اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نهاوندیان: رویکرد دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای همسایه است



روابط تهران با مسکو ,دیدار نهاوندیان با رییس شرکت گازپروم روسیه

نهاوندیان: رویکرد دولت تدبیر و امید توسعه روابط با کشورهای همسایه است

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت روابط تهران - مسکو تاکید کرد: همکاری‌ها و مناسبات ایران و روسیه نه تنها به توسعه اقتصادی بلکه به صلح و امنیت در منطقه و جهان نیز کمک خواهد کرد.

محمد نهاوندیان شامگاه یکشنبه در دیدار رییس شرکت گازپروم روسیه، با اشاره به دیدار تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در بیشکک پایتخت قرقیزستان، رویکرد دولت تدبیر و امید را توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط با کشورهای همسایه و دوست دانست.

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری اثرگذار در منطقه و جهان عنوان کرد و گفت: امکاتات و ظرفیت‌های خوبی میان دو کشور برای ارتقاء روابط وجود دارد که باید از ان در جهت منافع مشترک دو ملت استفاده شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران عزم جدی دارد که مناسبات بین دو کشور را در تمام عرصه‌ها توسعه دهد.

همچنین، رییس شرکت گازپروم روسیه در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن ملاقات و مذاکرات خود با مقامات بلندپایه کشورمان، روابط دو کشور روسیه و ایران را خوب توصیف کرد.

وی پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف را چشمگیر دانست و در ادامه آمادگی روسیه برای تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر روابط دوجانبه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
بررسی راهکارهای توسعه تجارت با کشورهای همسایه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی 16 استاندار دولت تدبیر و امید در 70 روز/ رویکرد توسعه‌ای و اقتصادی در انتخاب استانداران



استاندار دولت تدبیر و امید,استانداران جدید

معرفی 16 استاندار دولت تدبیر و امید در 70 روز/ رویکرد توسعه‌ای و اقتصادی در انتخاب استانداران

دولت یازدهم پس گذشت حدود 70 روز از عمر خود تاکنون 16 استاندار و نماینده عالی دولت در برخی استان‌های کشور را با توجه به سوابق و همچنین رویکرد جدید انتخاب کرده است.

دولت تدبیر و امید با تبعیت از سخنان رئیس دولت با نگاه توسعه محوری و رشد اقتصادی استانداران را برگزیده است به طوری که تمام افراد معرفی شده دارای سوابق اقتصادی هستند و این نشان دهنده تاکید و الویت قرار دادن دولت بر رشد اقتصادی در استان‌ها است.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران
"ربیع فلاح جلودار" متولد 1334 در شهرستان بابل، حائز درجه دکتری در آموزش و ترویج کشاورزی و عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی است.

فلاح جلودار در سال‌های اخیر مسئولیت‌های متعددی از جمله معاون اجرایی و رئیس گروه کشاورزی سازمان کشاورزی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، مشاور کشاورزی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مسئول کمیته کشاورزی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اقتصادی ایران فنلاند، معاون وزیر در امور دام و کشاورزی وزارت جهاد سازندگی و معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور را در کارنامه خود ثبت کرده است.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران
"سیدحسین هاشمی" سابقه چهار دوره نمایندگی مردم شهرستان میانه از استان آذربایجان شرقی و ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را در سه دوره متوالی از دوره پنجم تا هشتم در کارنامه خود ثبت کرده است.

سرپرستی معاونت اداری و مالی و امور مجلس وزارت صنایع، معاونت هماهنگی و امور استان‌ها و مجلس وزارت معادن و فلزات و عضویت در شورای ‌عالی استاندارد ایران از دیگر سوابق هاشمی به شمار می‌رود.

علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان‌شمالی
"علی‌اکبر پرویزی" پیش از این به‌عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی نخستین استاندار خراسان‌شمالی در دوره استانداری محسن نریمان در خراسان شمالی فعالیت داشته است.
وی تاکنون فرماندار و شهردار اسفراین بوده و بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی است.

