اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده کهگیلویه: زدن پل برای روستای گاودانه 10 میلیارد تومان هزینه دارد/ مردم را منتقل کنید



 

 

 

نماینده کهگیلویه: زدن پل برای روستای گاودانه 10 میلیارد تومان هزینه دارد/ مردم را منتقل کنید

 

نماینده کهگیلویه: زدن پل برای روستای گاودانه 10 میلیارد تومان هزینه دارد/ مردم را منتقل کنید

این عده از مسئولان مجبور بودند با "گرگر" (وسیله ای که تردد با آن از روی رودخانه موجب قطع انگشتان روستاییان شده بود) خود را به روستا برسانند چون تنها راه ارتباطی مردم روستا با دنیای خارج از آن همین وسیله است.

در پی انتشار خبر قطع انگشتان ساکنان روستای "گاودانه علیرضا" در استان کهگیلویه و بویر احمد برخی از مسئولان این استان وعده ساخت پل بر روی رودخانه مارون را داده اند و برخی دیگر اعلام کرده اند روستاییان می توانند از مسئولان متخلف شکایت کنند.

به گزارش مهر، پس از انتشار خبر قطع انگشتان ساکنان روستای "گاودانه علیرضا" روستایی در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل استفاده از وسیله ای به نام "گرگر" برای عبور از رودخانه مارون، خبرنگار اعزامی مهر که برای پوشش سفر استانی رئیس قوه قضائیه به این استان رفته بود موضوع را از طریق مسئولان استانی پیگیری کرد.

نماینده کهگیلویه: زدن پل 10 میلیارد تومان هزینه دارد/ مردم را منتقل کنید

حجت الاسلام سید محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه و بویر احمد در مجلس در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه چه اقدامی برای حل مشکلات روستای گاودانه انجام شده گفت: ما که پیگیر هستیم چند باری هم به اداره کل راه و ترابری استان گفته ایم ولی هزینه زدن پل برای روستا "10 میلیارد تومان" هزینه دارد برای همین اگر روستاییان را به منطقه دیگری منتقل کنیم بهتر است.

رسیدگی به مشکلات روستاییان گاودانه به عهده سازمان امور عشایر نیست

مدیرکل اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه نیز با بیان اینکه سالها پیش بنا به ضرورت برای گذر عشایر از مناطق صعب العبور، وسیله ای به نام گرگر ساخته شد گفت: اکنون رسیدگی به مشکلات بوجود آمده در استفاده از گرگر به عهده سازمان امور عشایر نیست.

سلیمان فروزی، مدیرکل اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه زمان ساخت وسایل حمل و نقلی به نام گرگر به 30 سال پیش برمی گردد گفت: سازمان امورعشایر در آن زمان در بیشتر مناطقی که راههای رفت و آمد عشایر مشکل بود این وسیله را نصب کرد اما اکنون رسیدگی به مشکلات عشایری که یک جا نشین شده اند از حوزه مسئولیت کاری این سازمان خارج شده است.

فروزی افزود: ممکن است هنوز عده ای از روی اجبار یا تفریح از این وسیله استفاده کنند و تنها اسکلت آن مانده باشد اما رسیدگی به مشکل در استفاده از این وسیله بر عهده سازمان امور عشایر نیست و برطرف شدن این مشکل باید توسط اداره راه و ترابری انجام شود.

فروزی گفت: به یاد ندارم کسی در 30 سال گذشته به خاطر استفاده از گرگر دچار مشکل شده باشد.

دادستان یاسوج: روستائیان شکایت کنند پیگیری می شود

حجت الاسلام سید محمد موسوی پور در مورد مشکلات روستای گاودانه گفت: من نمی دانم این روستا مربوط به کدام شهراست و آیا زیر نظر حوزه کاری من هست یا خیر ولی در هر حال روستائیانی که به دلیل نداشتن امکانات عمومی انگشتان خود را از دست داده اند می توانند شکایت کنند.

هدایتخواه: مدیرکل راه و ترابری استان قول داده مشکل روستا برطرف شود

ستار هدایتخواه نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد پیگیری مشکلات روستای گاودانه گفت: پس از مطالعه گزارش مهر چندین بار از طریق آقای حبیبی مدیرکل راه و ترابری استان پیگیری کردم که وی نیز گفت قطع انگشتان روستاییان با "گرگر" واقعیت دارد برای همین اعتبارات ویژه ای برای رفع مشکلات این روستا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مدیر کل راه و ترابری استان قول داده این مشکل به زودی برطرف شود.

مدیرکل راه و ترابری استان: تا دو ماه دیگر پل فلزی روستای گاودانه نصب می شود

ستار هدایتخواه نماینده کهگیلویه و بویر احمد در حضور خبرنگار مهر با حبیبی مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویر احمد تماس گرفته و موضوع روستای گاودانه را پیگیر شد که حبیبی در این تماس تلفنی به مهر گفت: اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان برای ایجاد پل فلزی بر روی رودخانه مارون اختصاص داده شده است.

وی افزود: اگر با مشکل باران و سیلاب رودخانه مواجه نشویم دو ماهه پل ساخته می شود ولی در صورت نامساعد بودن وضعیت رودخانه این زمان به چهار ماه افزایش می یابد.

بازرسی استانداری کهگیلویه و بویر احمد: مسئولان این روستا مقصرند

محسن بختیاری کارشناس بازرسی استانداری کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد گزارش مشکلات اهالی روستای گاودانه گفت: وقتی این گزارش را خواندم بسیار متاثر شدم ولی آنچه که روشن است در این مورد حتما مقصرانی وجود دارند که یکی از آنها مسئولان این روستا هستند.

