اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مخالف: کابینه روحانی،شرکت سهامی خاص است/ آخوندی سهم آقای ناطق نوری است، مصطفی پورمحمدی سهم آیت الله املی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نماینده اردستان در مخالفت با کابینه:دولت روحانی شرکت سهامی‌خاص است/سهم نسل سه و چهار از کابینه کجاست؟

یکی از مخالفان کلیت کابینه آن را به شرکت سهامی تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین احمد بخشایش اردستانی در مخالفت با کلیت کابینه و برنامه های روحانی گفت: نظام ایران نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است و کابینه خط دو سویه بین دولت و مجلس است. نقد کابینه به این معنی نیست که افراد شایسته در کابینه حضور ندارد.

وی افزود: آقای روحانی فرمودند که حقوقدان هستند، بنابر این وزرای ایشان به یک شرکت سهامی عام شبیه هستند و یا بهتر بگویم شرکت سهامی خاص. آقای آخوندی سهم آقای ناطق نوری است، مصطفی پورمحمدی سهم آیت الله  املی است و محمود حجتی نیز سهم عبدالله نوری است.

بخشایش همچنین گفت: دولتی که باید شفاف و شیشه ای باشد دولت کارگزار شماره دو است. دولت کارگزاران دولتی است که نتیجه و حاصل  آن منتج به احمدی نژاد شد  که شما از آن انتقاد می کنید.

بخشایش همچنین گفت: در دولت هاشمی و خاتمی 500 نخبه داشتیم و شما از همان 500 نخبه استفاده می کنید. سهم نسل  سوم و چهارم کجاست؟ جهان با تجربه پیران و توان جوانان اداره خواهد شد. این دولت دولت سالمندان است.


نخستین نماینده موافق کابینه روحانی: اگروزرای جوان معرفی می​شدند، می​گفتند اینها بی​تجربه و خام هستند

نماینده ایلام نخستین نماینده ای بود که در موافقت با کابینه معرفی شده روحانی نطق کرد و پاسخ دو نماینده مخالف را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد شوهانی در سخنان خود کابینه روحانی را با تجربه، متخصص و کارآمد خواند و یادآورشد که 11 نفر از وزرای وی دارای مدرک دکترا در حوزه مرتبط کاری خود هستند و از اساتید دانشگاه می​باشند که ده​ها مقاله و کتاب نوشته​اند.

وی در مواجهه با مخالفان روحانی با اشاره به اینکه میانگین سنی بالای کابینه پیشنهادی نشان دهنده تجربه و تخصص آنهاست یادآورشد که اکثر آنها سابقه وزارت و معاونت وزیری دارند. هیچ جای دنیا فردی 20 ساله را وزیر نمی​کنند. اگر هم روحانی افرادی جوان را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می کرد، می​گفتند که اینها بی​تجربه و خام هستند. حال آنکه وزرای روحانی پس از وزیر شدن نیاز به کسب تجربه ندارند چرا که از تجربه لازم برخوردار بوده و مدیران کارآمدی را می شناسند که از انها استفاده خواهند کرد.

وی همچنین در سخنان خود گفت: روحانی همواره مشی‌اش اعتدالی بوده و همه وزرای پیشنهادی مشی اعتدالی دارند و نمایندگان کمک کنند این کابینه رای بگیرند. مشی اعتدالی منافاتی با انقلابی گری و اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد.

شوهانی با تاکید بر اینکه لازم است به روحانی و کابینه ای که معرفی کرده اعتماد کنیم. ، ادامه داد: توجه به اخلاق اسلامی و تخصص و اعتدال در کابینه مشهود است. وزن علمی کابینه پیشنهادی بسیار بالاست و با کابینه های سابق می شود مقایسه کرد. معدل علمی این  کابینه بالاتر از همه کابینه های قبلی است.

به گفته وی، نقطه قوت کابینه، تجربه بالای کابینه است. آنها که مدعی هستند معدل کابینه بالاست که البته اینگونه هم نیست. اگر دولت قبلی افراد باتجربه را معرفی می​کرد وضعیت اینگونه نبود./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
60 ثانیه: سهم خواهی BBC از کابینه روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس دهم افتتاح شد / حضور آیت الله هاشمی، روحانی سیدحسن خمینی و ناطق نوری



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مجلس دهم

 امیدوار رضایی، هیئت رئیسه را برای حاضرین معرفی کرد: عبدالرضا هاشم زایی متولد سال 23، مصطفی ذوالقدر سال 1325 از میناب، فاطمه حسینی متولد سال 64 بعنوان دبیر اول، و سمیه محمودی متولد سال 63 دبیر دوم.

مراسم افتتاحیه مجلس دهم با حضور منتخبان مردم آغاز شد.

به گزارش انتخاب  در مجلس، امروز عبدالرضا هاشم زایی منتخب مردم تهران رئیس سنی مجلس است.

تاکنون بسیار از مقامات کشوری و لشکری در مجلس حضور یافته اند. رحمانی فضلی، باهنر، اکبری، اژه ای ، رحیم صفوی، فیروزآبادی، قالیباف، جعفری دولت آبادی، مجید انصاری، سیف ،طیب نیا از این جمله اند.

هاشمی، روحانی، سیدحسن خمینی، ناطق نوری، آملی لاریجانی، علی لاریجانی، جهانگیری و حدادعادل نیز لحظاتی پیش وارد مجلس شدند.

همچنین، تعدادی از سفرا، بازیگران و ورزشکاران نیز در میان دعوت شدگان نیز وجود دارند.

امیدوار رضایی، هیئت رئیسه را برای حاضرین معرفی کرد: عبدالرضا هاشم زایی متولد سال 23، مصطفی ذوالقدر سال 1325 از میناب، فاطمه حسینی متولد سال 64 بعنوان دبیر اول، و سمیه محمودی متولد سال 63 دبیر دوم.

گزارش های تکمیلی از حواشی به صورت لحظه به لحظه در زیر می آید:

علی لاریجانی در این مراسم در کنار ناطق نوری نشسته است و با او گپ و گفت کوتاهی داشت.

گفت و گوی آیت الله هاشمی رفسنجانی  و آیت الله موحدی کرمانی در ابتدای جلسه امروز مجلس جلب توجه می کرد.