جمشید انصاری استاندار زنجان
"جمشید انصاری" در مجلس هشتم نمایندگی مردم زنجان را در مجلس شورای اسلامی به‌عهده داشته است، انصاری پیش از این، استانداری آذربایجان غربی را در سوابق کاری خود ثبت کرده است.

سیدطاهر طاهری استاندار البرز
"سیدطاهر طاهری" پیش از این نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیریت‌های صنعتی و مدیریت در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را در سوابق کاری خود تجربه کرده است.

طاهری متولد 1330 در سمنان است و پیش از این مدیرعامل پیشین شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی است.

وی پیش از این نماینده دوره‌های پنجم و ششم مردم شهرستان سمنان و عضو کمیسیون صنایع و معادن و رئیس کمیته صادرات و معاونت حقوقی امور مجلس و استان‌ها در وزارت صنعت معدن و تجارت، مشاور هیئت عامل ایدرو، معاونت سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عضو هیئت مدیره شرکت بازرسی و مهندسی کالا .I.E.I بوده است.

سیدطاهر طاهری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت صنعتی از مدرسه عالی مدیریت گیلان ــ لاهیجان در سال 1352 و کارشناس ارشد مدیریت صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 1374 است.

** در انتخاب استانداران دقت را فدای سرع نمی‌کنیم
"عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در حاشیه جلسه روز (چهارشنبه) 17 مهرماه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات برخی افراد درخصوص کُند بودن انتخاب استانداران گفت: استانداران انتخاب خواهند شد، طبق روال انجام می‌شود و اگر سرعت کار پایین است، به جایش دقت بالاست.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان
"رسول زرگرپور" پیش از این مسئولیت‌های متعدد اجرایی از جمله معاونت وزارت کشور و معاونت وزارت نیرو را در سوابق کاری خود تجربه کرده است.

زرگرپور در 16 مهر 84 از سوی وزیر نیروی وقت به عنوان معاون وزیر نیرو در امور آب انتخاب شده بود.

رسول زرگرپور، 59ساله و دارای فوق‌لیسانس راه و ساختمان از دانشگاه شیراز بوده و دارای دکترای رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

هوشنگ بازوندی استاندار لرستان
"هوشنگ بازوندی" سابقه بیش از 16 سال کار در معاونت عمرانی استان‌های کرمان، همدان، لرستان و مرکزی در دولت‌های اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه کاری خود دارد و دارای مدرک مهندسی عمران است.

سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
"سیدموسی خادمی" در گذشته معاون  برنامه‌ریزی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و و معاون استاندار بوشهر و مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویر‌احمد بوده است.

محمد وکیلی استاندار سمنان
"محمد وکیلی" متولد تهران و دانش‏‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه‏‌ریزی از دانشگاه شیراز است.

وکیلی پیش از این فرماندار تهران، شیراز، اراک، خرم‌آباد، بروجرد و ملایر و شهردار سه شهر مشهد، شیراز و قم بوده است.

معاونت وزارت کار، عضو ستاد مشترک اقتصادی خراسان و لبنان و مسئول امور اقتصادی و هماهنگی استانداری خراسان بزرگ از دیگر سوابق استاندار جدید سمنان است.

حسین صادق‌لو استاندار گلستان
"حسین صادق‌لو" از نمایندگان ادوار مجلس از حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان بوده و علاوه بر تدریس در دانشگاه، معاونت وزارت آموزش و پرورش را نیز در کارنامه خود دارد.

نام صادق‌لو که از فعالان ستاد دکتر روحانی در استان بوده برای تصدی دوباره معاونت وزارت آموزش و پرورش نیز مطرح بوده است.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام
"محمدرضا مروارید" متولد 1336 از ایلام است، وی دارای مدرک کارشناسی کشاورزی از دانشگاه همدان بوده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت دولتی از دانشگاه مرکز مدیریت دولتی تهران اخذ کرده است.

محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی
"محمدحسین مقیمی" مسئولیت نمایندگی مردم خمین در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و استانداری استان‌های خوزستان و کرمانشاه را در سوابق کاری خود دارد.

