اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده ولی فقیه در سپاه: فرمایشات رهبری، یک قانون الهی است و مانند تبعیت از حکم پیامبر واجب است



ضمن مخالفت تلویحی با طرح سئوال از رییس جمهور

نماینده ولی فقیه در سپاه: فرمایشات رهبری، یک قانون الهی است و مانند تبعیت از حکم پیامبر واجب است/ توقع داشتیم احمدی نژاد مثل دوره نهم، تابع رهنمودهای رهبری باشد

علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با "هم‌تراز" دانستن حکم ولی فقیه با "حکم انبیا" گفت که "تبعیت مردم عادی با تبعیت رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه از ولی فقیه یکسان است." ... توقع داشتیم احمدی نژاد مثل دوره نهم تابع رهنمودهای رهبری باشد و من به ایشان گفتم که می‌تواند قهرمان تاریخ ایران شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با "هم‌تراز" دانستن حکم ولی فقیه با "حکم انبیا" گفت که "تبعیت مردم عادی با تبعیت رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه از ولی فقیه یکسان است."

به گزارش  «انتخاب» ؛ وی تاکید کرد که سران قوای سه‌گانه باید "تبعیت دوچندانی از ولی فقیه داشته باشند"، زیرا "برای ملت الگو هستند و اتحادشان با یکدیگر باعث اعتلای بیشتر انقلاب اسلامی خواهد شد".

نماینده رهبری در سپاه که با سایت سازمان صداوسیما گفت و گو می کرد، با اشاره به توصیه های اخیر رهبری گفته است: "فرمایشات مقام معظم رهبری، یک قانون الهی بوده که باید تمام قوا و آحاد ملت گوش به فرمان آن باشند و با دست برداشتن از اختلافات، در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم گام بردارند."

به گفته علی سعیدی، "همانقدرکه تبعیت ازحکم پیامبر و ائمه اطهار واجب است حکم ولی فقیه نیز واجب بوده و هم تراز با حکم انبیاء است".

توقع داشتیم احمدی نژاد مثل دوره نهم تابع رهنمودهای رهبری باشد

وی همچنین در حاشیه همایش سیره علوی در عرصه دفاع و امنیت ملی که در دانشگاه جامع امام حسین گفت: توقع داشتیم احمدی نژاد مثل دوره نهم تابع رهنمودهای رهبری باشد و من به ایشان گفتم که می‌تواند قهرمان تاریخ ایران شود.نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به موضوع طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس گفت: بعید می‌دانم این موضوع مشکلی را حل کند و من معتقدم امروز جامعه بیش از هر چیز به ثبات و آرامش نیاز دارد.

وی تصریح کرد: خاورمیانه دچار تحولات چشمیگیری است. وضعیت اروپا و آمریکا به هم ریخته و در این شرایط ما باید به فکر ثبات و آرامش در کشور باشیم.

سعیدی ایجاد آرامش بین مردم را مهمترین موضوع برای عبور از مرحله حساس دانست و گفت: ایران باثبات و آرامش و اقتدار می‌تواند تاثیر چشمگیری در خاورمیانه داشته باشد و مسئولین نباید موجب ایجاد تشنج و نگرانی در بین مردم شوند.

وی این موضوع را از مهمترین وظایف قوای سه‌گانه دانست و افزود: کوچکترین مسئله‌ای که موجب ایجاد نا آرامی و تشنج در جامه شود، به اوضاع لطمه خواهد زد و این مهمترین وظیفه سران قواست که از تدابیر رهبری تبعیت کند و بداند هرکاری موجب ایجاد تحریک مردم شود به اهداف نظام ضربه خواهد زد.

سعیدی همچنین درباره طرح سؤال از رئیس جمهور با بیان اینکه بعید می‌دانم این موضوع مشکلی را حل کند، خاطرنشان کرد: نگرانی مردم از مسائل دیگر مانند افزایش قیمت‌هاست. هر چند برخی از این افزایش‌ها طبیعی است اما مردم از بخش‌هایی دیگری که کنترل نشده، ناراحت بوده و برایشان غیرقابل قبول است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید تدابیر برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات فراهم شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره بحث مذاکره با آمریکا اظهار داشت: ما اهل منطق هستیم و اگر آمریکا دست از سلطه گری، توطئه و خصومت با ایران بردارد و حقوق حقه ایران را به رسمیت بشناسد ممکن است این زمینه در آینده فراهم شود اما آنچه مسلم است این که این خصوصیات جزو ذات آمریکاست و بعید است آنها این تغییرات را در خود شکل دهند.

سعیدی با تاکید بر اینکه بنده بحث طرح مذاکره با آمریکا را مضر می‌دانم، اظهار داشت: طرح این گونه مسائل مصرف سیاسی برای برخی در داخل و همچنین برای آمریکایی‌ها دارد و آنها می‌خواهند تا توجه ایران از مسائل منطقه به مسائل داخلی تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره بازتاب‌های مصاحبه خود با یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب نیز اظهار داشت: متاسفانه برداشت خوبی از مصاحبه بنده نشد و من در آن مصاحبه گفتم جریان اصولگرا تابع ارزش‌ها و چارچوب‌های مشخص است.

