اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمای برج میلاد محو می شود؟


جلسه علنی دیروز شورای‌شهر تهران كه قرار بود با حضور شهردار برای توضیح درباره علت اجرای یك پروژه عمرانی در تپه‌های گیشا برگزار شود در غیاب قالیباف، به اعتراض شدید اعضا نسبت به «ساخت دو قلوی 50طبقه در كنار برج میلاد» ختم شد.

روزنامه دنیای اقتصاد: جلسه علنی دیروز شورای‌شهر تهران كه قرار بود با حضور شهردار برای توضیح درباره علت اجرای یك پروژه عمرانی در تپه‌های گیشا برگزار شود در غیاب قالیباف، به اعتراض شدید اعضا نسبت به «ساخت دو قلوی 50طبقه در كنار برج میلاد» ختم شد.

شهرداری تهران مدتی است فاز دوم طرح توسعه مجموعه برج میلاد را در قالب احداث یك هتل، یك مركز تجاری و یك مركز اداری در محوطه 4 هكتاری اطراف برج شروع كرده طوری كه هم‌اكنون دیواركشی و گودبرداری یكی از این سازه‌ها در شمال برج میلاد مشهود است و نهاد ناظر بر عملكرد شهرداری بابت اینكه چرا این طرح مصوبه نهاد را ضمیمه خود ندارد، خواستار توقف ساخت‌وساز جنب برج میلاد شده است.

 اعضای شورای‌شهر تهران با دسترسی به بروشورهای حاوی شكل‌وشمایل این سه سازه، به خاطر آنچه «تخریب نمای بصری برج میلاد» عنوان می‌كنند، مخالف احداث آسمانخراش در كنار برج هستند.




 طرح ساخت هتل، مركز تجاری و مركز اداری در مجاورت برج میلاد به سال‌های 86 و 87 برمی‌گردد.

رضا میرصادقی مدیرعامل وقت برج میلاد كه در زمان او برج افتتاح شد، روز گذشته درباره جزئیات ساخت‌وساز در اطراف برج گفت: در سال87 فاز اول برج میلاد شامل برج، مركز همایش‌ها و تاسیسات زیربنایی ساخته شد و آن زمان فاز 2 نیز تعریف شد كه قرار بود در این مجموعه، یك هتل، یك مركز تجاری و یك مركز اداری احداث شود. در آن سال براساس مصوبه شورای‌شهر، مقرر شده بود فاز2 به صورت سرمایه‌گذاری مشترك به اجرا دربیاید.

میرصادقی افزود: اطلاعی كه در حال حاضر بنده از سرنوشت اجرای فاز دوم طرح توسعه برج میلاد دارم این است كه مدتی است كه بنیاد تعاون ناجا به عنوان سرمایه‌گذار انتخاب شده اما ظاهرا هنوز اجرای كار شروع نشده است.

براساس این گزارش، پروژه فاز 2 برج میلاد، در سایت اطلاع‌رسانی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران نیز به عنوان پروژه در حال اجرا معرفی شده و كاربری این برج «تجاری، اداری و هتل در زمینی به مساحت 43 هزار مترمربع» عنوان شده است.

دید برج مخدوش می‌شود؟

در مطالعه‌ای كه برای اولین‌بار در سال87، برای فاز دوم توسعه برج میلاد انجام شده بود، احداث یك بلندمرتبه‌ 29 طبقه در قالب هتل 5ستاره در كنار برج میلاد پیش‌بینی شده بود، اما آن‌طور كه روز گذشته در شورای‌شهر توسط رییس شورا مطرح شد، در طرح جدید ارتفاع هتل و مركز تجاری به 50 طبقه –حداقل 150 متر ارتفاع- افزایش پیدا كرده است.

گفته می‌شود فاصله این آسمانخراش با برج میلاد حدود 300 مترطولی برآورد می‌شود كه با این فاصله كم، این احتمال وجود دارد كه مشاهده برج میلاد از فاصله نزدیك مخدوش شود و حتی از نزدیك، حالت محوشدگی برای برج ایجاد شود.

