اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده ولی فقیه در سپاه: عقیده وابستگی مشروعیت نظام به رای مردم، انحرافی است



نماینده ولی فقیه در سپاه: عقیده وابستگی مشروعیت نظام به رای مردم، انحرافی است

وی با بیان اینکه برخی عقیده دارند مشروعیت نظام و همه مسائل در حکومت دینی از رای مردمی نشأت می‌گیرند، عنوان داشت: این یک انحراف است و قراردادهای اجتماعی نمی‌تواند منشأ عمل ما باشد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مردم در حکومت دینی را یکی دیگر از چالش‌های پیش رو دانست و با بیان اینکه عقیده وابستگی مشروعیت نظام به رای مردم انحرافی است، گفت: رابطه امامت، غیبت و حکومت در کنار اختیارات ولایت و همسانی آن با اختیارات پیامبر باید کاملاً بررسی شوند.

به گزارش مهر به نقل از سپاه نیوز، حجت‌الاسلام علی سعیدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، تأکید کرد: شناخت عوامل و چالش‌های فکری در صد سال اخیر قبل از پیروزی انقلاب اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: تبیین و درک نادرست از دین توسط دستگاه پاپ و کلیسا موجب شکل‌گیری جریانی ضد دینی در اروپا شد زیرا عملکرد بد دین‌مداران تبعاتی به دنبال دارد که با هیچ جریان قابل اصلاح نیست. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلاب کبیر فرانسه به دنبال حذف دین از حقوق، اخلاق و سایر حوزه‌های زندگی بشر بود گفت: انقلاب اکتبر شوروی نیز تأثیر فراوانی در جریان‌های فکری داشت.

 وی ادامه داد: نظر اسلام این است که تعلق انسان به اشیا و مادیات مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد اما ماده‌گرایی و حذف دین، جزو تحولات سیاسی در عرصه حکومت‌ها بوده است. 

 سعیدی با اشاره به پیامدهای انقلاب شوروی بیان داشت: ملی‌گرایی یا مسائلی چون پان ترکیسم، سوسیالیسم، نازیسم و صهیونیسم از آثار این جریان هستند. وی افزود: مرحوم مطهری و اندیشمندان آن دوره سعی داشتند این مطلب را بیان کنند که انسان با یک دیدگاه و در واقع با یک عینک نمی‌تواند تمام افراد و مسائل را بررسی کند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حوزه انسان‌شناختی ادامه داد: رد نظریات داروین و فروید یکی از گسترده‌ترین مسائلی بود که علمای مسلمان وارد آن شدند. سعیدی سومین حوزه مهمی که دانشمندان مسلمان به آن ورود پیدا کردند را مسائل مربوط به مبدا و مقصد انسان دانست و گفت: مباحث مربوط به دین‌شناسی، معرفت و عرفان در کنار فلسفه تاریخ از دیگر موضوعاتی هستند که علمای اسلام از جمله شهید صدر کتاب‌های زیادی در این مسائل نوشتند که کتاب «اقتصادنا» یکی از آنهاست. 

وی با اشاره به شکل‌گیری حکومت دینی و نشان دادن کارآمدی و کارایی آن با وقوع انقلاب اسلامی ایران افزود: بطلان اندیشه افیونی بودن دین از دیگر پیامدهای انقلاب بوده است ضمن اینکه رقابت شدید بین مدل حکومت دینی و لیبرال دموکراسی نیز جزو دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: مسئله رقابت بین تمدن اسلام و غرب، بیداری و خیزش اسلامی و رقابت بین مدل‌ها نیز در پی وقوع انقلاب اسلامی به وجود آمد و آنچه جمهوری اسلامی ارائه می‌کند به دلیل همراهی با فطرت موفقیت بیشتری دارد.

 وی فناوری اطلاعات را عاملی تأثیرگذار در روابط میان انسان‌ها دانست و گفت: امروز شرایط کاملاً تغییر کرده و باید بر اساس متغیرهای جدید و سطح آگاهی جامعه سخن گفت.  سعیدی با اشاره به چالش‌های پیش رو افزود: چنانچه محققان عرصه‌های جدید را نشناسند مانند این است که بخواهیم یک بیماری را با دارویی غیر مرتبط درمان کنیم. 

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: رابطه دین با توسعه، نظام مندی آن و ماهیت حکومت دینی و تفاوت آن با دیگر مدل‌های حکومتی از جمله این مسائل هستند. وی با بیان اینکه برخی عقیده دارند مشروعیت نظام و همه مسائل در حکومت دینی از رای مردمی نشأت می‌گیرند، عنوان داشت: این یک انحراف است و قراردادهای اجتماعی نمی‌تواند منشأ عمل ما باشد. سعیدی نقش مردم در حکومت دینی و چیستی آن را یکی دیگر از چالش‌های پیش رو دانست و افزود: رابطه امامت، غیبت و حکومت در کنار اختیارات ولایت و همسانی آن با اختیارات پیامبر باید کاملاً بررسی شوند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر تبیین این مسائل برای همه اقشار به ویژه پاسداران بیان داشت: بررسی شئونات و اختیارات ولی فقیه در مقایسه با پیامبر و ساز و کار رسیدن به اهداف نیز اهمیت زیادی دارد. وی در پایان گفت: باید هدف جمهوری اسلامی با دیگر جمهوری‌ها مقایسه شود زیرا اختلاف بین رهبری و برخی دیگر از افراد همین مسئله مبنایی بوده و آنها عقیده دارند که نمی‌توان در کنار قدرت‌ها ایستادگی کرد بلکه باید در کنار آن بود اما رهبری معتقد است که مقاومت تنها راه است./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حضور نماینده ولیه فقیه سپاه پاسداران در دبیرستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ولی فقیه در سپاه:هاشمی رفسنجانی خیلی شبهه دارد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نماینده ولی فقیه در سپاه:هاشمی رفسنجانی خیلی شبهه دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به برخی سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: نوع حرف زدن‌های هاشمی نشان می‌دهد که در خیلی جاها شبهه دارد‌.

علی‌ سعیدی افزود: هاشمی برخی مواقع شورای رهبری را مطرح کرد و اخیرا نیز شورای فقاهت را مطرح می‌کند، وی همچنین در جایی گفته که چرا ولایت زمینی را آسمانی می‌کنید./فارس