وی در سمت‌های معاونت عمرانی وزارت کشور‌، ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشو‌ر، سرپرست شهرداری تهران‌، مشاور وزیر کشور و معاون وزیر معادن و فلزات‌، قائم‌مقام معاون اجرایی ریاست جمهوری و ریاست ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده کشور مشغول به فعالیت بوده است.

سیدمحمد احمدی استاندار فارس
"سیدمحمد احمدی" متولد 1335 در "فال" از توابع بخش گله‌دار شهرستان مهر بوده و دکترای رشته حقوق بین الملل را در کارنامه خود دارد، وی معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در دوران اصلاحات و فرماندار اسبق لارستان بوده است.

در سوابق استاندار جدید فارس، فرمانداری مرودشت، شیراز و آباده نیز وجود دارد.

عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان
"عبدالحسین مقتدایی" از چهره‌های اصلاح‌طلب و در دولت‌های هفتم و هشتم استاندار استان‌های خوزستان و هرمزگان بوده است.

وی همچنین در دوره‌های سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم آبادان را به‌عهده داشته است.

مقتدایی مسئولیت‌هایی چون جانشینی ریاست پالایشگاه آبادان، ریاست بندر صادراتی نفت ماهشهر، مشاور مدیرعامل شرکت کالای نفت تهران، مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، قائم‌مقامی شورای پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران‌، عضویت انجمن علوم ایمنی ایران و نمایندگی علوم ایمنی ایران در استان خوزستان، مؤسس و عضویت انجمن تخصصی نفت و گاز خاورمیانه‌، عضویت هیئت علمی مدعو دانشگاه بین الملل اروند‌، ریاست هیئت تدوین استراتژی شرکت ملی حفاری ایران و عضویت کمیسیون علمی تخصصی اداره‌کل بازرسی استان خوزستان را نیز به‌عهده داشته است.

وجیه‌الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی
"وجیه‌الله خدمتگزار" معاونت استانداری تهران، معاونت در بخش‌های مختلف سازمان بهزیستی کشور، فرمانداری کرج و قوچان، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌رضوی، معاونت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و چندین مسئولیت قضایی را در کارنامه خود دارد.

محمد علی نجفی استاندار گیلان
اعضای دولت در جلسه روز یکشنبه(21 مهرماه) ضمن بررسی و تصمیم‌گیری درباره تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی با انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان استاندار گیلان موافقت کردند.

نجفی دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک بوده و پیش از این در سمت های گوناگونی از جمله «مشاور عالی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «معاونت طرح و برنامه و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش» فعالیت داشته است.

** انتصاب تمام استانداران جدید ظرف دو ماه انجام خواهد شد
وزیر کشور در حاشیه تودیع و معارفه استانداران اسبق و جدید استانداری اراک در جمع خبرنگاران اظهارداشت : تاکنون ۱۵ استاندار منصوب شده‌اند.

رحمانی فضلی، تعامل و همکاری گسترده برای ارتقا و توسعه همه جانبه استانها، ایجاد اشتغال،رشد زیرساختهای حمل و نقل و شاخصه‌های اقتصادی و همکاری گسترده با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را از مهمترین اولویت‌های استانداران در دولت یازدهم عنوان کرد.

وزیر کشور به مردم توصیه کرد تا با همکاری کامل با استانداران، شرایط رشد و ارتقای همه‌جانبه استان خود را فراهم کنند.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: فلسفه انتخاب استاندارانی که معرفی می‌شوند خدمت به مردم بوده و باید تمام فعالیتشان در جهت ایجاد کار، اشتغال، تولید و تقویت نشاط اجتماعی باشد.

وی افزود:مردم باید در کارها با استانداران مشارکت داشته و یاری‌گر آنها باشند تا بتوان با مشارکت عمومی و خرد جمعی مشکلات پیش رو را رفع کرد.

وزیر کشور با اشاره به نقش تعامل نمایندگان با استانداران گفت: نمایندگان باید نقش تعاملی و کارکردی خود را داشته باشند تا امور مربوط به استان‌ها را در سطح ملی تقویت کنند./ باشگاه خبرنگاران