وی ادامه داد: ما از رئیس جمهوری دفاع می‌کنیم که گفتمان امام (ره) و رهبری را داشته باشد و علت حمایت جریان اصولگرا و بیشتر روحانیون از آقای احمدی‌نژاد این بود که ایشان در چارچوب نظام و ارزش‌ها حرکات کردند اما ممکن است در برخی مقاطع تغییری در رفتار افراد صورت گیرد که موجب عقب نشینی حامیان او می‌شود.

وی با بیان اینکه ما احمدی نژاد را عامل بسیاری از خدمات مانند فعال کردن موضوع هسته‌ای در کشور می‌دانیم گفت: این کار یکی از افتخارات بزرگ نظام است اما ما توقع داشتیم ایشان مثل دوره نهم تابع رهنمودهای رهبری باشد و من به ایشان گفتم که می‌تواند قهرمان تاریخ ایران شود./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
حضور نماینده ولیه فقیه سپاه پاسداران در دبیرستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ولی فقیه در سپاه؛ جرم مخالفت با رهبری کمتر از جرم ایستادگی مقابل پیامبر نیست



اخبار,حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران

 

اخبار سیاسی - نماینده ولی فقیه در سپاه؛
جرم مخالفت با رهبری کمتر از جرم ایستادگی مقابل پیامبر نیست

سعیدی گفت: امام باقرعلیه السلام می‌فرمایند جرم کسانی که مقابل امیرالمومنین ایستادند ازجرم کسانی که مقابل پیامبر(ص) ایستادند سنگین‌تر است./ کسانی که مقابل رهبری می‌ایستند جرمشان از کسانی که مقابل پیامبر(ص) ایستادند کمترنیست.

 نماینده ولی فقیه درسپاه گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک ولی فقیه، پیشوای حقیقی و جانشین امام عصر(عج) نرم افزاروحقیقت بعثت را احیاء کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران، با بیان این مطلب افزود: برخلاف نظریه ی "مارکس لِبِر"که سلطانیزم و حکومت قانونی را به سه بخش کالیزماتیکی، حکومت عقلانی و سنتی تقسیم می کرد و برخی روشن فکران کم سواد ما هم همین برداشت را راجع به انقلاب اسلامی داشته و امام(ره) را به عنوان یک رهبرکالیزماتیک با نفوذ معنوی درحد "گاندی" و"مائو"معرفی و مقایسه می کردند والبته پس ازطی مدتی طولانی به اشتباه خود پی بردند،جایگاه امام راحل(ره) یک جایگاه معنوی عمقی وعقلانی است.

وی ادامه داد:درواقع جایگاه امام(ره) را باید درمسیرحرکت رهبران الهی همچون پیامبران وائمه معصومین علیهم السلام محاسبه و مقایسه کرد.آن چه راکه منتسب به ذات باری تعالی باشد رنگ قداست به خود می گیرد و آن چنان معنویتی پیدا می کند که درعمق جان مردم نفوذ می کند، لذا وقتی می گوییم ثارالله، بقیة الله وحجت الله این حجت انتصاب به ذات باری تعالی دارد و جایگاه عمقی و معنوی دردل مردم پیدا می کند، بنابراین عملکرد و رفتار این حجت روزبه روز نفوذ و معنویت را تعمیق می بخشد و امام(ره) دقیقا همین مسیر را دنبال کرده است.

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی با بیان این که امام(ره) حقیقت بعثت را در جامعه امروزما احیاء کرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نرم افزار بعثت را احیاء و به منصه ظهور رساندند. رفتار امام آن گونه بود که توانست دراعماق جان مردم تاثیرات فوق العاده ای را باقی بگذارد، لذا استقبال ازامام(ره) همان قدر با شکوه و با عظمت بود که بدرقه ایشان بود و این استقبال و بدرقه نشان ازجایگاه والای قدسی و معنوی معظم له است که با هیچ یک از رهبران غیر الهی قابل مقایسه نیست چراکه اصولا سلسله مراتب ولایت الهی چه درسطح نبوت چه درسطح امامت و چه درسطح فقاهت همین جایگاه معنوی را به خودش اختصاص می دهد.

