اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نهاوندیان عنوان کرد:حمایت روحانی از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی



رئیس‌جمهور ,محمد نهاوندیان

نهاوندیان عنوان کرد:حمایت روحانی از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور حمایت کامل خود را از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و خواستار اهتمام جدی این شورا در اجرایی کردن قوانین به ویژه قانون بهبود فضای کسب و کار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزاری این نشست در نخستین ماه آغاز کار دولت جدید را بسیار خجسته توصیف و آن را امیدبخش برای آغاز حرکتی جدی و مستمر دولت برای ایجاد ارتباط دوسویه با بخش خصوصی ارزیابی کرد.

رییس اطاق بازرگانی ایران افزود: این اقدام دولت نه به عنوان اقدامی مقطعی بلکه به عنوان حرکتی نهادساز در مهندسی اقتصاد کشور است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: همراهی بخش خصوصی با دولت به صورت قانونی نهادینه و امروز دولت می‌تواند در مقابله با چالش‌ها و مشکلات، فعالان اقتصادی را به عنوان یاوران جدی خود در عرصه قلمداد کرده و به آنها اتکاء کند.

رییس اطاق بازرگانی ایران با بیان این جمله که، شاید در طول تاریخ تأسیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان نهادی قانونی، هرگز این میزان از حضور نمایندگان دولت را شاهد نبوده، گفت: تاریخ شورا دو فصل متمایز در سال نخست تأسیس دارد و در ابتدا حضور بهتری مشاهده می‌شد.

نهاوندیان افزود: برخی وزرای دولت دهم در شورا شرکت می‌کردند و وزیر اقتصاد نیز به عنوان رییس شورا در این جلسه حضوری منظم داشت، اما از سال دوم به بعد و همزمان با طرح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس وزرا از حضور در این جلسات منع شدند.

رییس دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: با این وجود جلسات را به دلیل ضرورت، اهمیت و مفید بودن آن برگزار می‌کردیم تا اینکه در ماه آخر معاونان وزرا نیز حضوری بسیار کمرنگ داشته و به ناچار جلسات متوقف شد.

نهاوندیان با اشاره به حضور نمایندگان دولت، قوه مقننه و قضائیه در کنار نمایندگان بخش خصوصی در افتتاحیه مرحله جدید جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این حضور را موید اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای تعامل دو سویه دولت و بخش خصوصی دانست.

رییس دفتر رییس‌جمهور اظهار داشت: رییس جمهور نیز حمایت کامل خود را از راه‌اندازی مجدد جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام و خواستار اهتمام جدی این شورا در اجرایی کردن قوانین به ویژه قانون بهبود فضای کسب و کار شد.

در این جلسه، اعضای حاضر، به بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای همکاری دو جانبه دولت و بخش خصوصی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو به ویژه در بخش اقتصاد و برون رفت از این شرایط فعلی پرداختند.

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، علاوه بر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رییس اطاق بازرگانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، جمعی از وزرا، نمایندگان قوه مقننه و قضائیه و نمایندگان بخش خصوصی کشور حضور داشتند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی موافق حضور قالیباف در جلسات دولت است/ محورهای جلسه شورای شهر با رئیس جمهور



رئیس جمهور ,زمان جلسه اعضای شورای شهر با رئیس جمهور, روحانی

روحانی موافق حضور قالیباف در جلسات دولت است/ محورهای جلسه شورای شهر با رئیس جمهور

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظر رئیس جمهور برای حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت مثبت است، گفت: نزدیکی و تبادل نظر مدیریت شهری با دولت قطعا در حل مسائل کلان شهر تهران بسیار موثر خواهد بود.

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه هنوز زمان جلسه مشترک اعضای شورای شهر با رئیس جمهور مشخص نیست گفت: زمان این دیدار بستگی به تصمیم رئیس شورای شهر دارد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه با رئیس جمهور پیگیر حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت خواهید بود؟ گفت: این موضوع بستگی به نظر دولت دراد و تاجایی که من اطلاع دارم نظر آقای روحانی برای حضور قالیباف در جلسات هیئت دولت مثبت است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: نزدیکی و تبادل نظر مدیریت شهری با دولت قطعا در حل مسائل کلان شهر تهران بسیار موثر خواهد بود و امید داریم که در سایه همدلی مشکلات شهر تهران حل شود.

تقی پور همچنین در پاسخ به این سوال که مهمترین مسائلی که قرار است در دیدار با رئیس جمهور از سوی اعضای شورای شهر مطرح شود چیست؟ گفت: به نظر من بحث حمایت دولت از توسعه زیر ساخت های شهری در شهر تهران یکی از نکات مهم است، چون ما وارث تهرانی هستیم که از گذشته با نواقص و خلاء های زیادی به خصوص در بخش زیر ساخت ها همراه بوده است.

وی افزود: کمک های دولت در بحث هایی مثل مترو که قانون آن به تصویب مجلس هم رسیده است و مسائل فرابخشی که فقط به مدیریت شهری برنمی گردد مثل، حفظ محیط زیست و مبارزه با آلاینده های زیست محیطی از دیگر محورهای این دیدار خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: امیدواریم با کمک دولت گام های موثری بیش ار آن چیزی که برداشته شده است برداریم./مهر