اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده ولی فقیه در امور حج: حج تمتع 95 انجام می شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عملیات حج تمتع سال 95 طبق برنامه زمان بندی شده انجام می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری از دست اندرکاران عملیات حج خواست که برنامه ها را طبق روال، پیگیری و اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

وی از تشکیل دو کار گروه برای سیاست گذاری و بررسی ابعاد مختلف حج تمتع سال 95 خبرداد و افزود: تمام امور اجرائی و فرهنگی طبق برنامه زمان بندی شده لازم است عملیاتی و در مذاکره با طرف سعودی راهکارهای لازم پیش بینی شود.

قاضی عسکر همچنین در بخش دیگری از سخنانش، سفر هفته گذشته خود و هیات همراه به عتبات عالیات و بازدیدها و مذاکرات صورت گرفته در عراق را مثبت ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: تغییرات جدی در خدمات رسانی به زائران عتبات ، اصلاح ساختار نیروی انسانی و اجرائی شدن تصمیمات اتخاذ شده، نوید بخش شرایط بهتری برای آینده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به فراهم شدن شرایط برای اعزام زائران به سامرا نیز اظهار کرد: کمیته ای تشکیل شده است تا مجموعه مسائل امنیتی، رفاهی و اجرائی مربوط به سامرا را پیگیری کند تا قبل از نوروز اعزام زائر به سامرا از سرگرفته شود.

وی افزود: با نهائی و اجرائی شدن طرح جامع عتبات، فعالیت ها در این حوزه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

براساس این گزارش در نشست یاد شده ، رئیس سازمان حج و زیارت ، معاونین و مسئولان بعثه و سازمان حج درخصوص راهکارهای جذب بیشتر زائر برای اعزام به عتبات و جلوگیری از سفرهای خارج از چارچوب سازمان حج، طرح های نوین در حوزه عتبات، راهکارهای افزایش سطح خدمات هیئت پزشکی و مشارکت هر چه بیشتر شرکت های کارگزاری درفرایند اعزام زائر را بیان کردند.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که روز عید قربان 461 تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

 

اخبار اجتماعی  - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
مولوی عبدالحمید { حج تمتع }

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده ولی فقیه در امور حج، عربستان را تهدید به تحریم سفرهای عمره مفرده کرد



 

اخبار,اخباراجتماعی ,سیدعلی قاضی عسكر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با محكوم كردن اقدام ماموران متخلف فرودگاه جده عربستان، گفت: باید متخلفان این حادثه به اشد مجازات برسند و استمرار سفرهای عمره مفرده به عملكرد مقام‌های سعودی در برخورد با این موضوع بستگی دارد.

به گزارش «تیک»، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر اعلام كرد: در صورتی كه مقام‌های سعودی برخورد قاطعی با این موضوع نداشته باشند، استمرار سفرهای عمره مفرده به مصلحت كشور و مردم ایران نیست.

وی ادامه داد: به طور قطع حركت قبیح ماموران فرودگاه جده عربستان كه باید تامین كننده امنیت مردم باشند، محكوم است و باید متخلفان به اشد مجازات برسند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر اضافه كرد: مسوولان عربستان قول داده‌اند كه متخلفان به اشد مجازارت برسند و ما در انتظار عملی شدن این وعده هستیم.

وی با تقبیح عمل ماموران یاد شده، كار آن‌ها را یك اقدام بی‌سابقه دانست كه موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم ایران شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درخواست ایران برای برخورد شدید با ماموران متخلفت عربستانی را یك خواست معقول و به حق اعلام و اضافه كرد: مسوولان حج و زیارت و وزارت امور خارجه از‌‌ همان لحظات اولیه وقوع این حادثه وارد عمل شدند و بار‌ها اعتراض رسمی خود را به صورت كتبی اعلام كردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر گفت: همچنین در‌‌ همان ابتدای امر مسوولانی از ایران به عربستان اعزام شدند و در گفت‌و‌گوهای جدی با مقام‌های سعودی خواستار رسیدگی سریع و اشد مجازات برای متخلفان شدند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: مقامات سعودی و پلیس جده نیز در این زمینه بررسی و مستند سازی كرده و در ‌‌نهایت افراد متخلفت شناسایی و زندانی شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر تاكید كرد: اگر متخلفان این حادثه زشت و بی‌سابقه به اشد مجازات برسند كمی احساسات ملت بزرگ ایران فروكش می‌كند اما در غیر این صوت كنترل كردن احساسات مردم آسان نیست و امكان دارد كه تصمیمات دیگری در این زمینه گرفته شود.

هشتم فروردین ماه جاری دو نوجوان ایرانی پس از انجام عمره مفرده و در حال بازگشت به ایران، در فرودگاه جده با مشكلاتی از جانب مامورین مستقر در فرودگاه مواجه شدند و این در حالی است كه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای درباره چنین جرایمی اعمال می‌كند.

 

 اخبار  سیاسی  -  تیک