اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایندگان به توافق ایران متمایل شده اند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق هسته ای

کریس وان هالن(Chris Van Hollen) نماینده دموکرات روز پنج شنبه بیانیه ای در حمایت از توافق هسته ای به دست آمده بین قدرت های جهانی و ایران منتشر کرد.

 وان هالن که یکی از هواداران قدرتمند اسرائیل و یکی از افرادی است که در رهبری کنگره آینده درخشانی در انتظار او است،‌ از توافق هسته ای حمایت کرده است و همین مسئله می تواند نقش مهمی در مبارزه شدید درباره چگونگی مقابله با ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتم باشد.

افینگتون پست نوشت: حمایت از توافق هسته ای ایران در کنگره در حال افزایش است.

به گزارش فرهیختگان آنلاین، جو کرینکیون در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشت: کریس وان هالن(Chris Van Hollen) نماینده دموکرات روز پنج شنبه بیانیه ای در حمایت از توافق هسته ای به دست آمده بین قدرت های جهانی و ایران منتشر کرد.

 

وان هالن که یکی از هواداران قدرتمند اسرائیل و یکی از افرادی است که در رهبری کنگره آینده درخشانی در انتظار او است،‌ از توافق هسته ای حمایت کرده است و همین مسئله می تواند نقش مهمی در مبارزه شدید درباره چگونگی مقابله با ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب اتم باشد.

در میانه حملات مبالغه آمیز به توافق هسته ای، بیانیه وان هالن بر مبنای فصاحت و خردورزی او است. در بخشی ا از این بیانیه آمده است: من به این نتیجه رسیده ام که این توافق، به نفع منافع ملی آمریکا و همه متحدان ما از جمله اسرائیل است. این توافق بهترین مسیر برای رسیدن به هدفمان است که می خواستیم هرگز ایران به بمب اتم دست نیابد.

هالن درست می گوید. این توافق فعالیت های هسته ای ایران را به شدت محدود می کند و این محدودیت با بازرسی های دائمی و رژیم نظارتی همراه است. کارشناسان با این دیدگاه موافقند که اگر ایران برای فریبکاری تلاش کند، ما مچ آنها را خواهیم گرفت. ایران همچنین به طور دائم از ساختن بمب اتم منع شده است.

 

اگر ایران تلاش کند در طول این توافق، فریبکاری کند و یا این که20 یا 25 سال بعد از این توافق طفره برود، در آن زمان ما هم می توانیم از ابزارهای نظامی و هم دیپلماتیک برای مهار ایران استفاده کنیم.

بیانیه ای شبیه بیانیه هالن، از سوی نانسی پلوسی نیز منتشر شده است که به شدت از این توافق حمایت می کند. برخی دموکرات ها همچون دیوید پرایس، دان کیلدی (Dan Kildee)و ساندر لوین(Sander Levin) که یهودی نیز هستند، از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده اند. لوین گفته است،‌ من به این دلیل با توافق هسته ای ایران موافقم که اگر ایران به تسلیحات هسته ای دست نیابد، اسرائیل، منطقه و همه جهان بسیار امن تر خواهد بود. من معتقدم که این توافق، بهترین راه برای دستیابی به این هدف بوده است.

پرایس نیز اظهار داشت: من معتقدم که این توافق می تواند از تبدیل شدن ایران به یک کشور دارنده تسلیحات هسته ای جلوگیری و جهان را به مکانی امن تر تبدیل کند. کیلدی هم گفته است: برای من کاملا روشن است که این توافق بهترین مسیر رو به جلو است.

هالن یکی از نمایندگان مورد احترام در رهبری دموکراتیک مجلس نمایندگان است و در حال حاضر قصد دارد از ایالت مریلند، نامزد انتخابات سنا شود.

اخبار سیاست خارجی - فرهیختگان


ویدیو مرتبط :
کری: توافق با ایران یک توافق جامع است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال محتاطانه رییس مجلس نمایندگان آمریکا از توافق هسته ای ایران



 توافق هسته ای ایران

استقبال محتاطانه رییس مجلس نمایندگان آمریکا از توافق هسته ای ایران

رییس مجلس نمایندگان آمریکا و از چهره های برجسته جمهوریخواه روز یکشنبه از توافق هسته ای ایران و 1+5 استقبال کرده و گفت باید با تردید مثبت به این توافق نگریست.

به گزارش ایرنا ˈجان بینرˈ، رییس مجلس نمایندگان آمریکا که عضو حزب جمهوریخواه است گفت: این توافق باید با تردید مثبت و پرسش های سخت نگریسته شود.

بینر مدعی پنهانکاری ایران درباره برنامه هسته ای اش شد و گفت: ما نیازمند آن هستیم که تحریم های سخت علیه ایران را حفظ کنیم تا قابلیت غنی سازی ایران را از بین ببریم.

این سخنان در حالی بیان می شود که برخی از واکنش های اولیه از جانب برخی اعضای کنگره نشانگر تمایلی برای مورد توجه قرار دادن توافق ژنو در پی هفته ها انتقاد از جانب قانونگذاران و هم پیمانان آمریکا یعنی اسراییل و عربستان سعودی است.

ˈلیندسی گراهامˈ سناتور بانفوذ جمهوریخواه به شبکه خبری ˈسی.ان.ان.ˈ آمریکا گفت، در صورتی که ایران به آن بخش از این توافق که مربوط به این کشور است عمل کند، کنگره احتمالا مانع از تصویب تحریم های جدید به مدت شش ماه خواهد شد.

این درحالی است که ˈهری رایدˈ رهبر اکثریت سنا و هم پیمان اوباما طی روزهای اخیر گفته بود که سنا تحریم های جدید را پیگیری خواهد کرد.

/ایرنا