هر چند برخی مدیران شهرداری از توقف ساخت هتل و مركز تجاری بعد از اولین اعتراض اوایل سال گذشته شورای‌شهر، خبر می‌دهند اما اعتراض دیروز نشان داد، قصد ساخت‌وساز همچنان ادامه دارد. نگرانی‌ها از تضعیف دید بصری برج میلاد به عنوان نماد پایتخت، شباهت زیادی به اعتراض‌های طولانی در اصفهان به ساخت برج جهان‌نما پشت میدان نقش‌جهان دارد. سال84 دولت مجبور شد ارتفاع 50 متری برج جهان‌نما كه در فاصله 700 متری میدان نقش‌جهان قرار داشت را به اندازه 2 طبقه كاهش دهد تا اعتراض‌ها به تخریب نمای بصری آثار تاریخی استان اصفهان را بتواند كنترل كند.

چمران: ساخت هتل مجاور برج میلاد متوقف شود

» اعضای شورای شهر تهران دیروز اجرای فاز دوم برج میلاد را مورد انتقاد قرار دادند و خواستار توضیح شهردار تهران در این خصوص و توقف گودبرداری آن شدند.

به گفته اعضای شورای شهر اگرچه اجرای فاز دوم برج میلاد در دستور کار گذشته شهرداری قرار داشته است اما بنا بر توافقات صورت گرفته میان شورای شهر و شهرداری، سازه جدید نباید نمای برج میلاد را تحت‌الشعاع قرار دهد.

با وجود آنکه شهردار تهران برای توضیح علت ساخت برج چند طبقه در جوار برج میلاد به جلسه علنی روز گذشته دعوت شده بود، اما معاون حقوقی شهردار با اعلام خبر عدم حضور شهردار در این جلسه از اعضای شورای شهر خواست تا بررسی این موضوع را به هفته آینده موکول کنند.

 به این ترتیب تعیین تکلیف این جلسه به هفته آینده منتقل شد، اما اعضای شورا با بیان انتقادات خود بر خواسته خود برای توقف گودبرداری ادامه دادند. رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه برج میلاد «نماد تهران» است، اظهار کرد: براساس برنامه‌های گذشته فاز دوم برج میلاد باید به گونه‌ای اجرا شود که اصل برج میلاد حفظ شود و ساختمان‌هایی ساخته نشود که برج میلاد را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.


مهدی چمران ادامه داد: اما اخیرا خبردار شده‌ایم که در حال حاضر طرحی در دستور کار شهرداری قرار دارد که برمبنای آن دو ساختمان 50 طبقه‌ هتل و مرکز تجاری در کنار برج میلاد می خواهد ساخته شود البته این موضوع را کسی به ما خبر نداد و ما خود مطلع شده‌ایم.

چمران افزود: از آقای شهردار دعوت کردیم تا در جلسه امروز این موضوع را توضیح دهد.
او عنوان کرد: ‌در جریان ساخت و ساز در اطراف برج میلاد پس از مشاهده دیوارکشی در این محدوده از ماجرا مطلع شدیم و تقاضا کردیم که نقشه‌های خود را ارائه کنند، اما در حالی که شهرداری اعلام می‌کند پروانه‌ای صادر نکرده، گودبرداری آغاز شده است!

شهرداری توافقات را زیر پا گذاشت

همچنین سخنگوی شورای شهر تهران که از غیبت شهردار تهران چندان راضی به نظر نمی‌رسید خطاب به معاون حقوقی شهردار گفت: چرا اعضای شورای شهر باید از گوشه و کنار باخبر شوند که فاز دوم برج میلاد در حال ساخت است؟ چرا باید هر پروژه مهمی در پایتخت توسط مشاوران خارجی ساخته شود؟

خسرو دانشجو عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر با اشاره به توافقات صورت گرفته با شهرداری تهران در خصوص فاز دوم برج میلاد در سال گذشته عنوان کرد: در جلسه‌ای که با محوریت اجرای فاز دوم برج میلاد با شهرداری تهران داشتیم بنا شد تا سهم شهرداری تهران در اجرای پروژه 51 درصد باشد تا مدیریت پروژه از دست آنها خارج نشود.

او اضافه کرد: علاوه بر این قرار بود از اعضای کمیته پنج نفره معماری، دو نفر به انتخاب شورای شهر باشد و دیگر آنکه سازه در دست ساخت به گونه‌ای ساخته نشود که دید و نمای برج میلاد را تحت الشعاع قرار دهد.

