اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نه به عکس امام بلکه به خود امام توهین شده است!



اخبار,اخبارسیاسی,حمید انصاری


 اخبار سیاسی  -  حمید انصاری: این تذهبون؟
 نه به عکس امام بلکه به خود امام توهین شده است!

  اظهارات آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای و حمله وی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار نحوه گفته‌هایش درباره امام خمینی(ره) و شهید آیت‌‌الله دکتر بهشتی در گفت‌وگو با نشریه «رمز عبور» باعث شد که به ویژه پس از انتشار بیانیه دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی افراد دیگر نیز در این باره موضع‌گیری کنند و واکنش نشان دهند.

در این میان واکنش همراه با تاخیر حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان – در توجیه تاخیر، گذر از ایام تعطیلات پایانی ماه صفر عنوان شده بود – که در کنار انتقاد از برخی سخنان سید محمد خامنه‌ای و البته اذعان به جفا در حق هاشمی رفسنجانی، همچنان در مقام مخالفت و انتقاد از هاشمی برخاسته بود، خود واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. با این همه انتظار می‌رفت برخی رسانه‌هایی که بدون توجه به وجهه نادرست سخنان رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا علیه امام خمینی(ره) و شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، صرفا دشمنی با آیت‌الله هاشمی را مد نظر قرار داده و اقدام به بازنشر وسیع این مصاحبه کردند، در واکنش به این سخنان یک کار جدی انجام دهند.


حمید انصاری، معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مصاحبه‌ای جامع با سایت جماران پاسخ اظهارات سید محمد خامنه‌ای را داده است. البته وی در ابتدای این گفت‌وگو تاکید می‌کند که «مطالبی که در این گفتگو بیان می‌کنم تحلیل و نقد شخصی بنده است و ارتباطی به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام ندارد».


وی در این مصاحبه با بیان این که انتظار از منسوبین پاس داشتن حرمت این انتساب است، افزود: سخنان ایشان مسبوق به سابقه و انگیزه خاص است اما متعجبم چرا این مطالب اهانت‌آمیز نسبت به امام و یاران صدیق امام و انقلاب در چندین سایت ارزشی به صورت برجسته و بدون نقد بازنشر داده شد؟ ظاهرا مخالفت با آقای هاشمی و ناسزاگویی به ایشان از چنان اهمیت و مصونیتی برخوردار شده است که در پرتو آن، گوینده و انتشاردهنده مجاز به هر سخنی هست، ولو آن که زیر سوال بردن امام، توهین به امام و وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب باشد.


انصاری تصریح می‌کند: واقعیت این است که در اظهارات ایشان نه به عکس امام بلکه به خود امام توهین شده است و شخصیت، مدیریت و صلاحیت امام با تعابیری بد زیر سوال رفته است.


معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در ادامه با بیان این که مطالب و توهین‌های سید محمد خامنه‌ای باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود ضمن تشریح روند تاریخی ماجرای مک فارلین و مقایسه اصل رویداد با اظهارات سید محمد خامنه‌ای، این گفته‌ها را رد کرد و گفت: متأسفانه باید گفت نسبت ناروایی که جناب آقای سید محمد خامنه‌ای به امام و اطرافیان ایشان بر اساس یک مطلب خلاف واقع داده است حتی فراتر از مطلبی است که در خاطرات آقای منتظری نوشته‌اند. ولی واقعیت امر با آنچه این دو بزرگوار ادعا کرده‌اند صد و هشتاد درجه متفاوت است. از جویندگان حقیقت خواهش می‌کنم سند قاطع و نکته مهمی که در ادامه بازگو می‌شود را به دقت توجه کنند.

 

این نکته شاه کلید اثبات خلاف بودن اساس تحلیلی است که تهمت یادشده و دیگر نسبت‌های ناروایی که در خاطرات و اظهارات جناب ایشان آمده است که گفته‌اند برکناری آقای منتظری از سوی امام نتیجه توطئه‌ای است برای جانشینی امام که همزمان با دستگیری سید مهدی هاشمی در نیمه دوم سال 65 به وسیله چند نفر از اصحاب نزدیک امام آغاز گردید. و هر دو نیز در این تحلیل خلاف واقع، امام خمینی را در این ماجرا در حد وسیله‌ای که تحت تأثیر فریب گزارشات دروغ اطرافیان و از روی عصبانیت تصمیم گرفته است معرفی کرده‌اند. از روح امام راحل و فرزند مظلوم و یاران امام به خاطر بازگو کردن این افترا و نسبت ناروایی که نقل کردم پوزش می‌طلبم.


