اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبخت : میزان تولید و صادرات نفت نسبت به قبل از برجام 2 برابر شده است



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,نوبخت

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور در جلسه شورای اداری مازندران گفت : برجام یک موفقیت ملی بزرگ بود .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه شورای اداری استان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مازندرانی مدافع حرم، یاد آور شد: شهیدان والامقام مدافع حرم که با نهادن جان خود در طبق اخلاص به رسالت دینی خود عمل نمودند، موجب مباهات و افتخار مردم ایران اسلامی و مازندران ولایی هستند.


معاون رییس جمهور با اشاره به این که یکسال از زمان خدمت گزاری دولت یازدهم باقی مانده است و دولت مجموعه ای بزرگ است که در کنار دیگر قوا، مجموعه سیاست های نظام را دنبال می نماید، افزود: همه وظیفه داریم در تمامی عرصه ها نسبت به ارتقا جایگاه بین المللی نظام و اعتلای کشور مجدانه اهتمام نماییم.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با طرح این پرسش که برای جمع بندی اقدامات دولت تدبیر و امید، باید ببینیم که در این 3 سال چه کرده ایم، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، دولت یازدهم با مشکلی بزرگ بنام تحریم روبرو بود و برای هرگونه اقدام در جهت تحقق سند چشم انداز و شکوفایی علمی، اقتصادی، فرهنگی و ...کشور می بایست دیوار ظالمانه تحریم و تهدید فرو می ریخت.


وی با بیان این که برجام مورد توافق قرار گرفت و از سوی مجلس تصویب و از سوی شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری تایید شد، تصریح کرد: برجام، یک موفقیت ملی بزرگ بود و در آن خط قرمز ها رعایت گردید و حق ملت بزرگ ایران در داشتن چرخه سوخت هسته ای توسط دنیا به رسمیت شناخته شد.


نوبخت با اشاره به این که مهم ترین تحریم ها، تحریم نفتی، بانکی و عدم وجود نقل و انتقالات بود، بیان داشت: اکنون می توان اعلام کرد که میزان تولید و صادرات نفت نسبت به قبل از برجام 2 برابر شده است.


معاون رییس جمهور، عنوان داشت: پس از برجام، 9 رییس جمهور، 5 نخست وزیر، 3 رییس مجلس سنا و 18 وزیر امور خارجه در جهت مشارکت با ایران برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به کشور آمده اند.


نوبخت، تاکید کرد: تمام این دستاوردها را مرهون خون شهیدان از جمله شهدای مدافع حرم هستیم که جمهوری اسلامی ایران را کشوری این چنین با ثبات در جهان معرفی کردند .


وی با اشاره به این که مساله و مانع دیگر شکوفایی اقتصادی در آغاز بکار دولت تدبیر و امید، تورم فزاینده و رشد منفی اقتصادی 8/6 درصدی بود، اظهار داشت: تورم نقطه به نقطه فروردین امسال که 7/7 درصد بوده ، در اردیبهشت ماه به 6/8 رسیده است و رشد اقتصادی کشور در 3 ماهه پایانی سال 94 به مثبت 2 درصد و رشد صنعت که منفی 9 درصد بوده به مثبت 6 دهم و کشاورزی به 5/5 درصد رسیده است.


معاون رییس جمهور با اشاره به این که دولت خود را برای رشد اقتصادی 8 درصد آماده نموده است، گفت: برای سال 95 نیز رشد اقتصادی 5 درصد پیش بینی شده است که مجامع جهانی توان ایران را برای دست یابی به این عدد مورد تایید قرار دادند.


نوبخت با بیان این که شناسنامه 7500 واحد تولیدی غیر فعال تهیه شده است، ابراز نمود: در 2 ماه گذشته 16 هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات و 800 میلیارد تومان در قالب یارانه برای فعال نمودن واحدهای تولیدی اختصاص یافته است.


سخنگوی دولت با اشاره به این که هم اکنون چهار هزار واحد صنعتی تکمیل شده در کشور داریم که آماده راه اندازی هستند ولی به علت مشکل سرمایه در گردش تاکنون فعالیت شان آغاز نشده است، بیان داشت: رونق تولید از اولویت های دولت است و تا پایان امسال باید محضر مقام معظم رهبری گزارش فعال شدن واحدهای تولیدی راکد را ارائه می‌دهیم.


نوبخت، افزود: سه هزار و 200 واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای اولویت هم در کشور شناسایی و برای راه اندازی آنها تا پایان امسال برنامه ریزی شده است.


وی با اشاره به این که 2هزار طرح عمرانی نیمه ‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آن بالغ بر 500هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در راستای تحقق وجه مردمی ‌کردن اقتصاد باید بسیاری از این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار نمود.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی با بیان این که نقشه راه توسعه 5 ساله استان های کشور باید تدوین شود، تصریح کرد: در این برنامه، چالش ها و ظرفیت های توسعه ای باید به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.


نوبخت با اشاره به این که برنامه توسعه استان‌های شمالی کشور در قالب مشارکت و هم افزایی این استان ها و کارگروه های کاری، اجرایی خواهد شد، اظهار داشت:‌ برای توسعه شمال ایران نیازمند همت، همدلی و تشریک مساعی هستیم.


 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس: ایران داده‌ها درباره‌ی میزان تولید و فروش نفت را عمداً دستکاری می‌کند! / تحریم‌ نفت ایران موثر بوده است



آژانس بین‌المللی انرژی , نفت ایران

 

در گزارش ماهانه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی ادعا شده است: ۴۲ میلیون بشکه نفت ایران به فروش نرفته و تحریم‌نفت موثر بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش می‌دهد که در آستانه‌ی آغاز تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، نزدیک به ۴۲ میلیون بشکه نفت ایران به فروش نرفته و در تانکرهای نفتی باقی مانده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی متخصصان نفتی غیرایرانی در صنعت نفت ایران گزارش می‌دهد که علی‌رغم کاهش تقاضا برای نفت ایران، مقامات ایرانی از کاهش میزان استخراج روزانه امتناع می‌کنند و تانکرهای نفتی ایران به مرز اشباع رسیده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه ژوئن خود ادعا می کند: علی‌رغم قوانین بین‌المللی، مقامات ایران به شکل "مداوم" دستگاه‌های آمارگیری را خاموش کرده و داده‌ها درباره‌ی میزان تولید و فروش را "به عمد" دستکاری می‌کند!.../انتخاب