اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبخت: رویکرد برنامه ششم، ایجاد توزان منطقه‌ای



اخبار,اخبار سیاسی,هدفمند کردن یارانه ها


اخبار سیاسی - نوبخت: رویکرد برنامه ششم، ایجاد توزان منطقه‌ای

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد: رویکرد اصلی بر نامه ششم توسعه ، کاهش نابرابری استان ها و ایجاد توزان منطقه ای است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت در حاشیه نشست با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: گزارش مطالعات آمایش سرزمین ارائه شد که نشان می دهد وضع استان ها در بخش های مختلف با شاخص های توسعه چه گونه است.

وی گفت: وضع موجود را برای نمایندگان کمیسیون با عدد و رقم و شاخص تبیین کردیم و مصمم هستیم برای برنامه ششم برای کاهش نابرابری هایی که در استان های مختلف وجود دارد متمرکز شویم تا در برنامه پنجساله توازن وتعادل منطقه ای را در حد مطلوب جایگزین این نابرابری ها کنیم.

نوبخت افزود: بهترین رویکرد برنامه ششم توسعه می تواند ایجاد توازن میان مناطق باشد. برای مهار نرخ تورم به عرضه کالا بیشتر از دو برابر تقاضای موجود نیاز داریم و باید تولید را تقویت کنیم که تابع نیروی انسانی و مواد اولیه است و ساماندهی اشتغال را در پی دارد.

نوبخت اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 400 میلیارد تومان از منابعی که در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها بدست می آوریم ، برای تولید است تا سرمایه گذاری های لازم را انجام دهیم و هم فرصت شغلی در مراحل تولید ایجاد کند و فرآیند نهایی تولید به افزایش تولید محصول بینجامد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: امسال که دوره رونق اقتصادی پس از دو سال رکود خواهد بود شاهد افزایش اشتغال، کاهش نرخ تورم و افزایش سرمایه گذاری خواهیم بود.
اخبار سیاسی - واحد مرکزی خبر
 


ویدیو مرتبط :
نوبخت: رویکرد بانک مرکزی درباره ارزشناور، مدیریتی است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات پیشنهادهای مجلس به نوبخت در مورد برنامه ششم



 

اخبار,اخبار اقتصادی , نوبخت

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح تعدادی از پیشنهادهای این کمیسیون به رئیس سازمان مدیریت و برنامه کشور برای تدوین برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها باید بازنگری جدی صورت گیرد.

علی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به اینکه آیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گزارشی از وضعیت تدوین برنامه ششم توسعه به مجلس داده است یا خیر، اظهار داشت: تا کنون خبری از برنامه ششم و وضعیت تدوین آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دست ما نرسیده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون بودجه به‌طور منظم با نوبخت «رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» جلساتی را درباره عملکرد بودجه دارد،‌ گفت: اما تا کنون در ارتباط با برنامه ششم گزارشی از سوی نوبخت به مجلس داده نشده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ارسال چندین پیشنهاد از سوی این کمیسیون برای تدوین برنامه ششم توسعه به نوبخت در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: در این نامه تأکید شده که ابتدا باید خطوط کلی احصا شوند تا مشخص شود برنامه ریزی درست بوده یا خیر.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که برنامه به‌صورت جامع تدوین شود یا بخشی، گفت: همچنین در این نامه به ضرورت ارزیابی دقیق برای دلایل ناکامی برنامه‌های قبلی و اولویت بندی بخشهای مختلف تأکید شده است.

احمدی ادامه داد: همچنین به شاخص‌مند کردن برنامه و پرهیز از احکام متعدد تأکید شده است، ضمن آنکه پیشنهاد شده در هدفمندی یارانه‌ها بازنگری جدی در برنامه ششم توسعه صورت گیرد.


  اخبار  اقتصادی  -  تسنیم