نماینده ولی فقیه درسپاه با اشاره به رمزماندگاری و حس حضورامام(ره) درقلوب مردم بعد از 25 سال از رحلت شان یادآورشد: همان طورکه حماسه عاشورا درطول سالیان متمادی ماندگاری داشته است و ازبانیان و متصدیان جنایت یزیدی آن روزخبری نیست و درمقابل روزبه روز برعطش عشق مردم به امام حسین(ع) و نهضت عاشورا افزوده می گردد، درمورد دیگر رهبران الهی هم همین نقش را می بینیم و این امر درخصوص امام راحل(ره) هم مصداق دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دراحیای حاکمیت دینی وعملیاتی سازی آن و سیستم بخشی و ایجاد زمینه حکومت دینی نقش بسیاربرازنده ای داشتند و درجهت پاسداری ازاین نرم افزاروانقلاب ونظام هرچه درتوان داشتند گذاشتند، لذا آن چه ما درعملکرد ایشان می بینیم صداقت، امانت داری ، شجاعت، صلابت، ایستادگی و اخلاص است به این معنی که تمام کارامام(ره) خدایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان خاطره ای ازامام امت از زبان یکی ازعلما گفت: یکی ازعلما نقل می کرد که وقتی امام(ره) ازتبعید ترکیه به شهرنجف بازگشتند به من فرمودند یادت هست قبل ازتبعید به من چه گفتی و من چه پاسخی دادم؟ گفتم تنها کلیات آن درذهنم مانده است. ایشان فرمودند شما گفتید این قدرعلیه شاه و اسرائیل بیانیه ندهید و تند نشوید ومن گفتم دراین راه مردم با ما هستند. علت این تبعید من به ترکیه غفلت ازاین یک لحظه بود که گفتم مردم نه خدا.لذا می بینیم که امام(ره) تا چه میزان مراقب بود.

وی دلیل عشق مردم به امام راحل(ره) را صداقت و انطباق رفتار و گفتارایشان عنوان کرد و اظهارداشت: امام(ره) صادق بود وبه آن چه می گفت عمل می کرد، ایشان ساده زیست بود و دراوج قدرت و عزت هیچ تعلق خاطری به ظواهردنیوی نداشت وبه دنبال نام ونشان نبود و لذا این ویژگی ها باعث شده بود تا ایشان در عمق دل های مردم جایگاهی ماندگار یابند.

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی ادامه داد: دیگرعلت این که بعد از ربع قرن ازرحلت جانسوز امام(ره)، مردم همچنان به ایشان عشق می ورزند به خاطر ویزگی های الهی بود که در وجود مبارک امام راحل(ره) مشاهده می کردند. این ویژگی ها درسایر رهبران الهی هم هست اما مردم ما مصداق آن را به عین در رفتار و گفتار امام(ره) می دیدند.

نماینده ولی فقیه درسپاه با اشاره به عملکرد برخی مدعیان پیروی از خط امام(ره) گفت: پیامبراعظم(ص) فرمودند هراتفاقی درامت بنی اسرائیل افتاده در امت من هم می افتد پس مبادا به اشتباه بیفتید. این سخن پیامبر(ص) دو پیام دارد، یکی این که تحولات تاریخ قابل تکرار و قانون مند است یعنی اگرافراد خوب عمل کنند موفق بوده و اگربد عمل کنند سقوط می کنند.

وی با بیان ماجرای فتنه خواص و انحراف بنی اسرائیل درماجرای پرستش گوساله خاطرنشان کرد: درقرآن کریم آمده است که هارون به عنوان جانشین حضرت موسی و رهبر آن قوم قبلا به بنی اسرائیل گفته بود این گوساله فتنه است و مراقب باشید که دراین فتنه وارد نشوید، خدای شما خدای رحمان است که شما را ازفرعون نجات خواهد داد نه این گوساله، پس کلام مرا بشنوید ولی متاسفانه آن ها به توصیه های جانشین پیامبرشان توجهی نکردند که موجب سقوط شان شد وبه تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام خداوند لباس کرامت خود را ازتن بنی اسرائیل درآورد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) هم همین هشدار را به امت خودش داد که مبادا اشتباه بنی اسرائیل را تکرار کنید که سقوط خواهید کرد ولی امت همان اشتباه را پس از رحلت پیامبر(ص) تکرار کرده و ولی معرفی شده پس از پیامبرشان را نپذیرفتند، درمقابلش ایستادند و اختلاف دردین به وجود آوردند.

وی گفت: عده ای ازخواص آن دوران اختلاف بین طلحه و زبیر و مولا امیرالمومنین علی علیه السلام را سلیقه ای تنزل دادند و امروز همین اشتباه را برخی خواص ما مرتکب شده اند و ما متاسفیم که تاریخ مرتب درحال تکرار است. امام(ره) توصیه فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد اما خواص ما همانند خواص بنی اسرائیل و خواص دوران پیامبر(ره) که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بین ایشان و حضرت علی علیه السلام مرزبندی کردند، امروزهم بین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مرزبندی درست کرده اند.

نماینده ولی فقیه درسپاه ادامه داد: درماجرای فتنه زمان رحلت پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)، عده ای فتنه را به راه انداختند، عده ای میدان‌داری کردند، عده ای پشت صحنه و عده ای هم روی صحنه فتنه گری کردند، اما عده‌ای هم بودند که سکوت کردند و اختلاف بین حق و باطل را به اختلاف احمدی نژاد و موسوی تنزل دادند یعنی بین حق و باطل میدان‌داری کردند که این خیانت است و لذا امام باقرعلیه السلام می فرمایند جرم کسانی که مقابل امیرالمومنین علی علیه السلام ایستادند ازجرم کسانی که مقابل پیامبر(ص) ایستادند سنگین‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: کسانی که مقابل رهبری می‌ایستند جرمشان ازکسانی که مقابل پیامبر(ص) ایستادند کمترنیست.

اخبار سیاسی  -خردادنیوز