اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمره وزیران روحانی در مجالس قبلی


در مجموع 6 نفر از وزیران دولت‌های قبلی به عنوان گزینه‌های روحانی برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی شده اند. این افراد پیش تر از مجالس سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم نمره قبولی گرفته اند و حالا یک بار دیگر در معرض آزمون مجلس نهم قرار گرفته اند.

مجله مهر: در مجموع 6 نفر از وزیران دولت‌های قبلی به عنوان گزینه‌های روحانی برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی شده اند. این افراد پیش تر از مجالس سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم نمره قبولی گرفته اند و حالا یک بار دیگر در معرض آزمون مجلس نهم قرار گرفته اند.

بیژن نامدار زنگنه در دولت هاشمی و با عنوان وزیر پیشنهادی نیرو آرای بالایی کسب کرده بود تا به عنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت خاتمی. او 8 سال در دولت هاشمی وزیر نیرو بود و هشت سال هم در دولت خاتمی وزیر نفت. در دولت اول هاشمی از 196 رای ماخوذه تنها 19 نماینده به وزارت وی رای ندادند و 177 نفر دیگر از نمایندگان به وزارت وی در وزارتخانه نیرو رای مثبت دادند.

در دولت دوم هاشمی، بیژن نامدار زنگنه از مجلس چهارم 245 رای برای تصدی پست وزارت نیرو گرفت. در آن مجلس هم تنها 12 نفر به او رای منفی دادند. بیژن نامدار زنگنه اگر در دولت اول خاتمی برای تصدی پست وزارت نفت از مجلس پنجم 213 رای گرفته بود و 53 نماینده به او رای ممتنع و مخالف داده بودند اما مجلس ششم که از قضا مجلسی هماهنگ با دولت خاتمی هم بود به او 166 رای داد. در آن مجلس 88 نماینده با وزارت او در پیچیده ترین و ثروتمندترین وزارتخانه کشور مخالفت کرده بودند.

بیژن نامدار زنگنه در دولت روحانی هم به عنوان وزیر نفت به مجلس پیشنهاد شده است اما ماجرای قرارداد کرسنت کمی کار او را برای گرفتن رای اعتماد از مجلس نهم سخت کرده است

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنایع دو دولت هاشمی هم در دولت روحانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است. او از مجلس سوم 217 رای برای وزارت صنایع گرفت اما در دولت دوم هاشمی آرای او به طرز فاحشی کاهش یافت  و از 213 نماینده ای که در آن جلسه رای اعتماد حاضر بودند، 127 نفر به او رای دادند.

عباس آخوندی دیگر وزیر دولت هاشمی است که به کابینه روحانی هم ممکن است راه پیدا کند. وی برای وزارت مسکن دولت اول هاشمی از مجلس سوم رای 193 نفر از نمایندگان آن مجلس را جلب کرد. در آن جلسه رای اعتماد 252 نماینده حضور داشتند.

محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش دو دولت هاشمی که در دولت جدید هم به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است یک بار از مجموع آرای 258 رای 160 رای گرفت و به این وزارتخانه راه یافت. او در دولت دوم هاشمی کمی ریزش آرا داشت و توانست 147 رای از مجموع آرای 256 رای را کسب کند.

محمود حجتی که به عنوان گزینه روحانی برای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است در کابینه اول و دوم خاتمی وزیر جهاد کشاورزی بود. او از مجلس پنجم و در دولت اول خاتمی 189 رای از آرای 255 نماینده را کسب کرد و در مجلس ششم و دولت دوم خاتمی 173 رای از مجموع آرای 261 نماینده را توانست کسب کند.

مصطفی پورمحمدی تنها وزیری است که از دولت احمدی نژاد به کابینه روحانی راه یافته است. وی در دولت احمدی نژاد وزیر کشور بود و در دولت روحانی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری معرفی شده است. سوابق پورمحمدی به وزارت دادگستری بیشتر می خورد تا وزارت کشور. از همین رو هم بود که مجلس هفتم در حضور وی در وزارت کشور کمی بحث و حرف و حدیث داشت. از 274 نماینده ای که در آن جلسه حضور داشتند 153 نفر به وی رای مثبت دادند.


ویدیو مرتبط :
اختلاف میان گفته های روحانی و وزیران دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غیبت روحانی در جلسه نوبت عصر مجلس/دفاع تابش از وزیران پیشنهادی



غیبت روحانی در جلسه نوبت عصر مجلس

علیرغم آنکه حسن روحانی رئیس‌جمهور از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 در جلسه پارلمان حضور داشت اما در جلسه نوبت عصر حضور نیافت.

رئیس‌جمهور در جلسه نوبت عصر مجلس که به منظور ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و اصول کلی برنامه‌های پیشنهادی دولت تشکیل شده است، حضور نیافت.

به گزارش فارس، جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به منظور ادامه بررسی برنامه‌ها و اصول کلی و خط مشی برنامه‌های پیشنهادی دولت یازدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی از ساعت 14:15 به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شده است.

علیرغم آنکه حسن روحانی رئیس‌جمهور از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 در جلسه پارلمان حضور داشت اما در جلسه نوبت عصر حضور نیافت.
البته این حضور طبق آیین نامه داخلی مجلس، الزامی نیست.

هم‌اکنون تعدادی از وکلای ملت در مخالفت و موافقت با اصول کلی و خط مشی دولت یازدهم در حال سخنرانی هستند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


دفاع تابش از وزیران پیشنهادی/ کمک واقعی مجلس دادن رای بالا به کابینه است

نماینده مردم اردکان گفت کمک واقعی مجلس در این شرایط دادن رای بالا به کابینه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا تابش به عنوان نخستین موافق کابینه یازدهم در نشست عصر امروز مجلس گفت: مردم به افراط و تفریط نه و به اعتدال آری گفتند. ترکیب کابینه پیشنهادی اعتدالی است و این کابینه ترکیبی به هم پیوسته و توانمند است.

وی ادامه داد: کابینه پیشنهادی برای خارج کردن کشور از مشکلات آمده است. این در حالی است که دولت های نهم و دهم 63 درصد درآمد نفتی ایران را هزینه کرده اند که اگر مبتنی بر برنامه ریزی بود، امروز به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده بودیم.

وی با بیان اینکه کمک واقعی مجلس در این شرایط دادن رای بالا به کابینه است، خاطرنشان کرد: آشنایی وزیر خارجه به دیپلماسی به خروج کشور از مشکلات کمک می کند و وزیر نفت می تواند برنامه های دولت را اجرا کند. برنامه های اقتصادی مناسبی در این دولت تدوین شده است.

نماینده مردم اردکان با بیان این که وزرای منتخب می توانند با بینش اعتدالی حوزه علوم را توسعه دهند، گفت: در حوزه سیاست داخلی و دفاعی و امنیت جامعه به دنبال امنیت بدون ترس و نگرانی است. امیدوارم با توجه به برنامه و سخنان وزیران پیشنهادی شاهد رفع نواقص موجود باشیم.

تابش تصریح کرد: گرایشات مختلف مردم پای صندوق های رای با هم کنار آمدند و ما هم با نظر و سلیقه سیاسی با هم و با دولت برآمده از رای مردم همراه شویم.
فارس/خبرآنلاین