اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبخت تورم سال گذشته را اعلام کرد



اخبار,اخباراقتصادی, نرخ تورم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در اولین نشست هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: تورم 12 ماهه سال گذشته 14/8 درصد بوده است.

به گزارش تسنیم وی افزود: رشد اقتصادی 9 ماهه سال 93 نیز توسط بانک مرکزی 3/8 درصد اعلام شده است.

نوبخت با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، گفت: این ابلاغیه از ابتدای سال 93 در جهت انضباط مالی اجرایی شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با اعتبار ویژه 1350 میلیارد تومان از اول مهرماه امسال اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین برای همین طرح در سال 95 سه هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این ارقام مازاد بر آن سقف بودجه جاری و عمرانی وزارت آموزش و پرورش است.

 اخبار ا قتصادی  - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
نرخ تورم سال 93، 15.6 اعلام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالاترین نرخ تورم 7 سال اخیر اعلام شد /دخانیات و سبزیجات رکورددار گرانی



بالاترین نرخ تورم,علی پاکزاد

بالاترین نرخ تورم 7 سال اخیر اعلام شد /دخانیات و سبزیجات رکورددار گرانی

مرکز آمار ایران نرخ تورم را در مردادماه سال جاری معادل 35.1 درصد اعلام کرد.

 براساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران طی مردادماه سال جاری نرخ رشد تورم به 35.1 درصد رسید، در این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه در مقایسه با مردادماه سال 91 را معادل 38.4 درصد اعلام شده است.

مقایسه نرخ های تورم ماهانه اعلام شده از سوی مرکز آمار ایرا طی فروردین سال 86 تا مرداد سال 92 نشان میدهد که طی این دوره هفت ساله بالاترین نرخ تورم مربوط به مردادماه سال جاری است.بر همین اساس متوسط نرخ تورم پنج ماهه سال جاری به رقمی معادل 32.5 درصد بوده است که در مقایسه مدت مشابه در سال 91 نشان از افزایش 26 درصدی سرعت رشد نرخ تورم دارد.

در این گزارش نرخ تورم مربوط به گروه اصلی کالاهای خوراکی و آشامیدنی در 12 ماهه منتهی به مردادماه سال جاری معادل 53.3 درصد بوده است، در مورد کالاهای غیر خوراکی نیز نرخ رشدی معادل 28.3 درصد در دوازه ماهه منتهی به مردادماه سال 1392 محاسبه شده است.

در زیر گروههای کالایی رکورد دار افزایش قیمت گروه دخانیات است که تورم قیمتی معادل 104 درصد را پشت سرگذاشته است، در بازار سبزیجات نیز تورم 76 درصدی اعلام شده و پایین ترین نرخ تورم مربوط به هزینه های آموزشی است که نرخ تورمی معادل 10.3درصد برای آن اعلام شده است.

بالاترین نرخ تورم,علی پاکزاد

 خبر آنلاین