وی در توضیح این سند نیز گفت: این سند خیلی مهم است. تاریخ برقراری اولین تماس با دلالان اسلحه و تیم آمریکایی (سرهنگ اولیورنورث) 29 مرداد 1364 بود و سفر مخفیانه مک فارلین در خرداد سال 65 صورت گرفت و چون سفر پنهانی وی در مسیر اقدامات ایران برای تأمین موشک‌ها و قطعات مهم نظامی در دوران جنگ اتفاق افتاد، طبعا خبر آن غیر قابل پخش بود. و تاریخ دستگیری سید مهدی هاشمی قبل از انتشار خبر این سفر (20مهر65) بوده است؛ اما تاریخ سند مورد نظر که بطلان تحلیل و تهمت‌های مترتب بر آن را به روشنی اثبات می‌کند 22 تیر سال 1362 یعنی سه سال قبل از سفر مک فارلین و قبل از دستگیری سید مهدی هاشمی است.


وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح می‌کند: سابقه انگیزه جناب ایشان از ارائه این تحلیل وارونه از ماجرای سفر مک فارلین و پیامدهای آن که همراه با عباراتی وهن‌آمیز نسبت به حضرت امام بود، کاملا مشخص است. ایشان با بیان این مطالب در صدد است تا تصمیم نابجایی را که در سال 65 در اقلیتی 8نفره در دوره دوم مجلس - در زمانی که چهره‌هایی برجسته از یاران امام از هر دو جناح در مجلس حضور داشتند - را مرتکب شدند توجیه کند.


انصاری تصریح کرد: جناب ایشان به جای آن که از حضرت امام متشکر باشد که در آن روز با عتاب تند و هشدار خویش باعث شدند تا سابقه بحرانی ناخواسته در زمان جنگ به سود آمریکا و اسراییل و صدام و به زیان ملت بزرگوار ایران در کارنامه استیضاح کنندگان وزیر خارجه پدید نیاید. اما ایشان اکنون به جای قدردانی در فرازی دیگر از گفتگویش در همین رابطه با به کار بردن تعابیری موهن نسبت به امام و یادگار امام و مسئولین وقت سخن می‌گوید.


 اخبار  سیاسی  - ابتکار


ویدیو مرتبط :
ضرب و شتم ناجوانمردانه شخصی که مانع توهین به عکس امام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهین یک فیلم ایرانی به امام (ره) +عکس


در یکی از صحنه‌های فیلم «یک خانواده محترم» پوستری دیده می‌شود که می‌تواند گوشه‌ کوچکی از توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به جریان انقلاب و حضرت امام(ره) را نمایش دهد.

 رجانیوز: در یکی از صحنه‌های فیلم یک خانواده محترم» پوستری دیده می‌شود که می‌تواند گوشه‌ کوچکی از توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به جریان انقلاب و حضرت امام(ره) را نمایش دهد.
 
در هفته‌های گذشته در مورد فیلم «یک خانواده محترم» بحث‌های زیادی صورت گرفته و جنجال زیادی در رسانه‌های گروهی پیرامون توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به ایران اسلامی ایجاد شده، اما به علت عدم نمایش فیلم برای مردم و حتی عدم تماشای آن توسط بسیاری از سینماگران و اهالی رسانه، بسیاری از بحث‌ها پیرامون آن با مشکل مواجه می‌شود و ناقص می‌ماند.

تصاویر زیر، عکس‌هایی منتشرنشده از یکی از صحنه‌های فیلم است که در آن پوستری به کار رفته که می‌تواند گوشه‌ کوچکی از توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به جریان انقلاب و حضرت امام (ره) را برای مخاطبینی که فیلم را تماشا نکرده‌اند، بگشاید.

آتشی که از آرم «الله» جمهوری اسلامی و تمثال حضرت امام(ره) زبانه می‌کشد نشانه‌ چیست؟ آیا این توهین و نمایش آن در جشنواره کن برای چشم‌های نظاره‌گر خارجی، برخوردی فراتر از چند موضع‌گیری عادی را نمی‌طلبد؟