اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایندگان از پاسخ‌های ظریف قانع شدند



اخبار,اخبار سیاسی, ظریف


اخبار سیاسی - نمایندگان از پاسخ‌های ظریف قانع شدند

نمایندگان مجلس بعد از پاسخ‌های وزیر امور خارجه در مورد سوال کریمی قدوسی به نمایندگی از 40 نفر از نمایندگان،‌ با رأی خود اظهار کردند که از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شدند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس با 125 رأی موافق،‌86 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از توضیحات وزیر امور خارجه قانع شدند

 

  اخبار سیاسی  - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایندگان قانع نشوند، پاسخ رئیس جمهور به رای گذاشته می‌شود



سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:نمایندگان قانع نشوند، پاسخ رئیس جمهور به رای گذاشته می‌شود

طرح سوال از رئیس جمهور طبق آیین نامه جدید مجلس یک مذاکره دو جانبه است و تنها رئیس‌جمهور در صحن علنی سخنرانی نمی‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در خانه ملت گفت: نمایندگان خود را آماده شنیدن ناگفته های رئیس جمهور کرده‌اند و قطعا پاسخ مناسب را ارائه می‌کنند.

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرنگارایلنا دررابطه با طرح سوال از رئیس جمهور گفت:درآیین نامه جدید مجلس شورای اسلامی تدابیری اندیشده شده است تا رئیس جمهور نتواند در مقابل نمایندگان مجلس از پاسخ کارشناسی طفره رود.

وی افزود: آیین نامه طرح سوال از رئیس جمهور به گونه ای اصلاح شده که نمایندگان نظرات خود را مطرح می کنند و دوباره بعد از شنیدن پاسخ های رئیس جمهور فرصت دارند تا نظرات خود را نیز در رابطه با پاسخ ها مطرح کنند و اگر پاسخ های رئیس جمهور قانع کننده نبود درباره این پاسخ‌ها رای گیری خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:طرح سوال از رئیس جمهور طبق آیین نامه جدید مجلس یک مذاکرات دو جانبه است و تنها رئیس جمهور در طرح سوال نمایندگان سخنگو نیست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در زمانی که نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور قانع نشوند طبق ماده 233 طرح سوال از رئیس جمهور به قوه قضاییه ارسال خواهد شد تا مطابق قانون با رئیس جمهور برخورد شود گفت:برای نمایندگان آن چیزی مهم است که مطالبات مردم به رئیس جمهور از زبان نمایندگانش منتقل شود.

نماینده گرمساردر خانه ملت گفت:  طرح سوال از رئیس جمهور یعنی این که احمدی نژاد بداند که خانه ملت یعنی ملت، چرا که مردم سوال دارند که چرا وضعیت اقتصادی کشور این گونه آشفته است؟ و چرا مدیریت تیم اقتصادی مدیریت مناسبی نداشته است؟این ها سوالاتی است که مردم از نمایندگان درخواست دارند تا در خانه خودشان از رئیس جمهور سوال کنند.

کاتب در رابطه با این که آیا نمایندگان خود را آماده کرده اند که اگر رئیس جمهور توپ مذاکره خود با مجلس را میان نمایندگان بیاندازد به وی پاسخ دهند خاطرنشان کرد:احمدی نژاد توپی در اختیار ندارد که بخواهد آن را در میان نمایندگان ملت پرتاپ کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه بیان کرد:اگر رئیس جمهور باز بخواهد از شیوه گذشته خود توپ پاسخ به مردم را میان نمایندگان پرتاپ کند این افکار مردم است که در پایان درباره وی قضاوت خواهند کرد.

وی تصریح کرد:همین که مردم بدانند که رئیس جمهور در کانون انتقال سوالات آنان به رئیس جمهور به نمایندگان آنها پاسخگو نیست برای نمایندگان کافی است.

نماینده گرمسار در خانه ملت با بیان این مطلب که رئیس جمهور در مقابل قانون اساسی قسم یاد کرده است و باید مقابل مردم نیز پاسخگو باشد یاد آور شد: بیان ناگفته ها از سوی هر فردی در کشور، ازخواسته های مردم است و ما اعتقاد داریم تنها کشوری هستیم که حامیان اصلی ما مردم هستند و نباید مطالب را از مردم پنهان کنیم و نمایندگان معتقدند که برای رئیس جمهور هم خوب است که از ناگفته ها صحبت کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان در برابرناگفته های رئیس جمهور خود را آماده کرده اند و قطعا پاسخ احمدی نژاد را محکم خواهند داد./ایلنا