اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمرات منفی گواهینامه‌ ها تجمیع می‌ شود


رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای تجمیع نمرات منفی گواهینامه‌های مختلف که در اختیار هر یک از رانندگان است خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور از فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای تجمیع نمرات منفی گواهینامه‌های مختلف که در اختیار هر یک از رانندگان است خبر داد.
 
سرهنگ مرتضی دهقانی گفت: هم زمان با آغاز طرح تابستانه پلیس آن دسته از تخلفاتی که منجر به دریافت نمره منفی از سوی افراد به توسط وسیله‌های مختلف نقلیه می‌شود  تجمیع شده و در صورتی که نمرات منفی کسب شده به عدد 30 برسد فرد به مدت 3 ماه از رانندگی محروم و بایستی مبلغ 40 هزار تومان علاوه بر محرومیت از رانندگی جریمه پرداخت کند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور خاطر نشان کرد: در صورت تکرار نمرات منفی از سوی فرد در نوبت بعد وی به مدت 6 ماه از رانندگی محروم خواهد شد و در صورت تکرار مجدد تخلفات و کسب نمرات منفی وی دیگر به هیچ وجه اجازه رانندگی نخواهد داشت.

وی گفت: از آنجایی که شماره ملی افراد با گواهینامه‌های صادر شده برای آنان تطابق دارد لذا به راحتی می‌توان تمامی نمرات منفی را تجمیع و بر اساس قانون با فرد متخلف برخورد کرد. بر اساس قانون جدید و تجمیع نمرات منفی افرادی که گواهینامه‌شان دریافت می‌شود از رانندگی در مدت تایین شده با هر نوع وسیله نقلیه محروم خواهند شد.

این مقام مسئول در پلیس راهور خاطر نشان کرد: اگر فردی بر این اساس در شرایطی که گواهینامه‌اش اخذ شذه باشد اقدام به رانندگی کند به مثابه کسی می‌مانند که بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی کرده و باید برای وی مقام قضایی تصمیم‌گیری کند.    


ویدیو مرتبط :
چطور بدون اینکه خودمان حس منفی بگیریم با افرادی که احساسات منفی دارند مواجه شویم؟ + زیرنویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرزن ۱۰۴ ساله گواهینامه رانندگی گرفت



یك زن ۱۰۴ ساله اهل این كشور موفق شد، سرانجام گواهینامه خود را بگیرد و جزو كهنسال‌ترین افرادی شود كه این گواهینامه را دریافت كرده است.


«الن نوی» اهل منطقه «كایاپوی» نیوزلند در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، عنوان كرد: اصلا باورم نمی‌شد كه بتوانم در سن ۱۰۴ سالگی گواهینامه رانندگی دریافت كنم، این موضوع واقعا باعث خوشحالی و تعجبم شده است.

 

در گزارش یكی از روزنامه‌های «نیوزلند» نیز آمده است: نزدیك به چهار هزار نفر از سكنه سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این كشور در سنین ۹۰ به بالا گواهینامه رانندگی دریافت كرده‌اند كه در این میان هفت نفر بالای ۱۰۰ سال عمر دارند، اما این زن ۱۰۴ ساله نیوزلندی واقعا ركورد زده است.

 

این در حالیست كه تعداد افرادی كه سن آن‌ها بالاتر از ۴۰ یا ۵۰ سال است و در حال گرفتن گواهینامه رانندگی هستند و یا این گواهینامه را دریافت كردند، در این كشور رو به افزایش است.

 

در این میان به تعداد افرادی كه سنشان پایین‌تر از ۴۰ است و هنوز گواهینامه دریافت نكردند، نیز روز به روز افزوده می‌شود.