اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده کنگره: حملات بروکسل ضدآمریکایی بوده



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, کنگره آمریکا

نماینده کنگره آمریکا گفت: حملات بروکسل احتمالاً ضدآمریکایی بوده است

به گزارش صداوسیما  به نقل ازخبرگزاری رویترز از واشنگتن، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرد عاملان حملات بروکسل احتمالاً در تقابل با آمریکایی‌ها دست به این اقدام زده‌اند.

دوین نانس رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت با توجه به این انفجارها نزدیک گیشه‌های شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی اتفاق افتاده است، احتمال دارد عاملان حملات این اقدام را ضد آمریکایی‌ها ترتیب داده باشند.

 وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی، این انفجارها نزدیک گیشه‌های شرکت‌های هواپیمایی‌ آمریکایی رخ داده و به همین دلیل می‌توان گفت به نوعی،‌ این انفجارها ضدآمریکایی بوده‌اند.

 

 اخباربین الملل  -  صداوسیما


ویدیو مرتبط :
حرف های نماینده کنگره کانادا در مورد زامبی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام بی سابقه ی نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت از ایران/نامه ای به اوباما با امضای 118 نماینده کنگره/انتظار برای پایان دوران 8 ساله...



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حمایت بیش از یک چهارم اعضای کنگره آمریکا از ایران/نامه 118 نماینده به اوباما: اقدامات تحریک آمیز نکنید، از فرصت روحانی استفاده کنید

118 عضو کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای بی سابقه از اوباما خواسته‌اند که در پی انتخاب حسن روحانی از فرصت‌ها برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک با ایران استفاده کند.

به گزارش نامه به نقل از المانیتور، این نامه که توسط دیوید پرایس نماینده دموکرات و چارلز دنت نماینده جمهوریخواه تهیه شد، بزرگترین و بی سابقه ترین اقدام در حمایت از ایران در درون کنگره به شمار می آید.
سخنگوی دیوید پرایس می گوید: این نامه جمعه به کاخ سفید ارسال می شود.
وی افزود: تا عصر پنج شنبه 118 عضو کنگره این نامه را امضا کردند که 14 نفر از آنها جمهوریخواه بودند.

در این نامه آمده است: این نخستین بار نیست که ایران رئیس جمهوری با مرام اعتدال گرایی و اصلاحات انتخاب کرده است، تاریخ به ما توصیه می کند که در مورد دورنمای این تغییر پرمعنا هوشیار باشیم.
در بخش دیگری از این نامه خطاب به رئیس جمهور امریکا آمده است: با توجه به خطراتی که متوجه امریکا، اسرائیل و جامعه بین الملی است، عدم استفاده از فرصت "روحانی" اشتباه محسوب می شود.


به گزارش انتخاب، در این نامه آمده است: انتخاب دکتر روحانی فرصتی واقعی برای پیشرفت در مسیرتوافقی قابل اجرا است که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز می دارد!
در ادامه این نامه آمده است: ما باید هوشیار باشیم که امکان چنین پیشرفتی را از طریق اقدامات تحریک امیز به حداقل نرسانیم چرا که این اتفاق می تواند موضع رئیس جمهور جدید ایران را نسبت به تندروهای ایران تضعیف کند.

در بخش دیگری از نامه ی مذکور آورده شده است: درحالیکه اعضاء، دیدگاه های متقاوتی در مورد آن مسائل دارند، اما ما باید بر نیاز به "تلاش های دیپلماتیک جدید به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر خود" در قبال ایران توافق کنیم.

لس‌آنجلس تایمز: امید سیاسیون و مردم ایران به برچیده شدن تحریم‌ها و مهار تورم در دولت روحانی/ انتظار برای پایان دوران 8 ساله ریاست جمهوری احمدی‌نژاد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی درباره فضای به وجود آمده از امید در میان سراسر مردم ایران پیش از برگزاری مراسم تنفید حکم ریاست جمهوری حسن روحانی و در آستانه پایان دوره هشت ساله احمدی نژاد نوشت.

به گزارش نامه به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، در حالی که حسن روحانی خود را برای برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آماده می‌کند خوش‌بینی و حس امید در میان مردم ایران برای پایان یافتن تحریم‌ها و احیای اقتصاد، قابل لمس است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ این در حالی است که بدگمانی‌های سختی درباره امکان وجود افق اقتصادی روشن‌ و کاهش تحریم های بین المللی وجود دارد. تحریم‌هایی که موجب به وجود آمدن تورم و یاس و ناامیدی در میان مردم ایران شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی در سراسر ایران اشتیاق گسترده‌ای در مورد روحانی که وعده تغییر و اصلاحات داد و ماه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی شگفت‌انگیزی رسید، وجود دارد. در حالی که شور و امیدی که پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف ایران و درخیابان ها به وجود آمد بر کسی پوشیده نیست به نظر می رسد بسیاری از مردم ایران مشتاق آن هستند که هشت سال دوران دولت های احمدی نژاد به اتمام برسد.

لس آنجلس تایمز می‌نویسد: پیش بینی بهبود و تغییر در ایران و تغییر در لحن این کشور از بازار مرکزی تهران تا کافه های مرکز این شهر و باغ ها و مکان های تاریخی در شهر تاریخی شیراز در جنوب ایران آشکار است. در حالی که احمدی نژاد به دنبال اقدامات تنش‌زا برای هدف قرار دادن دشمنان خود در غرب و داخل ایران بود، روحانی اما شعار خود را اعتدال و تغییر عنوان کرد./نامه