اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبخت اعلام کرد: افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان در بودجه ۹۵



 اخبار اقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی, نوبخت

رئیس سازمان مدیریت گفت: افزایش دستمزد کارکنان دولت و حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان در بودجه سال ۹۵ لحاظ شده است.

به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت با اشاره به اینکه این افزایش حقوقها احکامی است که در بودجه ۹۵ طراحی و با تصویب مجلس اجرا می شود، افزود:‌ در لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ همه تلاش‌ها در جهت رشد اقتصادی در زمینه های فعالیت‌های دانش بنیان و توسعه صادرات، کاهش حجم دولت از جهت نظام اداری، ‌ کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و همه سیاست‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

وی سال ۹۵ را اولین سال اجرای برنامه ششم و بودجه این سال را بودجه ای در شرایط غیرتحریمی دانست و تصریح کرد: تصویب به موقع  این بودجه کمک می کند که اهداف تعیین شده در نخستین سال برنامه ششم توسعه با موفقیت عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به برگزاری جلسه این سازمان و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه برای تعیین راه کارهای موثر در تصویب بهنگام لایحه بودجه سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر لایحه بودجه پیش از سال جدید تصویب نشود، با توجه به تعطیلات پیش رو در هفته های اول سال جدید تا برگزار شدن دوبار جلسات مجلس و تصویب این لایحه زمان زیادی از دست می رود.

نوبخت، بودجه را برنامه مالی یکساله دولت دانست و ادامه داد:‌ در شرایط پساتحریم و وضعیت فعلی کشور، ‌از ابتدای سال برنامه ششم به تصویب رسیدن بودجه پیش از پایان سال ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی بدون استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی امکان پذیر نیست، گفت: با استقبال زیادی که از سوی مقامات بلند پایه اقتصادی و سیاسی کشورها برای مشارکت و فعالیت های اقتصادی درایران وجود دارد، امیدواریم با تصویب بودجه ۹۵ بتوانیم به نحو شایسته برنامه ها را به مرحله اجرا برسانیم.


 اخبار اقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقوق مشاغل حاکمیتی چند درصد افزایش می یابد؟/ نوبخت: ارائه لایحه بودجه ۹۵ قبل از اجرایی شدن برجام به مصلحت نبود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی دولت گفت: مبانی محاسباتی ما در بودجه ۹۵ بر پایه رفع تحریم ها و فروش ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه نفت بود لذا به صلاح نبود لایحه بودجه را قبل از اجرایی شدن برجام ارائه دهیم.

به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که عصر امروز(چهارشنبه) در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به لایحه بودجه ۹۵ گفت: در سه روز گذشته همزمان با رفع تحریم ها توانستیم بودجه ۹۵ و برنامه ششم را تقدیم مجلس کنیم.

وی افزود: مبانی محاسباتی ما در بودجه ۹۵ بر پایه رفع تحریم ها و فروش ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه نفت بود لذا در شرایطی که هنوز تحریم ها رفع نشده بود از نظر مصالح ملی مقتضی نبود که کارهایمان را بر اساس رفع تحریم ها برنامه ریزی کنیم.

نوبخت افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشروط بودن انجام تعهدات طرف مقابل در برجام، مصلحت نبود که بودجه را قبل از اجرایی شدن برجام ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۵ تلاش شده ترکیب منابع و مصارف در راستای اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: ما در ترکیب منابع به سمت درآمدهای مالیاتی رفته ایم و سعی کردیم از وابستگی بودجه به نفت بکاهیم و بودجه به گونه ای تنظیم شده است که سهم نفت در بودجه عمومی حدود ۲۲.۳ درصد است.

سخنگوی دولت افزود: همچنین نسبت هزینه ها به درآمدها به گونه ای تنظیم شده است که توانستیم ۷۵ درصد از هزینه ها را از درآمدها تامین کنیم.

وی با اشاره به میزان اعتبارات عمرانی و جاری در بودجه ۹۵ ادامه داد: سهم اعتبارات عمرانی از ۲۱ درصد به ۲۳ درصد افزایش داشته و رشد بودجه جاری نیز حدود یک دهم درصد، تقلیل یافته است.

نوبخت اصلاح نظام پرداخت ها را یکی از ویژگی های بودجه ۹۵ برشمرد و گفت: حقوق بازنشستگانی که کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنند افزایش خواهد یافت و سازمان مدیریت نیز  این امکان را پیدا کرده که ۳۵ درصد فوق العاده شغل برخی دستگاههای دولتی از جمله وزارت کشور را ۳۵ درصد افزایش دهد که البته در آینده این افزایش ۳۵ درصدی برای همه دستگاههای اداری اجباری می شود.

سخنگوی دولت همچنین در پایان خاطرنشان کرد: یک ردیف متفرقه نیز در بودجه ۹۵ برای جبران خدمات و زحمات و همچنین تقویت معیشت همکاران در استانها به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

اخبار اقتصادی - مهر