اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمی‌خواهیم درویترین سازمان ملل اسیر...



 

 

نمی‌خواهیم درویترین سازمان ملل اسیر...

 

متكی در نشست خبری:/ 1/

نمی‌خواهیم در ویترین سازمان ملل اسیر یك قدرت بی‌فكر باشیم


رچیل می‌گوید آمریكایی‌ها تمام راه‌حل‌های غلط را تجربه می‌كنند تا به یك رویكرد دست پیدا كنند به گمان ما در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران نیز این‌چنین بوده است.

وزیر امورخارجه تاكید كرد: ملت ما خواهان آن نیست كه در ویترین تصمیم‌سازی سازمان ملل اسیر یك قدرت بی‌فكر باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر متكی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تعامل دو سویه‌ای كه رسانه و دستگاه دیپلماسی كشور با یكدیگر دارند،گفت: همكاری، هم‌افزایی با چاشنی هم‌فكری و هم‌دلی شعار دستگاه دیپلماسی كشور برای كار با رسانه‌ها است.
وی افزود: ما معتقدیم كه اطلاع‌رسانی در جهان امروز از زاویه تنگ كمی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و چهار خواهر و یا برادری كه در گذشته اطلاع‌رسانی جهانی را برعهده داشتند دیگر نمی‌توانند به شكل گذشته جریان‌سازی كنند چراكه مردم امروزه منابع اطلاع‌رسانی را خود انتخاب می‌كنند.
وی افزود: مونولوگ حاكم بر عرصه رسانه‌ای ناگزیر به دیالوگ تبدیل شده است و پیشرفت بشر در عرصه ارتباطات و اطلاعات زمینه‌ساز این موضوع بوده است.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش كه موضع مسوولین كشورمان در پاسخ به درخواست بان‌كی‌مون دبیركل سازمان ملل برای ادامه مذاكرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 چیست و ایران تا چه اندازه این گفته دبیركل سازمان ملل را كه تحریم‌ها باب مذاكرات هسته‌ای را مسدود نكرده است می‌پذیرد،گفت: برخی اظهار كردند تحریم‌ها راه‌حل دیپلماتیك را محدود نمی‌كند و برخی نیز فراتر از آن گفتند كه قطعنامه برای آن است كه ما راه‌حل دیپلماتیك را دنبال كنیم و فردای روز قطعنامه نیز درخواست مذاكره كردند.
وی افزود: مواضع ما نسبت به مذاكرات روشن است و آن را در زمان مورد نظر اعلام خواهیم كرد.
وی افزود: چرچیل می‌گوید آمریكایی‌ها تمام راه‌حل‌های غلط را تجربه می‌كنند تا به یك رویكرد دست پیدا كنند به گمان ما در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران نیز این‌چنین بوده است.
وزیر امور خارجه با اشاره به جوسازی‌هایی كه برخی از رسانه‌های خارجی از موضوع اعدام عبدالمالك ریگی شرور منطقه شرق كشور داشته‌اند اظهار داشت: اینها كه مدعی كشته شدن یك افغانی به دلیل جنایات عدیده هستند نمی‌گویند چرا صدها هزار افغانی را بی‌دلیل كشته‌اند.
وی افزود: ما مذاكره را همواره در دستور كار خود داشته‌ایم، اما شما چرا با عجله به سوی صدور قطعنامه رفتید؛ البته خودشان پاسخ این سوال را داده‌اند و گفته‌اند كه به دلیل نزدیكی با روزهای اغتشاشات گذشته سریعا اقدام به تصویب قطعنامه دیگری علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل كرده‌اند.
متكی با بیان اینكه كشورهای غربی به دنبال حفظ وجهه خود بوده‌اند، افزود: شما برخی را كه هنوز در پشت میز مذاكره با ایران حضور داشتند و به تازگی بیانیه تهران را امضا كرده بودند را دعوت به قطعنامه كردید. ما مرتب نان خودمان را می‌خوریم و شما را نصیحت می‌كنیم اما شما گوش نمی‌دهید.
وی تاكید كرد: به گمان ما سازمان ملل رسالت مهمی دارد و باید با تكیه بر جایگاه خود این رسالت را حفظ كند. دبیركل ركن مهمی در سازمان ملل است و در ملاقاتی كه بنده با بان‌كی‌مون داشته‌ام به او گفتم كه دبیركل باید نقش‌آفرین باشد چرا كه ملت ما خواهان آن نیست كه در ویترین تصمیم‌سازی سازمان ملل اسیر یك قدرت بی‌فكر باشد..../تحلیل:ایلنا
ادامه دارد...


ویدیو مرتبط :
نمایندگان سازمان های غیردولتی در سازمان ملل در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ايران از آمريكا به سازمان ملل شكايت مي‌كند



 

 

ايران از آمريكا به سازمان ملل شكايت مي‌كند

 

مهمانپرست در نشست خبري:

ايران از آمريكا به سازمان ملل شكايت مي‌كند


اين شكايت به دليل اظهارات، بيانيه‌هاي مسوولين آمريكايي صورت مي‌گيرد، تهديدات آمريكايي‌ها عليه يك ملت است و از ديدگاه ما بزرگ‌ترين شكل تروريسم دولتي تلقي مي‌شود.

سخنگوي وزارت خارجه گفت: ايران به دليل تهديدات آمريكا اقدام حقوقي را براي شكايت از اين كشور به سازمان ملل آغاز كرده است و اين كار در دست انجام است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، رامين مهمانپرست در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با بيان اينكه اقداماتي به جهت تهديدات به كارگيري سلاح‌هاي هسته‌اي عليه يك كشور غيرهسته‌اي از سوي ايران تقديم به مسوولين سازمان ملل خواهد شد اظهار داشت: اين شكايت به دليل اظهارات، بيانيه‌هاي مسوولين آمريكايي صورت مي‌گيرد، تهديدات آمريكايي‌ها عليه يك ملت است و از ديدگاه ما بزرگ‌ترين شكل تروريسم دولتي تلقي مي‌شود.
وي افزود: آمريكايي‌ها با تهديدات خود منشور سازمان ملل و مواد 255 و 985 شوراي امنيت سازمان ملل را نقض كرده‌اند و بايد اقدامات لازم در اين زمينه صورت گيرد.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين با اشاره به حضور خود در اجلاس اوراسيا كه قرار است در كشور قزاقستان برگزار شود گفت: اين اجلاس يك اجلاس رسانه‌اي است كه كشورهاي مختلفي در آن شركت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: يكي از موضوعات اجلاس قزاقستان فرهنگ ايراني است كه در اين زمينه تلاش خواهد شد آگاهي‌بخشي مناسبي صورت گيرد...../تحلیل:ایلنا