وی افزود: وقتی اولین قطع انگشت توسط "گرگر" اتفاق افتاد باید دهیار یا مسئولین روستا مانع از بروز حادثه مجدد شده و گزارش می کردند با این حال اهالی روستا می توانند به بازرسی استانداری در این مورد با ارائه مستندات شکایت کنند.

کارشناس بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیرکل راه و ترابری استان به تازگی منصوب شده است و با شناختی که از ایشان دارم ترمیم جاده متروکه روستا به سرعت انجام و این پل ایجاد می شود.

بختیاری گفت: من حتما برای بازدید از این روستا همراه با سایر مسئولان می روم.

گزارش مهر روی میز قوه قضائیه

آیت الله صادق آملی لاریجانی از طریق گزارش مکتوب و ارسالی به روابط عمومی قوه از مشکلات روستای گاودانه مطلع شد. همچنین حجت الاسلام محسنی اژه ای دادستان کشور و سخنگوی قوه قضائیه و حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه گزارش مهر در مورد مشکلات روستای "گاودانه علیرضا" را در این سفر استانی مطالعه کردند.

سفر مسئولان استان با گرگر به روستای گاودانه

بنا به گفته زواره کشاورز، عضو شورای روستای گاودانه تعدادی از مسئولان استان از جمله فرماندار، بخشدار، مسئولان آموزش و پرورش و هیئت همراه آنها، عصر شنبه به روستای گاودانه رفته و مشکلات روستاییان را مورد بررسی قرار داده اند.

این عده از مسئولان مجبور بودند با "گرگر" (وسیله ای که تردد با آن از روی رودخانه موجب قطع انگشتان روستاییان شده بود) خود را به روستا برسانند چون تنها راه ارتباطی مردم روستا با دنیای خارج از آن همین وسیله است.

مسئولان استان در این بازدید به روستاییان قول دادند که به زودی مشکل ایجاد پل روی رودخانه حل شود. همچنین برخی از خیرین، جوامع دانشگاهی، ادارات کل و سازمانهای مختلف از جمله بسیج سازندگی و اداره اوقاف و امور خیریه  نیز برای رفع مشکل روستاییان اعلام آمادگی کرده اند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مستندی که میلیاردها تومان به روستای گاودانه سرازیر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعیین هزینه معافیت از خدمت سربازی؛ دیپلمه ها 10 میلیون تومان، پزشکان متخصص 50 میلیون تومان



اخبار,اخبار اجتماعی ,میزان جرایم غایبان مشمول خدمت سربازی

کمیسیون تلفیق در بررسی‌هایی که انجام شده است برای مشمولان متاهل و دارای فرزند که بیش از 8 سال غیبت خدمت سربازی دارند تخفیفاتی را در نظر گرفته که بر این اساس برای مشمولان متاهل 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند، به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموعه جریمه آنها کسر شود.

میزان جرایم غایبان مشمول خدمت سربازی بالای ۸ سال تعیین شد.

به گزارش انتخاب، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 94 در حاشیه نشست علنی صبح امروز پارلمان در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون طی جلسات روز گذشته و صبح امروز گفت: ما در حال حاضر به آخرین جلسات کمیسیون تلفیق بودجه 94 نزدیک می‌شویم که فکر می‌کنم پس از یکی دو جلسه دیگر، کار کمیسیون تلفیق پایان یافته و گزارش نهایی آن بعد از 22 بهمن به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

وی به یکی از مصوبات این کمیسیون اشاره کرد و افزود: در‌ آخرین جلساتی که داشتیم، نسبت به بعد هزینه‌ای بودجه 94 تصمیماتی اتخاذ کردیم که همانطور که قبلا نیز گفته شده است قرار بوده در این کمیسیون جرائمی برای معافیت‌های خدمت سربازی تهیه و تنظیم شود.

مفتح اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مصوب شد که کسانی که 8 سال به بالا دارای غیبت از خدمت سربازی هستند جرائمی را پرداخت کنند که بر این اساس مصوب شد که اگر فرد متقاضی زیر دیپلم باشد 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان و فوق لیسانس نیز 30 میلیون تومان پرداخت کند. بر اساس همین مصوبه مقرر شد که متقاضیان معافیت از خدمت سربازی با بالای 8 سال غیبت در رشته‌های دکترای غیر پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان برای معافیت از خدمت سربازی به عنوان جریمه پرداخت کنند. البته مقرر شده است که به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال، 10 درصد به مبلغ جریمه اضافه شده و غیبت بیش از 6 ماه نیز به دلیل اینکه اعداد رند شود، یک سال محسوب شود.

مفتح تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در بررسی‌هایی که انجام شده است برای مشمولان متاهل و دارای فرزند که بیش از 8 سال غیبت خدمت سربازی دارند تخفیفاتی را در نظر گرفته که بر این اساس برای مشمولان متاهل 5 درصد و برای مشمولان دارای فرزند، به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموعه جریمه آنها کسر شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: بر اساس همین مصوبه دارندگان این نوع کارت‌های معافیت خدمت سربازی از نامزدی در انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت‌های مدیریتی اعم از سیاسی و اداری دستگاه‌های موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری محروم هستند و نمی‌توانند مانند یک فردی که خدمت سربازی را انجام داده از این مزایا برخوردار باشند.

اخبار اجتماعی - انتخاب