اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمودار آماری گفتگوی شبانه حسن روحانی


گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور را می توان پاسخی به دغدغه های عمومی در حوزه اقتصاد و سلامت دانست.

خبرآنلاین: گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور را می توان پاسخی به دغدغه های عمومی در حوزه اقتصاد و سلامت دانست.

شب گذشته در پنجمین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم بیشتر وقت خود را به توضیح درباره شرایط جاری کشور اختصاص داد. از مجموع حدود بیش از 4هزار و 114جمله طرح شده توسط رئیس جمهور بیش از 2473 کلمه( 61 درصد) به موضوع های اقتصادی اختصاص داشت.

تلاش برای رشد اقتصادی 3 درصد تا پایان سال، کاهش تورم به زیر 20 درصد تا پایان سال و رشد اقتصادی 6 درصد تا پایان سال 94 از جمله وعده های رئیس جمهور بود که به مردم داد و به این ترتیب چشم انداز اقتصادی کشور تا پایان سال 94 را تشریح کرد.

وقتی هم به موضوع یارانه ها رسید اگر چه از عزم دولت برای حذف پر درآمدها گفت، اما اشاره کرد که دولت هنوز به راه حل نهایی در این موضوع نرسیده است و او با روش« سرک کشیدن در حساب های مردم» هم مخالف است چرا که آسیب های آن را بیش از نفعش می داند.

روحانی در ابتدا سخنان خود به این پرسش که چگونه از رکود خارج شده ایم، پاسخ داد و گفت نشانه های آن را از زمستان 92 دیده است و در ادامه به برخی از بخش ها که روند صعودی را داشته اند ذکر کرد. وقتی هم با این پرسش مواجه شد که رشد حتی در صورت نداشتن موفقیت در مذاکرات هسته‌ای رقم خواهد خورد، تاکید کرد:« اولین عامل رشد اقتصادی، اعتماد مردم به دولت بود، چرا که مردم به صاحب نظران و دولت اعتماد کردند.»

روحانی در ادامه گریزی به توافقی زد که 40 روز دیگر فرصت نهایی آن به اتمام می رسد. توافقی که به تعبیر او خیلی ها منتظرش هستند. گفت که علاوه بر مردم ایران، صدها شرکت بزرگ اقتصادی خواهان آن هستند که به بازار بزرگ ایران وارد شوند.به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد که فرانسه به دنبال آن است که« بعد از توافق، فناوری‌های مدرن هسته‌ای» در اختیار ایران بگذارد.

روحانی در عین حال تلاش کرد دل منتقدان توافق را آر ام کند. زمانی که اشاره کرد که «در اینکه تحریم باید برداشته شود اختلاف نیست در اینکه کی آغاز شود و کی پایان یابد ، بحث است.» این بخش از سخنان رئیس جمهور که حدود 20 درصدگفت وگویش را تشکل می داد  حدود 797کلمه بود.

موضوع سلامت ومحیط زیست بخش دیگری از صحبت های رئیس جمهور بود که 14 درصد (611 جمله)  از کل سخنان رئیس جمهور را شامل می شد.رئیس جمهور در عین حال همچنان که از توفیقات دولت در اجرای نظام سلامت گفت، خبر داد که دولت به دنبال آن است که  خدمات پزشکی و بهداشتی به حاشیه نشینان را در دستور کار قرار دهد و دو مرحله دیگر از طرح نظام سلامت که هزینه مردم را کاهش می دهد در راه است.

بخش پایانی صحبت های روحانی هم با 233(5 درصد) اختصاص به سیاست داخلی داشت. همچون مصاحبه گذشته رئیس جمهور به حامیانش اطمینان داد که وعده هایش را فراموش نکرده است و از سیاسیون خواست آرایش فضای سیاسی را به جای«خشم»،« همدلی» قرار دهند و «قواعد بازی» را رعایت کنند.

نمودار آماری گفتگوی شبانه حسن روحانی


ویدیو مرتبط :
گفتگوی دکتر حسن روحانی با مردم ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امشب، گفتگوی زنده حسن روحانی با مردم


رئیس جمهور امشب و پس از اخبار شبکه یک سیما گزارش عملکرد 100 روزه دولت خود را از طریق گفت و گوی تلویزیونی به مردم ارائه خواهد کرد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: رییس جمهوری امشب (سه شنبه شب) پس از خبر سراسری ساعت 21 شبکه اول سیما در یک برنامه زنده تلویزیونی، گزارش صد روزه عملکرد دولت تدبیر و امید را به مردم ارائه می کند.

 دکتر «حسن روحانی» در این برنامه زنده تلویزیونی همانطور که پیشتر اعلام کرده بود، گزارش وضعیت کشور و عملکرد صد روز نخست دولت تدبیر و امید را به مردم ارائه خواهد کرد.