اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوبخت:استخدام افراد دارای مجوز بلامانع است


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: از دیدگاه دولت استخدام تمام افرادی که مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم قانونی در جذب آنها مراعات شده ، بلامانع است.

تابناک: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: از دیدگاه دولت استخدام تمام افرادی که مراحل قانونی را طی کرده و مجوزهای لازم قانونی در جذب آنها مراعات شده ، بلامانع است.

محمدباقر نوبخت در نشست مشترک با استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، ​یکی از وظایف اصلی مسؤولان اجرایی کشور را گره گشایی از کار مردم عنوان کرد و افزود: ما وظیفه داریم از کار مردم گره گشایی کنیم و به همه استان ها از جمله استان کرمان بخشنامه کردیم در استخدام ها قانون را رعایت کنند.

وی ادامه داد: قانون سهم هر استان را در زمینه استخدام ها مشخص کرده است و شما نمایندگان با مسؤولان اجرایی استان کرمان اهتمام لازم را داشته باشید که در عین رعایت قانون ، حقی از مردم تضیع نشود.

نمایندگان استان کرمان در این نشست دیدگاه های خود را در زمینه مشکلات استخدامی کارکنان این استان، مشکلات مربوط به مناطقی که به شهرستان تبدیل شده اند و نیز جایگزینی نیروها برای ارتقای خدمت بیشتر به مردم را بیان کردند.

در این جلسه محمود عسکر ی آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و علیرضا صالح معاون مجلس، حقوقی و استان های معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
صدور مجوز استخدام در وزارت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش آلزایمر در افراد دارای کلسترول بالا



 

 

محققان ژاپنی به تازگی دریافتند افراد با کلسترول بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایندپرس، گروهی از محققان ژاپنی به سرپرستی دکتر کنسوکی ساساکی از دانشگاه کیوشو در فوکوئوکا ، این تحقیقات را با بررسی وضعیت دو هزار و پانصد و هشتاد و هفت فرد سالم بین سنین چهل تا هفتاد و نه سال آغاز کردند که هیچ نشانه ای از بیماری آلزایمر در آنها وجود نداشت.

پس از گذشت ده تا پانزده سال، این محققان ژاپنی وضعیت یکصد و چهل و هفت نفر از این افراد را که فوت کرده بودند ، بررسی کردند و دریافتند پنجاه نفر آنها پیش از مرگ به بیماری زوال عقل مبتلا شده بودند.

دکتر ساساکی می گوید در کالبد شکافی و بررسی وضعیت این پنجاه نفر، علائم بیماری آلزایمر از جمله وجود پلاک هایی در مغز آنها مشخص شد.

نتایج این تحقیقات که در نشریه عصب شناسی منتشر شده است ، نشان داد مجموعا هشتاد و شش درصد افراد با کلسترول بالا ، دارای علائم بیماری آلزایمر بودند و درصد ابتلا به این بیماری در افراد با کلسترول بالا نسبت به افراد با کلسترول پایین ، بالاتر بوده است.

دکتر ساساکی می گوید نتایج این تحقیقات نشان می دهد کلسترول بالا می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تشکیل پلاک هایی در مغز افراد سالخورده منجر شود.

محققان می گویند علاوه بر آن کلسترول بالا که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد ، دیابت نیز می تواند یک عامل خطرناک دیگر برای تشکیل پلاک های مغزی و ابتلا به بیماری آلزایمر باشد..... /  تحلیل : عصر ایران