من خدمت می کنند. خوشم نمی آید از اینکه جوری نشان دهند که ما دنبال پول و جایزه هستیم.

خودت از همین عملی نشدن وعده ها شاکی هستی.

- من نه طلبکارم نه بدهکار اما اکثر مسئولان ورزشی ما چون خودشان اهل ورزش نبوده اند، نمی دانند که مشکلات ما چیست. آنها به این چند طلای المپیک احتیاج داشتند که خدا را شکر به آن رسیدند.

الان فدراسیون کشتی آنقدر وضعش خراب است که پول غذای اردوی ورزشکاران را هم ندارد.

- متاسفم که بچه ها در اردو صبحانه ندارند بخورند. مگر پادگان نظامی است که به ملی پوش این مملکت عدسی می دهند! پول قرارداد جواد نکونام با استقلال به اندازه بودجه یک سال فدراسیونی است که این همه عرض و طول دارد. این همه کشتی گیر و مربی و داور و پیشکسوت دارد. با این شرایط کاری به کار کشتی ندارم.

داستان فوتبال فرق می کند، همه جای دنیا همینطور است.

- آخر یکی به من بگوید خروجی اش در ایران چیست؟!

تمام خروجی اش شکست و ناکامی هم باشد، چیزی عوض نمی شود. خودتان را با فوتبال مقایسه نکنید.

- اصلا نوش جانشان؛ هر چندن که اصلا حقشان نیست، این همه پول بیت المال و مردم را بگیرند و نتوانند افتخاری کسب کنند. دیگر همه می دانند که خیلی ها از قبل فوتبال به همه چیز رسیده اند.

دلال های فوتبال باید هم از این وضعیت راضی باشند اما کشتی و وزنه برداری را اگر از ورزشمان کنار بگذارید، جای مان در المپیک ته جدول است. باید به این دو فدراسیون بودجه ای 10 برابر الانش بدهند. مگر چه می شود؟ من چیزی برای خودم نمی خواهم ولی به 4 نفر ذخیره خودم در اردو فکر می کنم که به چه امیدی باید یک سال در کنار من تمرین کنند. به خدا این ورزش در حال نابودی است و هیچ کس هم حواسش نیست.

دوست نداری به جایی بروی تا قدرت را بدانند و از نظر مالی مشکلی نداشته باشی؟

- فکر می کنید تا به حال پیشنهاد نداشته ام؟

داشته ای؟

- بله، همین الان 3 پیشنهاد و دعوتنامه خارجی دارم اما به آن فکر هم نمی کنم.

چرا؟


- چون عشق به مردم و مملکتم نمی گذارد زیر پرچم کشور دیگری بروم. برای من پرچم ایران ارزشی دارد که با چیزی عوض نمی شود. اینها را می گویم که بدانید من برای پول این حرف ها را نمی زنم. بعد از المپیک مدت کوتاهی برای استراحت به امارات رفتم که مسئولان ورزش قطر با من صحبت کردند تا برای آنها کشتی بگیرم.

چقدر پیشنهاد مالی داشتی؟

- اصلا نگذاشتم کار به این حرف ها بکشد. فکرش را نمی کنم. میلیاردها پول هم بدهند این کار را نمی کنم و برای کشور دیگری کشتی نمی گیرم.

اگر مسئولان ورزش این مصاحبه را بخوانند، دیگر نگرانی ندارند. می دانند که امید نوروزی را همیشه دارند و تحت هیچ شرایطی از دستش نمی دهند.

- خدا آن مسئولان را به راه راست هدایت کند. یک روزی باید جوابگو باشند. اینها باعث نمی شود که من وطنم را بفروشم.

یکی از دو پیشنهاد دیگرت هم باید از جانب آذربایجانی ها باشد! مربی ایرانی دارند و حالا می خواهند کشتی گیران قدرمان را هم از آن خود کنند.

- آنها قدر مدال المپیک را می دانند که خودشان را به آب و آتش می زنند اما اینجا مسئولان ورزش با این فوتبال و پول هایی که برایش خرج می کنند در حال نابود کردن ورزش هستند.

کشتی نگیری چه کار می کنی؟


- خدا را شکر که این دولت برای همه قهرمانانش شغل و حقوق ثابت کنار گذاشته و من نگران هیچ چیز نیستم.

این حرفت شوخی است یا جدی؟

- می خواهم درسم را بخوانم و در کنارش یک کار آزاد راه بیندازم.

می دانیم که باز دلت برای خانه کشتی تنگ می شود و دوباره به اردو می آیی.

- هر وقت قدرم را دانستند و بودجه لازم را در اختیار فدراسیون کشتی قرار دادند، برمی گردم.


ویدیو مرتبط :
حال و هوای ملی پوشان پس از شنیدن خبر درگذشت نوروزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرامیداشت یاد نوروزی به سبک ملی‌پوشان


قرار است امروز لباس‌های مخصوص زیر پیراهن‌های تیم ملی که کانون هواداران باشگاه پرسپولیس آن را فراهم کرده برای زنده نگه داشتن یاد هادی نوروزی در عمان تحویل بازیکنان تیم ملی شود.

مشرق: لباس‌های مخصوص زیر پیراهن‌های تیم ملی هدیه کانون هواداران باشگاه پرسپولیس به ملی‌پوشان برای زنده نگه داشتن یاد هادی نوروزی که قرار است امروز در عمان تحویل بازیکنان تیم ملی شود.

گرامیداشت یاد نوروزی به سبک ملی‌پوشان