دانشجو به بروشور تهیه شده از سازه فاز دوم برج میلاد اشاره کرد و گفت: این عکس از نمایی تهیه شده که نشان می دهد دید برج میلاد در این زاویه از بین نمی‌رود اما چه ضمانتی وجود دارد که همه از این زاویه به برج نگاه کنند؟

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به احتمال تخریب سازه برج میلاد با وجود گودبرداری ساختمان هتل هشدار داد و گفت: ایجاد چنین گود عظیمی برای ساختمان هتل به سازه برج میلاد خطر وارد می کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود نمای ظاهری سازه در حال ساخت کنار برج میلاد را مورد انتقاد قرار داد و افزود: هم اکنون گودبرداری در کنار برج میلاد تهران آغاز شده و شهرداری توجیهاتی برای این اقدام خود مطرح می‌کند اما شان جلسه اجازه نمی‌دهد که بیشتر از این برخی موارد را توضیح دهم.

 تنها به دوستان توصیه می‌کنم که سری به سایت‌های اینترنتی بزنند و ببینند که شمایلی که برای این ساختمان‌ها طراحی کرده‌اند چه اشکالاتی دارد. او تصریح کرد: بهتر است مسوولان این پروژه به سایت‌ها نگاهی بیندازند تا متوجه شوند که شکل و شمایل ساختمانی که همجوار برج میلاد در حال ساخت است به چه چیزی شبیه است؟ شورای شهر خواستار استفاده از معماران ایرانی در این طرح است.


پروانه برای هتل صادر نشده است!

مهدی تقوی معاون حقوقی شهردار تهران که در جایگاه پاسخگویی به انتقادات اعضای شورا قرار گرفته بود عنوان کرد: بر اساس استعلامی که هم اکنون گرفته‌ام، هیچ پروانه‌ای برای ساخت این هتل صادر نشده و به زودی مستندات خود را در جلسه‌ای که به این منظور برپا می‌شود ارائه خواهیم کرد.

 در پایان جلسه مقرر شد که شهرداری تهران تا زمان ارائه مستندات خود به شورای شهر درباره این پروژه و جلب نظر کمیسیون عمران درباره ویژگی‌های مختلف طراحی معماری و سازه‌ای دو ساختمان متعلق به هتل در حریم برج میلاد تهران، از ادامه عملیات عمرانی در اراضی مجاور برج جلوگیری کند.


ویدیو مرتبط :
فیلمی از آب نمای برج میلاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترخیص آنتن های تلویزیونی برج میلاد،ازگمرک



 

 

ترخیص آنتن های تلویزیونی برج میلاد،ازگمرک

 

مدیرعامل شرکت یادمان‌سازه :

آنتن های تلویزیونی برج میلاد ، از گمرک ترخیص شد


آنتن‌ها تلویزیونی و از نوع«یو- اچ - اف» - «وی - اچ - اف» و« اف - ام » است که قابـلیت پـخش تصـاویر دیجیتـالی را دارد و بـا بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا پخش تصاویر را پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت یادمان‌سازه ، مجری پروژه برج میلاد ، گفت : آنتن‌های تلویزیونی برج‌میلاد که از کشور آلمان خریداری شده و به گمرک ایران رسیده بود ، پس از انجام مراحل اداری و تشریفات گمرکی ترخیص شد .
منصور ترکان با بیان این مطلب اظهار داشت: آنتن‌ها تلویزیونی و از نوع«یو- اچ - اف» - «وی - اچ - اف» و« اف - ام » است که قابـلیت پـخش تصـاویر دیجیتـالی را دارد و بـا بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا پخش تصاویر را پشتیبانی می‌کند.
اودر مورد چگونگی همکاری با سازمان صدا و سیما در این زمینه به برگزاری نشست‌های کارشناسی برای بررسی مسایل اشاره کرد و افزود: در آخرین نشست مقرر شد برای ادامه همکاری ، دو تیم کارشناسی از دو طرف در اجرای مراحل نصب و راه‌اندازی سیستم با یکدیگر همکاری کنند.
ترکان همچنین زمان نصب آنتن‌های تلویزیونی برج میلاد را به تصمیم‌گیری در جلسات کارشناسی فنی منوط کرد و گفت: مسئولیت سرویس و نگهداری این آنتن‌ها در دوره گارانتی پیش بینی شده به عهده فروشنده تجهیزات و پس از آن به عهده بهره بردار است.
بنابراین گزارش، بهره برداری از تعدادی آنتهای مخابراتی برج میلاد که چندی پیش ترخیص شده بود آغاز شده است ...../تحلیل:ایلنا