اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نواز شریف به زودی به تهران سفر می‌کند


وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور برای دیدار با سران ارشد جمهوری اسلامی ایران در ماه می یا ژوئن به تهران سفر خواهد کرد.

 خبرگزاری فارس: به نقل از پرس تی وی، «سرتاج عزیز» اعلام کرد «نواز شریف» در ماه می یا ژوئن دیدار رسمی از ایران خواهد داشت و با مقامات تهران گفت‌وگو می‌کند.

سرتاج عزیز که مشاور نواز شریف در امور امنیت ملی و امور خارجی پاکستان نیز هست روز سه شنبه گفت که سفر نخست وزیر با هدف بهبود روابط تهران-اسلام‌آباد صورت خواهد گرفت.

وی همچنین تاکید کرد که توازن روابط میان ایران، عربستان سعودی و پاکستان امری ضروری است.


ویدیو مرتبط :
درخواست نواز شریف از هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی وضعیت مرزبان ربوده شده در سفر نواز شریف به تهران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,وضعیت مرزبان ربوده شده در سفر نواز شریف به تهران

 

اخبار سیاست خارجی - بررسی وضعیت مرزبان ربوده شده در سفر نواز شریف به تهران

متاسفانه آن ارتباط قبلی كه به وسیله آن توانستیم آن چهار سرباز دیگر را آزاد كنیم و از آن استفاده كردیم قطع شده است؛لذا نیروهای ما در تلاش هستند كه بتوانند راهكارهای دیگری برای برقراری ارتباط و مشخص شدن وضعیت قطعی گروه بان جمشید دانایی فر در نظر بگیرند.

محمدرضا محسنی ثانی، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی قربانیان ترور ،ضمن اعلام این كه افرادی كه در ارتباط با وضعیت جمشید دانایی فر مرزبان ربوده شده ایرانی در حال پی گیری هستند هنوز به یك نتیجه قطعی نرسیده اند و این موضوع هنوز در دست بررسی است، گفت: در سفری كه به سیستان و بلوچستان داشتیم ملاقاتی با خانواده گروهبان جمشید دانایی فر انجام شد آنها هم نگرانی خودشان را در این زمینه داشتند.

وی در ادامه افزود: نه هنوز دقیقا می توان گفت وی زنده است و نه می توان خبر شهادت دانایی فر را تایید كرد.

نماینده سبزوار در رابطه با گروه جیش العدل گفت: ما با گروه جیش العدل ارتباط نداریم و اصلا این گروه را به رسمیت نمی شناسیم و از طریق نیروهایی كه با این گروه در ارتباط هستند، در حال پیگیری هستیم كه انشالله بتوانیم به یك سرنخ هایی برسیم.

وی افزود: متاسفانه آن ارتباط قبلی كه به وسیله آن توانستیم آن چهار سرباز دیگر را آزاد كنیم و از آن استفاده كردیم قطع شده است؛لذا نیروهای ما در تلاش هستند كه بتوانند راهكارهای دیگری برای برقراری ارتباط و مشخص شدن وضعیت قطعی گروه بان جمشید دانایی فر در نظر بگیرند.

وی در خصوص همكاری كشور پاكستان در این باره گفت: اسلام آباد متاسفانه در این زمینه همكاری خوبی نداشته و یقینا اگر پاكستان می خواست در این ارتباط با ایران همكاری كند حداقل این بود كه می توانست همكاری بیشتری با ما داشته باشد كه خودمان بتوانیم در آنجا اقدام كنیم.

گفتنی است درجه دار جمشید دانایی فر،از پرسنل هنگ مرزی شهرستان جكیگور سیستان و بلوچستان بود كه گروهك تروریستی جیش العدل وی را در حین خدمت در نوار مرزی در 17 بهمن 92 ربودند. هر چند برخی منابع خبر شهادت وی را تایید كرده اند اما هنوز دلیل متقن، مطمئن و موثقی مبنی بر شهادت وی دریافت نشده است.

محسنی ثانی در پایان در پاسخ به این سوال كه آیا این موضوع در سفر پیش روی نواز شریف به ایران پی گیری خواهد شد یا خیر اظهار داشت: یقینا در سفر نواز شریف در این زمینه مذاكراتی انجام خواهد گرفت و پی گیری های لازم انجام می شود.

لازم به ذكر است نواز شریف نخست وزیر پاكستان در نیمه دوم اردیبهشت به ایران سفر می كند.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران