اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبل فروخته‌ شده پس داده می‌شود


ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت ۴.۸ میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

تابناک: ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت ۴.۸ میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

 آلیشر عثمانف غول فولاد و ارتباطات روسیه گفت آقای واتسون لیاقت این جایزه را داشت و از اینكه واتسون مجبور شده تا چنین جایزه‌ای را به حراج بگذارد، ناراحت است.

این مدال نوبل در سال 1962 به‌خاطر كشف ساختار DNA به واتسون اهدا شد و در حراجی به قیمت 4.8 میلیون دلار به‌فروش رسید.  واتسون به همراه مائوریك ویكینز و فرانسیس كریك موفق به كسب این جایزه شدند كه هریك از آنها مدال نوبل مجزایی دریافت كردند.

جیمز واتسون 86 ساله پس از فروش نوبلش اعلام كرد می‌خواهد بخشی از پول به دست آمده را به موسسه‌های خیریه و پژوهش‌های علمی اهدا كند.  وی در مصاحبه‌ای كه به‌تازگی با فایننشال‌تایمز انجام داده گفت از زمان انتشار مصاحبه‌اش با ساندی‌تایمز كه در آن واتسون هوش را به نژاد ارتباط داده‌بود، احساس انسان نبودن به او دست داده‌بود.

عثمانوف در مصاحبه‌ای اعلام كرد او خریدار تلفنی ناشناسی بوده كه هفته گذشته مدال طلای نوبل را از حراج كریستیز خریداری كرده‌است.  وی گفت به نظر من وضعیتی كه یك دانشمند خارق‌العاده مجبور شود مدالی را كه به خاطر دستاورد مهمش به دست آورده، به‌فروش برساند غیرقابل پذیرش است. جیمز واتسون یكی از بزرگترین بیولوژیست‌های تاریخ بشریت است و جایزه نوبلش به‌خاطر كشف ساختار DNA باید به او تعلق داشته‌باشد.

عثمانوف با ثروتی برابر 15.8 میلیارد دلار، یكی از اصلی‌ترین سهامداران باشگاه آرسنال انگلستان است و در سال 2013 به عنوان ثروتمند‌ترین مرد بریتانیا معرفی شده‌است.


ویدیو مرتبط :
فروخته شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۷۵ هزار بلیط برای داربی فروخته خواهد شد



 

 

 

رییس سازمان لیگ برتر اعلام كرد كه برای بازی داربی ۷۵ هزار قطعه بلیت فروخته خواهد شد.

عزیز محمدی درباره بلیت‌فروشی بازی پرسپولیس و استقلال گفت: در تصمیم اتخاذ شده، بنا شد برای بازی داربی ۷۵ هزار قطعه بلیت فروخته شود. بلیت این دیدار، در روز بازی و از ساعت ۷ صبح در گیشه‌های بلیت فروشی استادیوم آزادی به فروش خواهد رسید و هواداران دو تیم می‌توانند با مراجعه به ورزشگاه نسبت به خرید بلیت بازی اقدام كنند.

وی از افزایش گیشه‌های بلیت فروشی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از ازدحام هواداران مشتاق برای خرید بلیت با هماهنگی انجام شده با مجموعه ورزشی آزادی، تعداد گیشه‌های بلیت‌فروشی افزایش پیدا خواهد كرد. ضمن اینكه تمهیدات لازم برای جلوگیری از خروج هواداران از ورزشگاه آزادی پس از ورود به استادیوم اندیشیده شده است.

رییس سازمان لیگ در پایان از تایید ورزشگاه مس كرمان توسط كنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد و گفت كه كمبودهای این ورزشگاه برای میزبانی از تیم‌های آسیایی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شده است.