اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نهدید بی سابقه آمریکا از سوی کره شمالی


کره شمالی تهدید کرد در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز کره جنوبی و ایالات متحده پاسخ بی‌رحمانه‌ای از خود نشان خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم: کره شمالی تهدید کرد در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز کره جنوبی و ایالات متحده پاسخ بی‌رحمانه‌ای از خود نشان خواهد داد.

کره شمالی امروز شنبه هشدار داد که اقدامات تحریک آمیز اخیر کره جنوبی و ایالات متحده در قبال تمرینات نظامی و موشکی بود اخیر کره‌شمالی پاسخی بی‌رحمانه خواهد داد.

بر این اساس، "رودونگ سیمون" ارگان مطبوعاتی مرکزی حزب حاکم کارگران کره (شمالی) با انتشار مقاله‌ای عنوان کرد که این تمرینات نظامی جزئی از آماده‌سازی مشروع برای دفاع از خود در مقابل تهاجمات خارجی است.

پیون‌یانگ هفته گذشته در آب های مرزی مورد مناقشه دو طرف یک رزمایش موشکی برگزاری کرد، اقدامی که با واکنش شدید سئول و واشنگتن مواجه شد.

با این حال برخی اخبار حاکی از این است که کره شمالی در آستانه دو اقدام نظامی عمده است، براین اساس، تصاویر ماهواره‌ای نشانگر این است که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام آزمایش یک بمب هسته‌ای دیگر است،‌ از طرف دیگر رصد تحرکات نظامی این کشور دال بر این است که پیونگ‌یانگ در حال دستیابی به توانایی ساخت موشک‌های قاره پیما است.


ویدیو مرتبط :
رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در پاسخ به کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست بی سابقه کره شمالی از آمریکا


کره‌شمالی درخصوص طرح به تعلیق درآمدن آزمایش‌های اتمی‌اش ضمن پیشنهاد برگزاری مذاکرات مستقیم با آمریکا گفت، این مذاکرات می‌تواند راه را برای تغییرات در شبه‌جزیره کره هموار سازد.

خبرگزاری ایسنا: کره‌شمالی درخصوص طرح به تعلیق درآمدن آزمایش‌های اتمی‌اش ضمن پیشنهاد برگزاری مذاکرات مستقیم با آمریکا گفت، این مذاکرات می‌تواند راه را برای تغییرات در شبه‌جزیره کره هموار سازد.

وزارت امور خارجه آمریکا پیشنهاد پیونگ‌یانگ برای به تعلیق درآمدن آزمایش‌های اتمی در ازای متوقف کردن موقتی مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی را رد کرده اما گفت، آماده مذاکره با کره‌شمالی است.

آن میونگ هان، معاون سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: پیشنهاد ما همچنان پا برجاست. دولت کره‌شمالی آماده است تا هدف پشت این پیشنهادش را مستقیماً برای آمریکا توضیح دهد. اگر آمریکا خواستار توضیحات بیشتر درباره این پیشنهاد است، ما آماده هستیم تا مستقیماً به آنها توضیح دهیم.

وی افزود: این مذاکرات می‌تواند منجر به همکاری و مشارکت‌های وسیع‌تر شود.، اگر این پیشنهاد در سال‌جاری میلادی عملی شود، ممکن است اتفاق‌های بسیاری رخ دهد.

آمریکا که نزدیک به 30 هزار نیرو به صورت دائمی در کره‌جنوبی مستقر کرده، هر ساله مانورهای نظامی مشترکی را با سئول انجام می‌دهد.

سئول و واشنگتن تاکید دارند که این مانورها در ذات خود دفاعی هستند اما کره‌شمالی بارها این مانورها را به عنوان تمرین‌های تحریک‌آمیز برای جنگ محکوم کرده است.

آن میونگ هان گفت: آمریکا با عدم قبول پیشنهاد ما بار دیگر نشان داده که آنها به افزایش ظرفیت‌های نظامی خود در کره‌جنوبی ادامه خواهند داد. این مساله کاملا غیرقابل قبول و توجیه‌ناپذیر است.

وی از آمریکا خواست تا سیاست خصمانه خود را رها کرده و گزینه شفافی را در راستای رویکردی جدید اتخاذ کند.

این نماینده کره‌شمالی تاکید کرد، این پیشنهاد پیونگ‌یانگ به آمریکا یک پیشنهاد بسیار موثر و مهم است که می‌تواند فضای مناسبی را برای مذاکره و همکاری در شبه‌جزیره کره ایجاد کند.

در همین حال این نماینده کره‌شمالی بار دیگر تاکید کرد که کشورش در هک کردن شبکه سونی پیکچرز دخالتی نداشته و دولت آمریکا باید ادعاهای خود را ثابت کند.